2019-11-30, 17:56
Medlem
rotesaus avatar
Man fläskar på med utredningen ytterligare nu efter kroppsdelen som hittades:
Citat:
Polisen trappar upp arbetet – tar hjälp av kustbevakningen
https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/
Citat:
Under gårdagen, i samband med att polisen offentliggjorde fyndet, berättade man att ”Brottsutredningen fortsätter med oförminskad styrka”. Dessutom tilldelas nu utredarna utökade resurser i form av fler poliser.

Lite om mgm2:
Citat:
Inget pekar heller i nuläget på att den andra mannen som är misstänkt i utredningen ska höras i helgen. Det gäller en man i 40-årsåldern i den misstänktes närhet. Mannen anhölls i söndags på sannolika skäl misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Mannen är till skillnad från den huvudmisstänkte släppt.

Jag har förstått att det florerar ett rykte att han skulle ha hämtats in på nytt, men det stämmer inte alls, säger hans ombud, advokat Tommy Nilsson.

Hans klient är dock fortsatt misstänkt.
Citera
2019-11-30, 17:58
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De hittade fyndet vid 14-tiden.
Källa?
Citera
2019-11-30, 17:59
Medlem
Stämmer det att pappan Shabaz Saed också är misstänkt för medhjälp?
Citera
2019-11-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Känner du MGM familj eller hur vet du ang passen?

Rykten bland kurder som vet familjen.
Citera
2019-11-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power

Nej, Skyddande av brottsling
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Pratade nyss med en fd polis . Min son har en kontakt kompis som kommer hit några dgr i veckan . Frågade han om denna omtalade kroppsdel ? Med så snabbt de gick ut med att det var Wilma så måste de haft tex huvudet, i såna snabba uttalande så har det tänder . En annan kropps del även om det finns märken , tatueringar mm så får de inte uttala sig så snabbt . Frågade även om förhörsledarnas taktik ? De låter honom sitta i häktet och svettas samtidigt så samlar de bevis . Han sa även att utifrån hans erfarenhet så kommer killen bryta ihop tillslut och ju längre tiden går desto mer svag blir han .

Ja, det handlar om huvudet. Annars hade polisen inte uttalat sig så snabbt och så tvärsäkert.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Nej, skyddande av brottsling
Citera
2019-11-30, 18:02
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har en fråga, eller en undran.

Den där killen viggo eller wiggo. Låter danskt.

Finns hans egentligen?

Enligt uppgifter här i tråden så försvann han den torsdagen Wilma försvann.

Är detta sant eller är det någon som ljuger här inne, troll?

Jag vill veta mer om den där s.k. Viggo!

Det påstås att han var en kvinnotjusare som var med på samma "fest" där Wilma var på onsdagen innan hon försvann.

Kanske är det enbart var en s.k. "trådsanning"

Men jag vill gärna veta mer om detta var det sant eller om det var en lögn.

Var är denna Viggo typen idag?
Om namnet stämmer vet jag inte men vi hade en kille här som siktade in sig på alltför unga flickor, fast han inte är så gammal själv. Kanske lite "efterbliven", som man sa förr. Han greps och straffades i något/några fall. På facebook Uddevalla aktuella händelser, kan du hitta mer diskussion om honom. Om du orkar gå så långt tillbaka i tiden. Eller tidningsarkiv, GT kan ha haft något om händelserna. Det var rätt upprörda känslor där ett tag.
Citera
2019-11-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag skall villigt erkänna att jag kom in sent till det här fallet. Dock ryggade jag tillbaks när pappan eller någon närstående gick ut i media och sa hur "fin och skötsam" killen var etc.

Hur mycket har man tittat på pappan som medhjälpare?

Det var så hennes föräldrar också tyckte att han var. Sedan sista dagarna betedde han sig annorlunda. Men det har ju sin förklaring.

Inte ens de närmaste vet vad som pågår i någon annans hjärna.

Jag utesluter inte att han gjort detta helt själv.
Citera
2019-11-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Killen är nästan 23 år någon straffrabatt är inte aktuellt då han inte begått brottet före 21års ålder.

Mm, verkar ju faktiskt så, efter lite googlande. Trodde man kunde få rabatt upp till typ 23 års ålder. Men så verkar ju inte vara fallet.

Känns ju på ett vis bra i detta fallet.

Livstid.

Om GM döms.
Citera
2019-11-30, 18:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Om namnet stämmer vet jag inte men vi hade en kille här som siktade in sig på alltför unga flickor, fast han inte är så gammal själv. Kanske lite "efterbliven", som man sa förr. Han greps och straffades i något/några fall. På facebook Uddevalla aktuella händelser, kan du hitta mer diskussion om honom. Om du orkar gå så långt tillbaka i tiden. Eller tidningsarkiv, GT kan ha haft något om händelserna. Det var rätt upprörda känslor där ett tag.

Jag har inte Facebook - sorry, kan inte söka där!
Citera
2019-11-30, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har en fråga, eller en undran.

Den där killen viggo eller wiggo. Låter danskt.

Finns hans egentligen?

Enligt uppgifter här i tråden så försvann han den torsdagen Wilma försvann.

Är detta sant eller är det någon som ljuger här inne, troll?

Jag vill veta mer om den där s.k. Viggo!

Det påstås att han var en kvinnotjusare som var med på samma "fest" där Wilma var på onsdagen innan hon försvann.

Kanske är det enbart var en s.k. "trådsanning"

Men jag vill gärna veta mer om detta var det sant eller om det var en lögn.

Var är denna Viggo typen idag?

Kändes som troll som ville skapa förvirring. Antagligen av medbrottslingar eller skurkarna själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in