2019-11-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Nä detta vet jag, glömde skriva det. Men vad för annan kroppsdel kan göra att poliserna är så säkra på att det är Wilma?

Enligt folk i denna tråden så räcker det tydligen med ett finger så kan man konstatera att personen är död som fingret kom ifrån .

Jag har förhört mig med flera olika poliser, och de jag har snackat med säger själva att deras egen uppfattning är att de hittat huvud eller bål, med tanke på tiden från fynd till att dödförklara personen i riksmedia.

Det enklaste svaret är oftast det riktiga - men vi vet inte med 100% säkerhet innan någon får läst FUP.
Citera
2019-11-30, 18:38
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alltså, kan du aldrig bidra med ngn nytta i detta fall, du är för subjektiv.
Var snäll då och sluta citera dessa rassespammares inlägg....
Kan vi dra slutsatsen att det är Bäveån och Byfjorden som är FP? Hon har knappast dumpats mitt i stan, så Bäveån känns lite konstigt, har de åkt nånstans längre uppströms och lagt i en delad kropp? Borde ju räknat med att det följer strömmen och upptäks längs åns väg genom stan. Har fyndet gjorts i samband med kraftverket?
Eller är det längre ut i Byfjorden, hamnen alltså den stora, gamla varvet? Där är det lätt att komma till en kajkant med bil.
Citera
2019-11-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
En dna-analys tex?
Inte så snabbt som de gick ut med att hon var död . Huvudet = tänderna !
Personligen tror jag att hon är delad på mitten så det är övre delen de letar efter nu .
DNA test tar längre tid än tiden mellan de hittade ” kroppsdelen och informerade familj / media .
Citera
2019-11-30, 18:40
Medlem
K.Blomkvists avatar
Vad som stör mig just nu är ju att någon vigilante eller pöbel tänker bomba eller bränna ner huset där pappan bor/bodde.

Det sägs här inne i tråden att det fanns inga bilar utanför, persiennerna är nerdragna (tack fan för det).
Härinne i tråden sade någon att de har fått skyddat boende.

Sant eller inte? (troll)

Jag hoppas verkligen att polisen har personal på insidan som kan kolla läget på utsidan, för om huset brinner så försvinner en hel del bevis.

Detta var enbart en tanke vurpa...
Teori!!
Citera
2019-11-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Vardagsmat. Alla berörda känner till detta, men ingen gör något.
Hade det bara berott på okunskap hade det varit snabbt avhjälpt...
Citera
2019-11-30, 18:42
Medlem
det ska varit huvudet man hittade :/ vid Bohusgården/sommarhemsskolan i uddevalla, hon ska även ha varit otrogen & blivit gravid med någon annan, han viggo det nämns flera gånger om i tråden. det förklarar ju en hel del OM det nu stämmer, men det är ryktena i stan som florerar så man vet inte vad som är sant eller inte.
Tragiskt på alla sätt o vis... hoppas mgm berättar var resten finnes & får ett ordentligt jävla straff.
Citera
2019-11-30, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av defor
Jag har förhört mig med flera olika poliser, och de jag har snackat med säger själva att deras egen uppfattning är att de hittat huvud eller bål, med tanke på tiden från fynd till att dödförklara personen i riksmedia.

Det är väl det vanliga fallet. Är det här ett vanligt fall? Det vet vi inte. Fysiologist räcker det med ett fynd av en hand som bevisligen avskiljts efter döden för att med säkerhet uttala sig om sannolikheten för att BO lever.

Citat:
Ursprungligen postat av defor
Det enklaste svaret är oftast det riktiga - men vi vet inte med 100% säkerhet innan någon får läst FUP.

Håller med. Men FB har inte det tålamodet.
Citera
2019-11-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sjöräddningssällskapet glider in i Bäveån i detta nu.

Kustbevakningen håller nog på i sakta mak.

EDIT
Sjöräddningen verkar sakta in jämte Kustbevakningen.

Tack såg nu att sjöräddningen lagt sig vid bryggan.
Citera
2019-11-30, 18:43
Medlem
Dannerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
En dna-analys tex?

Har hört att det ska ta mer än 12(?) timmar, vilket det var då de gick ut med det efter att fynd hittades
Citera
2019-11-30, 18:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om uppgiften stämt att en man som haft ett förhållande med Wilma försvunnit samtidigt som hon hade det fått stora rubriker i media. Det hela lät otroligt redan från början och då endast en eller ett fåtal anonyma användare på Flashback hävdat att det är så kan vi utgå från att uppgiften saknar substans.

Uppsåtet? Troll tycker det är roligt att göra folk upprörda eller förvirrade. Det behöver inte vara svårare än så. Studier visar att troll ofta uppvisar psykopatiska och sadistiska drag. Varje reaktion på deras trollande fungerar som en slags belöning för dem:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886917304270

Tack för den uppgiften. Jag ska kolla vidare...
Citera
2019-11-30, 18:44
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej. Blånekande korrelerar på intet sätt med skyldighet. Sätt dig in i situationen själv: polisen förhör dig om mord på anhörig och du är fullständigt oskyldig. Vad gör du då?
...till exempel fortsätter att försöka övertyga polisen om att jag samarbetar med dem och berättar allt jag vet men inte kan erkänna sådant jag inte gjort mig skyldig till. Och kämpa på att bibehålla lugnet utan att spela teater, visa ärliga känslor.
Citera
2019-11-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Var snäll då och sluta citera dessa rassespammares inlägg....
Kan vi dra slutsatsen att det är Bäveån och Byfjorden som är FP? Hon har knappast dumpats mitt i stan, så Bäveån känns lite konstigt, har de åkt nånstans längre uppströms och lagt i en delad kropp? Borde ju räknat med att det följer strömmen och upptäks längs åns väg genom stan. Har fyndet gjorts i samband med kraftverket?
Eller är det längre ut i Byfjorden, hamnen alltså den stora, gamla varvet? Där är det lätt att komma till en kajkant med bil.
Finns det ett vattenkraftverk i Bäveån? I så fall kan ju det förklara om kroppen hittas i delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in