2019-11-30, 04:39
Medlem
m00nlights avatar
Som rubriken lyder... Hur kan jag bli en av dom? För att tillägga, jag är kvinna.
Citera
2019-11-30, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Som rubriken lyder... Hur kan jag bli en av dom? För att tillägga, jag är kvinna.
Varför vill du bli?
Citera
2019-11-30, 04:56
Bannlyst
Du googlar och hittar hemsidor. Sen tar du kontakt med dem. Done!
Citera
2019-11-30, 04:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Frimurarorden är bara öppen för män men jag har för mig det ska finnas en liknande orden för kvinnor.Här finns en lista över ordnar. Jag tror det är Mariaorden som är den som ligger närmast.
https://www.wikiwand.com/sv/Lista_%C3%B6ver_ordenss%C3%A4llskap_i_Sverige
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-30 kl. 05:05.
Citera
2019-11-30, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Frimurarorden är bara öppen för män men jag har för mig det ska finnas en liknande orden för kvinnor.Här finns en lista över ordnar. Jag tror det är Mariaorden som är den som ligger närmast.

https://www.wikiwand.com/sv/Lista_%C3%B6ver_ordenss%C3%A4llskap_i_Sverige
Det knarkas för fullt i dem där kretsarna och man spottar inte i glasen. De kan med gott samvete byta ut namnet till Marianaorden istället.
Citera
2019-11-30, 08:08
Medlem
HermaeusMoras avatar
Du måste bli rekommenderad av två andra medlemmar det är ett av stegen.
Citera
2019-11-30, 08:19
Medlem
Gaffelpärms avatar
Du kan inte bara knacka på och teckna medlemskap, det är redan tidigare medlemmar som bestämmer vilka som skall erbjudas. Allt skall dock godkännas av ”den äldre”.
Citera
2019-11-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Du kan inte bara knacka på och teckna medlemskap, det är redan tidigare medlemmar som bestämmer vilka som skall erbjudas. Allt skall dock godkännas av ”den äldre”.

Man kan anmäla sitt intresse, vid tex öppet hus visningar, och sen utses det fadrar till en som gör en "intervju" med en, och anses man lämplig tas man in.
Det är ganska stort tryck inom frimurarna att få in fler medlemmar (degen måste in) så det är inte speciellt svårt nuförtiden.

Dock måste man var man, det tummas det inte på.
Citera
2019-11-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Man kan anmäla sitt intresse, vid tex öppet hus visningar, och sen utses det fadrar till en som gör en "intervju" med en, och anses man lämplig tas man in.
Det är ganska stort tryck inom frimurarna att få in fler medlemmar (degen måste in) så det är inte speciellt svårt nuförtiden.

Dock måste man var man, det tummas det inte på.

För SFMO, man och kristen. (Hade fokuset legat på att bara få in pengar hade man tagit bort kravet på religion överhuvudtaget.)
Citera
2019-11-30, 10:42
Medlem
OES finns för kvinnor
Citera
2019-11-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
OES finns för kvinnor

OES finns dock inte i Sverige.
Citera
2019-11-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Man måste antingen komma från speciell familj med speciell bloodline.
eller om du har ett högt uppsatt yrke. . men jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja gå med i den där satanist klubben. . helt vansinnigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in