2019-11-30, 18:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det har länge förvånat mig att ingen, ingen faktiskt tar lagen i egna händer. Särskilt som så många drabbas, brottsoffer, anhöriga och så många anser att straffen är för låga.

I det här fallet finns det väl även en risk att gm undkommer "straff" helt eller delvis p.g.a. bristande bevisning.

Ja det är ovanligt att folk tar lagen i egna händer. Det enda fall jag kan komma på är Holger Algdahl som mördade sin fru. Efter några år i fängelse blev han frigiven men försvann strax därefter. Han hittades senare i en låda på havsbotten. En son blev misstänkt med det fanns inte tillräckligt med bevis.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Tack såg nu att sjöräddningen lagt sig vid bryggan.

Ja, dom åkte nyss in från Byfjorden och verkar nu stannat uppskattningsvis 20-30m från Kustbevakningen. Dom höll ca 10knop in i Bäveån.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej. Blånekande korrelerar på intet sätt med skyldighet. Sätt dig in i situationen själv: polisen förhör dig om mord på anhörig och du är fullständigt oskyldig. Vad gör du då?

Ok du har helt sant. Man förutsätter här bara att han är skyldig. Behöver inte vara så. Vi vet ju inget vad polisen har eller inte har mot honom.
Citera
2019-11-30, 18:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Någon som vet om kustbevakningen fortfarande dyker, jag kan bara se att båten har legat på samma ställe i snart 3 timmar. Den ligger ju inte vid någon brygga.
Kan du beskriva var båten ligger/låg så länge?
Dom har dykt förut vid en brygga som ligger vid det huset som finns i slutet på gatan som går till vänster i slutet av Repslagaregatan, det syns på Aftonbladets bilder. Tyvärr har google väldigt dålig bild på det stället.
Hitta.se har bättre bild på den bryggan.
https://www.hitta.se/kartan?&search=Uddevalla&sst=plc&st=weblist&s=3104 3bc6
Citera
2019-11-30, 18:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kan du beskriva var båten ligger/låg så länge?
Dom har dykt förut vid en brygga som ligger vid det huset som finns i slutet på gatan som går till vänster i slutet av Repslagaregatan, det syns på Aftonbladets bilder. Tyvärr har google väldigt dålig bild på det stället.
Hitta.se har bättre bild på den bryggan.
https://www.hitta.se/kartan?&search=Uddevalla&sst=plc&st=weblist&s=3104 3bc6

Dom befinner sig exakt här:
https://www.google.se/maps/@58.3468236,11.9204806,3a,75y,4.2h,82.11t/data=!3m7!1e1!3m5!1slLCv33vK5hqvkFK0mPyqsw!2e0!6s% 2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DlLCv33vK5hqvk FK0mPyqsw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_ sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26y aw%3D8.608396%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384 !8i8192

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.916/centery:58.347/zoom:18

Sjöräddningen dök upp för bara några minuter sedan. Dom har varit in mot kajen, men är nu ute mitt i ån igen.
Kan eventuellt vara något på gäng här nu.

EDIT
Detta är alltså bara ett par kvarter från mgm bostad.
Senast redigerad av rotesau 2019-11-30 kl. 18:57.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Finns det ett vattenkraftverk i Bäveån? I så fall kan ju det förklara om kroppen hittas i delar.
Det sitter galler så inget ska komma in i turbinerna
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Nä detta vet jag, glömde skriva det. Men vad för annan kroppsdel kan göra att poliserna är så säkra på att det är Wilma?
Vad sägs om valfri någorlunda nödvändig kroppsdel med en specifik tatuering?
Citera
Medlem
Dannerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
är du dum i huvudet?
Jag är inte kunnig i området. Jag vill att du berättar för mig vilken del de ka ha hittat, som utesluter att hon finns vid liv samt att man vet att det är hon, efter 15timmar?
Citera
2019-11-30, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
...till exempel fortsätter att försöka övertyga polisen om att jag samarbetar med dem och berättar allt jag vet men inte kan erkänna sådant jag inte gjort mig skyldig till. Och kämpa på att bibehålla lugnet utan att spela teater, visa ärliga känslor.

Tvärtemot vad vi leds att tro har polisen ingen teknik att skilja ärliga från spelade känslor. Och upprördhet kan lika gärna härledas från skyldig upplevelse av kränkning, oro för påföljd/vad andra ska tro och tänka mm.
Citera
2019-11-30, 18:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Där har du fel
Kolla bara fallet I*a Fässb*rg..
De som hjälpte mördaren att flytta kroppen dömdes för skyddande av brottsling, grovt brott..

Läs domen själv:
https://fup.cliffords.nu/wp-content/uploads/2018/12/TR_Dom_Mord_Ida_Fassberg.pdf
Diskussionen får du ta med åklagaren eftersom hon har satt skyddande av brottsling
Citera
2019-11-30, 18:52
Medlem
Dannerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad sägs om valfri någorlunda nödvändig kroppsdel med en specifik tatuering?
Låter inte logiskt alls. Behövs mer än en tatuering för att polisen ska gå ut med något sånthär?
Citera
2019-11-30, 18:53
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Vad som stör mig just nu är ju att någon vigilante eller pöbel tänker bomba eller bränna ner huset där pappan bor/bodde.

Det sägs här inne i tråden att det fanns inga bilar utanför, persiennerna är nerdragna (tack fan för det).
Härinne i tråden sade någon att de har fått skyddat boende.

Sant eller inte? (troll)

Jag hoppas verkligen att polisen har personal på insidan som kan kolla läget på utsidan, för om huset brinner så försvinner en hel del bevis.

Detta var enbart en tanke vurpa...
Teori!!
Detta var vad jag var rädd för i går kväll, mycket hätsk stämmning då. Kollade huset som såg väldigt tomt ut, persienner verkade INTE vara nere, man såg svarta rutor. Kikade inte in för att se om det satt nån polis där! Men visst har man undrat varför de inte gjort husrannsakan även där - så länge man saknade spår av W. Kan ju hända att pappan samarbetat så övertygande, kan vara bakgrunden till fyndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in