2019-11-30, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Det vet inte vi!
Men en klen menlös kurd, kan inte ha gjort styckningen och dumpningen helt själv! Pappan är helt klart delaktig.
Hans bostad är släkt och tom, de har fått skyddat boende - tills vidare ....

Jag håller med dig att det är högst sannolikt att MGM har fått hjälp. Men du underskattar grovt handlingsförmågan hos en "klen menlös kurd". Svagare personer än så har styckat kroppar.
Citera
2019-11-30, 19:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Låter inte logiskt alls. Behövs mer än en tatuering för att polisen ska gå ut med något sånthär?
Kanske fingeravtryck?
Citera
2019-11-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Det vet inte vi!
Men en klen menlös kurd, kan inte ha gjort styckningen och dumpningen helt själv! Pappan är helt klart delaktig.
Hans bostad är släkt och tom, de har fått skyddat boende - tills vidare ....

Jo det jag svara på vet vi.
Han har inte sagt något avgörande som lett polisen till rätt plats för då hade han inte släppts . Hade han haft den kunskapen så hade han kvarhållits för att utreda hans inblandning .
Ganska logiskt !
Citera
2019-11-30, 19:17
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Är du tappad?? Du skrev att om man hjälper till vid ett mord eller med att flytta en kropp så är det inte skyddande av brottsling. Utan du menade att det är medhjälp då.. Ja länkade dig en dom som motbevisade dig! Där Ida Fässberg mördare fick hjälp av 2 vänner att flytta kroppen. De dömdes för skyddande av brottsling, grovt brott. Vad fan ska ja diskutera med åklagare för?? Du hade fel fakta!! Ge dig...
Svarade lite för fort, den jag skrev till först skrev att skyddande av brottsling är samma som medhjälp.
Ber om ursäkt men
Citera
2019-11-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vetskap om fallet har han nog, han är ju fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott. De köpte nog inte hans "jag lovar!" 😁

Att vara fortsatt misstänkt är väl inte det samma som att han avslöjat något?
Hade han avslöjat sådana saker som vart hon är dumpad , tror du han släppts då ?
Tog ändå 4 dagar innan något sen hittades . Jo men tjena , ”tack för tipset sa polisen och släppte han” själv hade jag kvarhållit honom tills jag bekräftat hans ord”
Citera
2019-11-30, 19:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja han sitter häktad.

Hur länge kan han sitta häktad, menar du ? På ett ungefär asså.
Citera
2019-11-30, 19:21
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja vem är barnet på pappans fb? Har pappan månne dem ihop med den kvinnan som bor där.
Rimligtvis kan det ju vara så.
Pappan har MGM, bror 14 och en på 3 år.
Citera
2019-11-30, 19:21
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK.

Ser man vad polisen har markerat och sökt håller dom sig kring Bäveån och ner mot Byfjorden. En tanke som är högst rimlig. Om man vill bli av med en kropp (i mindre delar) men knappast en torso.

Var ligger kraftverket? I förhållande till var dom låg idag och dök? Antar dom söker ovanför men ca hur långt ifrån?

Hur snabbt/strömt är det i Bäveån?
Kraftverket av idag ligger mitt i stan, vi kyrkan ungefär, sedan rinner vattnet vidare ner genom en alle', under massa broar och ut vid museet i Byfjorden som öppnar sig just där man tycks dyka. Visserligen har det regnat massor men vattenmängden brukar inte vara imponerande den biten genom stan, ofta ser man botten. Det finns ytterligare kraftverksdammar längre norrut, uppströms. Där är vattenfall och rejält strömt, ligger både lättåtkomligt och undanskymt samt i närhet av fotbollsplanen för Oddevold. Har tänkt leta där då jag tror mgm friluftskunskaper begränsas till bollplan och omliggande träningsstigar.
Citera
2019-11-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja ok, men sjöräddningen har rört sig utanför kajen en stund. Verkar nu dock ligga sedan några minuter bakåt.

Status:
Underway Using Engine
Jösses vad dom har sökt här i timmar.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-30 kl. 19:25.
Citera
2019-11-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag förstår inte varför dom har så få förhör med mördaren. Är det mer effektivt att ha 1 förhör varannan dag än att väcka honom varannan timme dygnet runt för nya förhör ?
Ingen brådska med förhör nu, bättre att man har mer på fötterna nästa förhör, han grillar sig själv där han sitter och är väldigt mör inför nästa förhör när han har svävat i ovisshet flera dygn.
Citera
2019-11-30, 19:25
Medlem
Inga uppgifter vad dagens sök gav? Hittat fler kroppsdelar?

Nu tror jag inte så värst mycket kommer komma fram innan fup släpps framåt sommaren, kommer bli en lång väntan.
Citera
2019-11-30, 19:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kraftverket av idag ligger mitt i stan, vi kyrkan ungefär, sedan rinner vattnet vidare ner genom en alle', under massa broar och ut vid museet i Byfjorden som öppnar sig just där man tycks dyka. Visserligen har det regnat massor men vattenmängden brukar inte vara imponerande den biten genom stan, ofta ser man botten. Det finns ytterligare kraftverksdammar längre norrut, uppströms. Där är vattenfall och rejält strömt, ligger både lättåtkomligt och undanskymt samt i närhet av fotbollsplanen för Oddevold. Har tänkt leta där då jag tror mgm friluftskunskaper begränsas till bollplan och omliggande träningsstigar.
Har dom kollat gallren till kraftverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in