2019-11-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja. Eller en kroppsdel med en synnerligen särskiljande tatuering.

Bålen..nä..fyfan...
Citera
2019-11-30, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
och varför det? Varför inte huvudet?

Om du tittar igen så märker du att Hamilkar inte sa att det *inte* var huvudet de har funnit.
Citera
2019-11-30, 22:35
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man har ju återupprättat hedern så det lär ju inte vara nån ånger inblandad. Däremot rädsla för att åka fast.

Jo, men synd att här syr man in någon i 15-20 år. Lite straffrabatter på det så är vi nere på 12. Sen är det fritt fram att mörda igen.
Snart 23.
Citera
2019-11-30, 22:36
Moderator
Parongatans avatar
Enligt tre oberoende av varandra källor här, så handlar det om huvudet man funnit. Mina källor har aldrig haft fel tidigare, så jag vore förvånad om de har fel den här gången. Men, jag reserverar mig givetvis och påstår absolut inte att mina uppgifter är 100 procent riktiga. Vi vet inte med säkerhet, förrän det blir bekräftat från offentligt håll.

Fruktansvärt tragiskt fall det här. Beklagar verkligen det inträffade...
Citera
2019-11-30, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Enligt tre oberoende av varandra källor här, så handlar det om huvudet man funnit. Mina källor har aldrig haft fel tidigare, så jag vore förvånad om de har fel den här gången. Men, jag reserverar mig givetvis och påstår absolut inte att mina uppgifter är 100 procent riktiga. Vi vet inte med säkerhet, förrän det blir bekräftat från offentligt håll.

Fruktansvärt tragiskt fall det här. Beklagar verkligen det inträffade...

Det vore hemskt behjälpligt för tråden om du kunde vara lite mer specifik vad gäller dina källor.
Citera
2019-11-30, 22:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Om det stämmer att MGM har sökt på Nätet efter hur man gör sig av med en kropp så är MGM korkad, och det ordentligt.
1. Alla normala vet, eller kan lista ut, hur man bär sig åt.
2. Alla normala vet att om snuten kommer på besök kommer dom att vända ut och in på din sökhistorik och upptäcka den här skningen innan du hinner säga plastsäck.

Leif D vibbar att polisen kommer att rama in den här snubben. Frågan är bara om det håller i en rättegång. Det räcker inte med att man har internetsökningar på hur man gör sig av med en kropp + blodspår i lägenheten (om man nu har hittat något sådant. Finns det spår, så kommer dessa att hittas, det behövs inte spciellt många molekyler för att en hund skall markera och ett fynd kan göras.). Som alla vet så är domstolarna infiltrerade med allt möjligt skumt folk nu för tiden.
Kom igen nu Leffe!! Styckmördaren i Askersund hade ju en minst sagt vacker sökhistorik med godbitar som typ "hyra hitman" och några till på samma tema. Sen när det gäller att mörda någon i lägenhet så kan bevis finnas kvar jäkligt länge som tex i fallet Ulf Olsson gamla sommarstuga. Men det finns de som kommit undan med lägenhetsmord också. Finns ett känt fall i Göteborg Bergsjön där en lokal gangster försvann och vad man kan lista ut så är vederbörande mördad i en lägenhet och sen fraktad därifrån på något sätt och har aldrig blivit hittad. Vill minnas att man aldrig hittade något spår efter kroppen i mördarens bil i LH-fallet heller. Men finns det blodspår avsatta så måste materialet bortforslas eller möjligen dränkas i klorin. Annars så håller dna-spår inomhus i väldigt många år som i UOs sommarstuga.
Citera
2019-11-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja. Eller en kroppsdel med en synnerligen särskiljande tatuering.

Bålen..nä..fyfan...
Citera
2019-11-30, 22:41
Medlem
kan det var så enkelt att W's telefon låg kvar i lägenheten när familjen var och knacka på?
De ringer telefonen och hör signalerna bakom dörren.
mamman sa ju att de fatta misstankar redan då den dagen.
skillnad på inte svara telefon och inte svara när vederbörande står och hör att man inte svarar.
GM väntar ut dem tills de åker, och det är då han gör sig av med W's telefon någonstans i närheten av Ljungskile.
Åter från Ljungskile träffar han familj och de är då pappan får bara en massa spydiga kommentarer.
Därför polis sökte i Ljungskile.
känns normalt att söka effter en person där dennes telefon senast sågs, kan man tycka.
Citera
2019-11-30, 22:43
Medlem
silbersky007s avatar
vem hittade kroppsdelen polisen eller missing people gänget eller en random folk ?
och vilken plats ?
Citera
2019-11-30, 22:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
kan det var så enkelt att W's telefon låg kvar i lägenheten när familjen var och knacka på?
skillnad på inte svara telefon och inte svara när vederbörande står och hör att man inte svarar.
GM väntar ut dem tills de åker, och det är då han gör sig av med W's telefon någonstans i närheten av Ljungskile.
Åter från Ljungskile träffar han familj och de är då pappan får bara en massa spydiga kommentarer.
känns normalt att söka effter en person där dennes telefon senast sågs, kan man tycka.

Har för mig att jag läst att hennes telefon stängdes av antingen på torsdag kväll eller fredag... Sen gick den inte att nå längre.
Citera
2019-11-30, 22:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck

Klipskt tänkt...
Citera
2019-11-30, 22:50
Medlem
Snapcounts avatar
Okej.., skall erkänna att jag inte är så påläst på fallet, men lurar över en sak :

Kroppsdelen som har blivit hittad.., har det framkommit något hur den blev funnen ?

Dvs, typ "inplastad" eller "naturell" ?

Eller har man inte sagt något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in