2019-11-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, det har jag missat.
Men tror inte att domstolen kommer köpa den förklaringen i detta fallet.

Och det grundar du på ?
Vi har väl inte någon aning om nånting i dagsläget egentligen. Så vi vet inte ens vad som kommer komma till domstolen .
Citera
2019-11-30, 20:04
Medlem
Citat:
Jag ser ändå inte hur man skulle kunna få igenom det. Motiven är allt för tydliga i detta fallet.
Han skall dömas till livstid för mord.

Motivet tydligt ?
Berätta gärna vad motivet är då.
Citera
2019-11-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Stön.
Jo han kan dömas för dråp.
Dråp betyder INTE död genom olycka.

I vart fall så är han ju fortsatt anklagad för mord. Jag tror också domen kommer bli det.
Citera
2019-11-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Och det grundar du på ?
Vi har väl inte någon aning om nånting i dagsläget egentligen. Så vi vet inte ens vad som kommer komma till domstolen .

Han sitter häktad för mord. Och mer och mer tyder ju på det enligt åklagare.
Ser inget som skulle ändra på detta.
Citera
2019-11-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
I ett tidigare inlägg skrev jag att jag inte kom på fler kroppsdelar som kan understryka att en människa är dödsamt möjlighet att bekräfta identitet från polisen efter endast 15(?) timmar efter fyndet.
Jag menar bara att polisen brukar vara väldigt säkra på när de går ut med information, typ bevis-säkra.

NFC kan vid akuta fall göra en DNA-analys på 3-4 timmar, så att de gjort det inom 15 timmar efter ett fynd är knappast otroligt.

Jag förstår inte riktigt fixeringen bland så många i tråden över vilken kroppsdel det är? Oavsett om det är ett helt ben, bålen eller huvudet skulle fyndet tyda på att Wilma inte längre är vid liv. Tids nog kommer den uppgiften att framkomma och ingen här kommer kunna göra en informerad gissning utifrån vad polisen hittills uppgivit.
Citera
2019-11-30, 20:09
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ok. Vare sig 14 åringen eller 3 åringen är dock skriven på pappans adress/ boende.

Barn under 16 är inte sökbara på t.ex Ratsit, så dom är nog mest troligt visst skrivna där.
Citera
2019-11-30, 20:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
NFC kan vid akuta fall göra en DNA-analys på 3-4 timmar, så att de gjort det inom 15 timmar efter ett fynd är knappast otroligt.

Jag förstår inte riktigt fixeringen bland så många i tråden över vilken kroppsdel det är? Oavsett om det är ett helt ben, bålen eller huvudet skulle fyndet tyda på att Wilma inte längre är vid liv. Tids nog kommer den uppgiften att framkomma och ingen här kommer kunna göra en informerad gissning utifrån vad polisen hittills uppgivit.

Tog det inte månader för NFC vid, han Estlänningen, som mördade Lisa Holm?
Citera
2019-11-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Men eftersom pappan ( om det nu stämmer ) är frisläppt måste de väl ha span på gubben ? Allt det där man pratar om förstörande av bevis mm
Hur jobbar polisen sådana ggr ? Fasen skulle ha frågat han som var här idag om det också 😕

Omöjligt att svara på. Allt handlar ju om VAD han är misstänkt för. Alltså han kan ju t ex vara misstänkt för att han lånade ut sin bil den där natten och att åklagaren påstår att han visste vad som hade hänt och vad bilen skulle användas till. Varvid pappan medger att han lånade ut sin bil, men inte hade någon aning om vad som hänt och vad bilen skulle användas till. Då är det ju ostridigt att bilen lånats ut och då finns det ju inte mycket att spana på...
Citera
2019-11-30, 20:15
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Kan man säga, dom söker ju inte i vatten om de legat i ett postpaket?
De har hittat sökningar i MGM telefon+dator "dölja kropp", "begrava kropp i vatten" m.m. Därav sökinsatserna i och kring vatten/strandkanter.
Citera
2019-11-30, 20:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Om det är huvudet man hittat har jag en teori om vad som kan ha hänt. Jag har missat att läsa de senaste 300 sidorna så kan ha nämnts förut, ledsen om det upprepas.
Som många andra nämnt som teorier sitter MGM häktad samtidigt som kroppen befinner sig i något område under bevakning hos någon pålitlig.
Men efter många dagars letande, många dagar av oroliga föräldrar (som MGM och pappan ändå har en hel del sympati för) så bestämmer de sig för att låta världen veta att möjligheten för att hitta Wilma inte finns längre och ger oss då detta fynd. Denna teori är ju endast logisk om brottsförövarna är säkra på sin sak att inte lämna spår efter sig.
Utgår från att det är huvudet polisen hittat: Varför just huvudet, och bara huvudet? Som sagt, för att bekräfta hennes död, samt att inte avslöja tillvägagångssätt till dödsorsak. Strypning är väl en möjlig teori enligt mig om det inte var planerat.
Däremot hörde jag att det skulle ha hittats kroppsdelar i plural vilket får mig o vilja veta vad för några.
Har inga källor för något av det här, utan utgår från vad som stått i tråden.
Tror inte på din teori. Det är nog polisens utredningsarbete och span som gjorde att de hittade (en del av) henne. Kanske fått tips men inte av den/de skyldiga, tror inte jag i alla fall.

Håller inte heller med dig om det jag fetmarkerat i din text. Har en stark misstanke om att gm är riktigt nöjd med sig själv och vad han har gjort, oavsett hur detta slutar.
Citera
2019-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Han sitter häktad för mord. Och mer och mer tyder ju på det enligt åklagare.
Ser inget som skulle ändra på detta.

Ja men det säger väl inget om motivet som du pratar om att det är solklart !
Citera
2019-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tog det inte månader för NFC vid, han Estlänningen, som mördade Lisa Holm?

Han var från Litauen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in