2019-11-30, 14:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hur kan en pappa och mamma gå vidare i ett land där kurden kommer bli milt straffad och snart är ute igen och kan leva vidare - medan flickan är mördad, skändad och styckad och bortkastad som ett stycke skräp.

Att inte svenskar tar ut hämnd är en gåta. Ingen gör det. Trots oräkneliga barn som våldtagits och mördats av både svenskar och invandrare, men ingen hämnas, någonsin.

Trots att de vet att avskummen går fria, är lyckliga och bor på offentliggjord adress. Det är ju fan skam.

Då skulle vi inte vara ett dugg bättre vi. Jag förstår dina tankar men jag skulle aldrig offra min frihet och mitt rena samvete på idioter. De förstör sina liv, jag tänker leva mitt liv och må bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag förstår inte varför dom har så få förhör med mördaren. Är det mer effektivt att ha 1 förhör varannan dag än att väcka honom varannan timme dygnet runt för nya förhör ?
Att inte låta honom sova är en form av tortyr som är förbjuden i västerländska länder. Det kan vara ett svar på din fråga kanske.
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men jag tror fortfarande inte att Wilmas död har med hederstänk att göra. Det stämmer inte. Hedersmord är planerat - det här känns definitivt inte planerat. Inte med tanke på bråket på kvällen/natten.

Hedersbegreppet är länkat till våldsanledningen och finns där ett kulturellt beting så är det sk hedersbrott, det kan alltså både vara planerat och en impulsiv handling.

Du kan kalla det hedersdråp om det känns bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Åklagaren har tagit ledigt i helgen

Fast polisen sköter förhöret då behöver inte åklagaren vara med.
Citera
2019-11-30, 14:51
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hur kan en pappa och mamma gå vidare i ett land där kurden kommer bli milt straffad och snart är ute igen och kan leva vidare - medan flickan är mördad, skändad och styckad och bortkastad som ett stycke skräp.

Att inte svenskar tar ut hämnd är en gåta. Ingen gör det. Trots oräkneliga barn som våldtagits och mördats av både svenskar och invandrare, men ingen hämnas, någonsin.

Trots att de vet att avskummen går fria, är lyckliga och bor på offentliggjord adress. Det är ju fan skam.
Kan svara för mig själv....Hade mitt enda barn gått samma väg som W skulle GM inte levt 24 timmar i frihet efter avtjänat straff
Citera
2019-11-30, 14:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, du...
1. Kanske för att normalt folk inte tycker att ett straff, på 18, 20, 25 år, är "att vara ute snart".
2. Kanske för att normalt folk förstår att en friad person skall anses som oskyldig. Kanske för att normalt folk tycker att en person som kommer ut ur fängelset har avtjänat sitt straff och skall anses som en fri och vanlig människa, med både rättigheter och skyldigheter i samhället.
3. Kanske för att normalt folk till naturen inte är våldsbenägna och vill ta lagen i egna händer, för att man anser att en annan person gjort något avskyvärt.
4. Kanske för att normalt folk inte har lust att sitta av ett långt fängelsestraff för att hämnas på någonting som ändå aldrig går att få ogjort.

Vekligt trams.

Oskyldig efter straffet? Nej, gärningen blir inte ogjord bara för att man suttit inne.

Och inget straff i Sverige är jämförbart med den handling gärningsmannen utfört mot en oskyldig person.

Att mörda sin dotters mördare är höjden av rättvisa. Finns inget som är mer logiskt faktiskt.
Citera
2019-11-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Tydligen måste hon vara med och besluta om saker, de var anledningen till att inga förhör är inbokade i helgen
Citera
2019-11-30, 14:53
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför dom har så få förhör med mördaren. Är det mer effektivt att ha 1 förhör varannan dag än att väcka honom varannan timme dygnet runt för nya förhör ?
Det är tortyr och förbjudet enligt de mänskliga rättigheterna.
Citera
2019-11-30, 14:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, du...
1. Kanske för att normalt folk inte tycker att ett straff, på 18, 20, 25 år, är "att vara ute snart".
2. Kanske för att normalt folk förstår att en friad person skall anses som oskyldig. Kanske för att normalt folk tycker att en person som kommer ut ur fängelset har avtjänat sitt straff och skall anses som en fri och vanlig människa, med både rättigheter och skyldigheter i samhället.
3. Kanske för att normalt folk till naturen inte är våldsbenägna och vill ta lagen i egna händer, för att man anser att en annan person gjort något avskyvärt.
4. Kanske för att normalt folk inte har lust att sitta av ett långt fängelsestraff för att hämnas på någonting som ändå aldrig går att få ogjort.

Nu är ju straffen inte alltid så särskilt stränga i praktiken. Jag har flera gånger läst om människor som ansett livet slut efter ex.vis mordet på dottern. Att då möta de flinande gärningsmännen...
Underligt att ingen av de där som anser livet över då också tänker "Jag har en sak kvar att göra innan jag lämnar jordelivet."
Citera
Medlem
Citat:

Tyder väl på att dom inte har nått att pressa honom med. Han nekar hela tiden och advokaten är förvånad att han ens hålls på det lilla dom har.
Sen har man inte förhör för skoj skull, dom har förhör när dom har nått nytt att komma med .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Åklagaren håller i princip aldrig förhör med den misstänkte under förundersökningens gång. På högsta höjd medverkar åklagaren som åhörare "bakom glasrutan".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla Bofinken
Nån som vet om pojkvännens familj deltagit i sökandet? Blev de lika förkrossade av fyndet av kroppsdelen som offrets familj? Om de var övertygade om mgm:s oskuld vore väl detta naturligt, eller hur?

Bra fråga! Säkert något utredarna tittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in