Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja precis, det är mycket att förklara för honom. Ska bli intressant och se vilken strategi han väljer. Han är rökt oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Ja, det har länge förvånat mig att ingen, ingen faktiskt tar lagen i egna händer. Särskilt som så många drabbas, brottsoffer, anhöriga och så många anser att straffen är för låga.
I det här fallet finns det väl även en risk att gm undkommer "straff" helt eller delvis p.g.a. bristande bevisning.
Ligger mycket i det du säger. Det är väl det som är den stora skillnaden på olika kulturer. Vi européer
har en helt annan kultur, moral och temperament. Med våra värderingar, tänk, uppfostran och kultur så kanske vi i stunden hetta tänker "döda" men vi har det inte i oss på samma sätt som Mena-folket. Vi gör det inte, vi har spärrar.
Personer från främst Mena har ett helt annat våldskapital. Tänker nu på MGM som sitter häktad och trots sin ringa ålder fortsätter att neka. Jag och säkerligen många med mig hade brutit ihop för länge sen. Men Han orkar neka, kanske för att i hans bubbla, hans värld så anser han inte att han gjort något fel.