2019-11-30, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
Man måste antingen komma från speciell familj med speciell bloodline.
eller om du har ett högt uppsatt yrke. . men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja gå med i den där satanist klubben. . helt vansinnigt!

Nejdå, man behöver inte tillhöra någon speciell familj eller ha ett högt uppsatt yrke. Det kanske stämmer för vissa ordnar men det finns en hel del att välja på. Att vara kvinna är däremot ett problem.
Citera
2019-11-30, 16:57
Medlem
kinky_Ms avatar
Välj "odd fellow" istället.
"En viktig detalj är att den svenska Odd Fellow Orden har EN KVINNLIG GREN SOM ÄR FULLT LIKSTÄLLD MED DEN MANLIGA."
Citera
2019-11-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
För SFMO, man och kristen. (Hade fokuset legat på att bara få in pengar hade man tagit bort kravet på religion överhuvudtaget.)

Att man SÄGER att man har en kristen grundtro räcker...
Citera
2019-11-30, 17:24
Medlem
Citat:
Man måste antingen komma från speciell familj med speciell bloodline.
eller om du har ett högt uppsatt yrke. . men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja gå med i den där satanist klubben. . helt vansinnigt!

Nej, det behöver man inte!
Citera
2019-11-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Nej, det behöver man inte!

så du menar att vem som helst kan gå med och nå 33 graden?
Citera
2019-11-30, 19:23
Medlem
Citat:
så du menar att vem som helst kan gå med och nå 33 graden?
Ja, fast i Sverige har man bara 10 grader (som motsvarar 33, sen finns det en 11 iof, men den är lite svårare att få tydligen. 10 grader får man på 10 år ungeför, om man är aktiv på aktiviteterna, men den siste blir man typ invald till på riksnivå.

Känner flera st på nivå 10, och tro mig, de är vanliga människor, utan vare sig specialla jobb, adliga kontakter osv.
Citera
2019-11-30, 19:57
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Välj "odd fellow" istället.
"En viktig detalj är att den svenska Odd Fellow Orden har EN KVINNLIG GREN SOM ÄR FULLT LIKSTÄLLD MED DEN MANLIGA."

Berätta mer.
Citera
2019-11-30, 19:58
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nejdå, man behöver inte tillhöra någon speciell familj eller ha ett högt uppsatt yrke. Det kanske stämmer för vissa ordnar men det finns en hel del att välja på. Att vara kvinna är däremot ett problem.

Varför är det ett problem att vara kvinna för? De borde väl tycka att det bara är bra för dom och att de blir större?
Citera
2019-11-30, 20:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Varför är det ett problem att vara kvinna för? De borde väl tycka att det bara är bra för dom och att de blir större?

Det vet jag faktiskt inte. Det får du nog fråga dem om. De vill kanske behålla den där gamla herrklubbskänslan och traditionerna. Jag får intrycket av att de mest käkar middagar ihop, gör lite ritualer och snackar skit men jag är inte så insatt. Jag tror däremot inte att de vill växa allt för mycket utan snarare fortsätta vara lite mystiska och exklusiva.
Citera
2019-11-30, 20:38
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det vet jag faktiskt inte. Det får du nog fråga dem om. De vill kanske behålla den där gamla herrklubbskänslan och traditionerna. Jag får intrycket av att de mest käkar middagar ihop, gör lite ritualer och snackar skit men jag är inte så insatt. Jag tror däremot inte att de vill växa allt för mycket utan snarare fortsätta vara lite mystiska och exklusiva.

Skickade faktiskt i ärlighetens namn ett mail nu och frågade.
Citera
2019-11-30, 20:54
Avstängd
Citat:
Skickade faktiskt i ärlighetens namn ett mail nu och frågade.

Kul! Skriv gärna i tråden sen vad du fick för svar. Vore intressant att höra den officiella förklaringen och vem vet, de kanske rentav har ändrat på reglerna.
Citera
2019-12-01, 00:04
Medlem
Citat:

Det är en orden för män. Har alltid varit och kommer alltid att vara.
Det är liksom lite grejen faktiskt. Inte bara i Frimurarna, utan även i de flesta ordnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in