2019-11-30, 17:42
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vad fint i allt det mörka. Så fantastiskt att så många brytt sig och hjälpt till att leta!
Ja, lämnade ljuset och stod en stund men när det var en del som grät kände jag att jag lämnar.
Citera
2019-11-30, 17:44
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Varför mörda sin flickvän ? Vilken förälder upmuntrar till den fortsättning vi nu läser om i tråden. Varför skulle pappan, alternativt nån annan backa upp den välutbildade och trevlige hemtjänstutövaren ?

Välutbildad? Vad menar du med det?
Trevlig kan man vara utåt, men visa andra sidor när någonting går emot, inte blir som man vill
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Läs på lite . En advokat är inte bunden av förundersökningssekretesen. Finns nått som heter god advokatsed , men det är ingen lag att följa den. Förundersökningssekretesen hade även gällt mot utomstående . En misstänkt är inte utomstående va ?

Eller så ska du läsa på lite! Delar av den pågående debatten om "gangster-advokater" har bl a handlat om advokater som bryter restriktioner.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Läs på lite . En advokat är inte bunden av förundersökningssekretesen. Finns nått som heter god advokatsed , men det är ingen lag att följa den. Förundersökningssekretesen hade även gällt mot utomstående . En misstänkt är inte utomstående va ?

Genom yppandeförbud kan alla inblandade tystas fullständigt. Det gäller här, och är praktiken samma sak.
Citera
2019-11-30, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är med största sannolikhet huvudet som hittats eftersom Polisen uttrycker sig som att det inte råder någon tvekan om att det är Wilma och att hon är död. Visst, det kan vara bålen, men troligtvis huvudet.

Jag tror inte MGM har gått och strött ut delarna i skogen, utan gissar på att han/de har försökt gräva ned dem och huvudet sedan grävts upp av t.ex. en räv. Har hon styckats upp i småbitar där vävnad skiljts från skelettdelar så kan ju benen vara nedgrävda och köttbitar utspridda. Kött och annan vävnad har då förmodligen vilda djur redan ätit upp. Alltså bör Polisen ta in alla lik- och spårhundar man har och söka igenom området efter nedgrävda kvarlevor.

Tror nog du är rätt på det. Låter som mest logiskt. Sen om hon styckats eller inte förblir en fråga tsv men tror nog mer just på något djur men då borde kroppen finnas i närheten.
Citera
2019-11-30, 17:45
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilket bra initiativ!
Dessa sökorganisationer är oumbärliga eftersom polisens resurser är begränsade. Så många personer de hittat, både levande och avlidna.
De gör ett fantastiskt arbete och fungerar ofta som ett bra stöd de anhöriga. 👍🏻

Tack, vilket fint initiativ av dig! <3
Kan bli årets julklapp! Man kan lätt tänka sig att vi är många som vill stötta dessa fina och nödvändiga organisationer med tanke på deras massiva insats både nu i Uddevalla och med många, många andra insatser genom årens lopp. Hörde på radion idag, att många företag/föreningar i Uddevalla visat en fantastisk stöttning och medkänsla till både MP och FIKK i form av mat, kläder, fika och annat nödvändigt till dem.
Sverige och sveriges befolkning när vi samlar oss och visar upp vår bästa sida. Det värmer gott i hjärtat!
Citera
2019-11-30, 17:47
Medlem
Pratade nyss med en fd polis . Min son har en kontakt kompis som kommer hit några dgr i veckan . Frågade han om denna omtalade kroppsdel ? Med så snabbt de gick ut med att det var Wilma så måste de haft tex huvudet, i såna snabba uttalande så har det tänder . En annan kropps del även om det finns märken , tatueringar mm så får de inte uttala sig så snabbt . Frågade även om förhörsledarnas taktik ? De låter honom sitta i häktet och svettas samtidigt så samlar de bevis . Han sa även att utifrån hans erfarenhet så kommer killen bryta ihop tillslut och ju längre tiden går desto mer svag blir han .
Citera
2019-11-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Styckmördare från MENA, yada yada... Styckar gör man av logistiska skäl, inte för att man är en undermänniska. Kom in i matchen för fan!
Styckningar brukar indelas i två kategorier, transportstyckningar och offensiva styckningar. Transportstyckningar är vanligare men offensiva styckningar betyder att själva styckningen i sig har gjorts av vrede eller njutning. I detta fallet rör det sig troligen om en transportstyckning.
Citera
2019-11-30, 17:49
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag har funderat på hur man mest seriöst visar sitt stöd till Wilmas minne.

Jag kommer att Swisha en summa till dessa båda sökorganisationer och deras fantastiska insatser 💗.

Missing People: 123 900 56 20.

FIKK: 123 013 56 73.

Märk betalningen Wilma 💟

Kram 😍
Tack, vilket fint initiativ av dig! <3
Kan bli årets julklapp! Man kan lätt tänka sig att vi är många som vill stötta dessa fina och nödvändiga organisationer med tanke på deras massiva insats både nu i Uddevalla och med många, många andra insatser genom årens lopp. Hörde på radion idag, att många företag/föreningar i Uddevalla visat en fantastisk stöttning och medkänsla till både MP och FIKK i form av mat, kläder, fika och annat nödvändigt till dem.
Sverige och sveriges befolkning när vi samlar oss och visar upp vår bästa sida. Det värmer gott i hjärtat!
Citera
2019-11-30, 17:50
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har en fråga, eller en undran.

Den där killen viggo eller wiggo. Låter danskt.

Finns hans egentligen?

Enligt uppgifter här i tråden så försvann han den torsdagen Wilma försvann.

Är detta sant eller är det någon som ljuger här inne, troll?

Jag vill veta mer om den där s.k. Viggo!

Det påstås att han var en kvinnotjusare som var med på samma "fest" där Wilma var på onsdagen innan hon försvann.

Kanske är det enbart var en s.k. "trådsanning"

Men jag vill gärna veta mer om detta var det sant eller om det var en lögn.

Var är denna Viggo typen idag?
Citera
2019-11-30, 17:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
MGM bryter ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Pratade nyss med en fd polis . Min son har en kontakt kompis som kommer hit några dgr i veckan . Frågade han om denna omtalade kroppsdel ? Med så snabbt de gick ut med att det var Wilma så måste de haft tex huvudet, i såna snabba uttalande så har det tänder . En annan kropps del även om det finns märken , tatueringar mm så får de inte uttala sig så snabbt . Frågade även om förhörsledarnas taktik ? De låter honom sitta i häktet och svettas samtidigt så samlar de bevis . Han sa även att utifrån hans erfarenhet så kommer killen bryta ihop tillslut och ju längre tiden går desto mer svag blir han .

Det får vi verkligen att MGM bryter samman under gråt och tandagnisslan och att han då bl. a. berättar var resten av hennes kroppsdelar har blivit undangömda.
Citera
2019-11-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Det nämns att den misstänkte förhördes senast på torsdagskvällen. Otydligt huruvida förhöret ägde rum före eller efter fyndet? Kanske bara jag som är trög nu.
De hittade fyndet vid 14-tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in