2019-11-30, 15:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om HAN överklagar så får inte Hovrätten skärpa straffet. De kan fastställa tingsrättens beslut, eller sänka straffet. Men om även åklagaren överklagar, då kan det bli straffskärpning,.
Hur menar du nu? Om HAN överklagar så överklagar väl även automatiskt även åklagaren och då kan straffet skärpas.
Varför bara om enbart HAN överklagar? Många har ju fått straffet skärpt i Hovrätten.
Googla hovrätten skärper straff så finns det många som har fått det skärpt.

Hoppas han får livstid för mordet på Wilma och inte får det tidsbestämt dom närmaste 30 åren.
Även om "paketen" har legat i vatten så kan teknikerna hitta spår på dom och dom har troligen även bevisning från platsen där han styckade henne... lägenheten är ju väl undersökt nu och det är troligen platsen för det makabra dådet.
Citera
2019-11-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så Du vet alltså att dem inte är hemma?
Ett inlägg tidigare i tråden sades att de var skrivna här och fick socbidrag, men bodde i Irak på långsemester.
Jag trodde inte man kunde få bidrag för att resa och vara utomlands.

Pappan driver bilverkstad i Uddevalla
Citera
2019-11-30, 15:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Ang personen som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Om det hade funnits ett uns av misstanke/bevis om att denne har hjälpt till i dödandet, styckningen och/eller bortförandet av kroppen. Så borde hen väl ändå vara anhållen för medhjälp fram till ytterligare bevis framkommer?

Polisen kan väl inte tro att personen är så pass inblandad och sen släppa den med endast misstanke om skyddande?

Alla teorier om att den "närstående personen i 40 års åldern" har hjälpt till i mordet känns grundlösa och som livliga fantasier.

Så länge personen är fortsatt misstänkt så skriver iallafall inte jag av den teorin.
Bilen är tagen i beslag iallafall.
Dessutom kan detta ändras beroende på vad som kommer fram i analyssvar.
Kan tänka mig att det är rätt mycket material som lämnats för analys.
Citera
2019-11-30, 15:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är när det är storm och västliga vindar som vattnet trycks upp i Bäveån och översvämmar stan och det har ju inte varit någon storm dom här veckorna.
https://goo.gl/maps/RtKVgVU3g3KeA5im6

Precis och det har kommit upp allt möjligt skit när vattennivån stigit.
När det gäller de förmodade paketetens möjlighet att dyka upp bland klippor/strandkanter så beror det på olika faktorer, en del har bevisligen låtit sig finnas.
Citera
2019-11-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Ang personen som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Om det hade funnits ett uns av misstanke/bevis om att denne har hjälpt till i dödandet, styckningen och/eller bortförandet av kroppen. Så borde hen väl ändå vara anhållen för medhjälp fram till ytterligare bevis framkommer?

Polisen kan väl inte tro att personen är så pass inblandad och sen släppa den med endast misstanke om skyddande?

Alla teorier om att den "närstående personen i 40 års åldern" har hjälpt till i mordet känns grundlösa och som livliga fantasier.

Polisen kan fortfarande ha misstankar om att hen är på ett eller annat sätt inblandad men inte har tillräckligt med bevis för att begära hen häktad. Men i vissa fall släpper polisen den misstänkta eller MGM på fri fot trots fortsatt misstanke om brott för att leda polisen till intressanta ledtrådar och ibland till o med brottsplatsen/offret. Inget brott är perfekt utfört. Varje gärningsman gör misstag och lämnar något intressant efter sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Man kan inte vara anhållen "fram tills ytterligare bevis framkommit" eftersom man bara får hålla en person anhållen i max 3 dagar.

2. Styckning och/eller inblandad i bortförandet kan absolut vara Skyddande av brottsling (det har vi diskuterat till dö-dagar här i tråden).

I övrigt håller jag med dig om att om man tror han haft en större roll i detta, så skulle man ha plockat in honom för längesedan (men dock begärt honom häktad).

Någon i tråden sa att han inte är hemma, och i bohuslänningen finns artikel med intervju med pappans advokat Tommy Nilsson, där han säger att hans klient är fri som en fågel..så han kan ha stuckit all världens väg, och vara efterlyst ..är man fri som en fågel känns det inte heller som om passet är tillvara taget. *citat1* Den misstänkte har inga restriktioner och har ingen anmälningsplikt. Inga nya förhör ha aviserats.
*citat 2*: Han är fri som fågeln, säger Tommy Nilsson.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/advokat-till-sl%C3%A4ppt-i-wilma-utredningen-f%C3%B6rst%C3%A5r-inte-varf%C3%B6r-han-togs-in-1.208996 19
Citera
Bannlyst
#12 - 13 på https://www.uddevalla.se/download/18.53107de6154db920d38b437/1464341977631/Karta%20naturreservat%20Uddevalla%20kommun.pdf och Regementsparken ligger nära till hands för en panikdumpning utförd av en eller två personer (MGM skall ha spelat fotboll och borde därmed vara väl bekant med just dessa områden där unga flickor försvunnit förr, vilket även han bör känna till och minnas). Bäveån skulle då ha svept med sig delarna till de områden där det dyks.

Om ni vet någonting konkret, tipsa polisen i stället för att skriva här.

OT: Fy för i hela h-e, så osmakliga vissa i tråden är... tänk på hur ni uttrycker er och på vad ni delar, snälla! Detta blir mitt sista inlägg i Aktuella brott och kriminalfall - jag vill inte bidra till att brottsoffers familjer ser vad vissa användare skriver. Om ni vill ge mig skit för det här så skicka ett PM i stället för att citera mig här, tack.
Citera
2019-11-30, 15:44
Medlem
Inte enda journalist har grävt att folk som är bokförda hos GM pappa är bidragstagare men bor i Irak.
Pappan håller dessutom med sälja ”borttappade” pass till folk.
Citera
2019-11-30, 15:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Precis och det har kommit upp allt möjligt skit när vattennivån stigit.
När det gäller de förmodade paketetens möjlighet att dyka upp bland klippor/strandkanter så beror det på olika faktorer, en del har bevisligen låtit sig finnas.

Finns det nått strömt uppe vid Lane.
Eller är jag ute och cyklar nu?!
Citera
2019-11-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor
Pappan driver bilverkstad i Uddevalla

Nej.. Pappan jobbar på Brandt vid Trestads Center sen en hel del år tillbaka. Sen om han har flera extrajobb vågar jag inte svara på.
Citera
2019-11-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vi tror det. Antingen huvudet eller bålen. Armar och ben kan man förlora utan att behöva dö.
"Armar och ben kan man förlora utan att behöva dö."
Men då hade hon säkert funnits på något sjukhus, här fungerar det inte med lite hemsjukvård.
Det kan vara i princip vilken kroppsdel som helst, för om det finns ett födelsemärke, tatuering eller ett ärr, så kan det vara ett fullt godtagbart kännetecken.
Citera
2019-11-30, 15:47
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Inte enda journalist har grävt att folk som är bokförda hos GM pappa är bidragstagare men bor i Irak.
Pappan håller dessutom med sälja ”borttappade” pass till folk.
Känner du MGM familj eller hur vet du ang passen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in