2019-11-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Nej, 2013 satt man i genomsnitt 174 månader. Allltså 14,5 år .
Säkert ökat några månader sedan dess .

Mord av flicka måste väl fan vara högre
Ni får inte glömma att juridiskt är det ett barn som mördats
Citera
2019-11-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Kriminalteknikerna kan kanske avgöra om en kroppsdel avlägsnats före eller efter döden. Då lär det räcka med ett finger.
Nej, det kan han inte. Men en rättsläkare kanske kan.
Citera
2019-11-30, 15:59
Medlem
Linusida77s avatar
Läste i tråden i morse att mgm pappa hade fått polisskydd och blivit flyttad till skyddat boende. Stämmer det eller är det ytterligare en trådsanning?
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Någon som hört om de hittat något i söket under dagen?
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Tror snarare på ett lägre straff, han kommer hävda olycka och att han styckade i panik. Tror det stannar vid dråp. Bara hoppas polisen hittar hela kroppen och kan motbevisa .

Men säg att det är huvudet de hittat. Kan inte hantering mm säga ganska mkt om själva hanterandet av kroppen.
Jag tänker på snittytor mm
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är han född här, ok
Men tror inte han är det. Nån som hade koll i början skrev något om det

Han är inte född här. Han fick däremot PUT efter flera försök - liksom familjen. Ett ömmande fall, kanske ? Framtida kommunalråd ?
Citera
2019-11-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Mord av flicka måste väl fan vara högre
Ni får inte glömma att juridiskt är det ett barn som mördats

Han ska bli dömd för mord först
Citera
2019-11-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantissa82
Det här har varit min bild av det också. Kanske med den skillnaden i att jag tror att W blev strypt under bråket. Kanske gick struphuvudet sönder eller liknande, men jag tror det var en misshandel som gick överstyr och inget planerat mord. Men dödad på ett sådant sätt att det genast blev svårt att förklara det som en olyckshändelse. Inte "hon föll och slog huvudet i soffkant/badkar etc". Sonen ringer pappan men inte direkt på en gång. Sonen säger kanske inte ens vad som har hänt utan bara med gråtfylld röst gnäller att han behöver hjälp. Pappan som hör att detta är kris på riktigt skyndar över inställd på att hjälpa sin son. Väl där blir det uppenbart att W redan är bortom all hjälp. När samtalet väl kommer har det gått lite för lång tid för att man bara ska kunna rapportera in det som en olycka. Likstelheten har börjat sätta in. Sonen bedyrar för fadern att det var en olyckshändelse, kanske hon till och med hade angripit honom först. Något fadern inte har svårt att tro på då han (och alla andra som uttryckt sig om pojkvännens karaktär) vet att det är en "bra kille, men en ljus framtid framför sig". Han försöker tänka ut hur han ska få detta "problem" att försvinna för sin son. Hans älskade sons liv ska inte behöva förstöras på grund av ett dumt misstag. Därefter tror jag pappan styr upp detta. För att få ut kroppen behöves den delas, kanske för att få ner i en väska eller liknande. Sonen hjälper säkert till där det behövs, men det faktum att han inte verkar ha haft den sinneskyla efter detta (spya i jobbilen, vågar inte öppna för Ws pappa) som jag tror krävs för att dumpa kroppsdelarna så har nog pappan tagit huvudansvaret efteråt. Slutligen instruerar pappan sonen att neka, lovar det finns inga bevis. Sonens självbevarelsedrift och drift att skydda sin älskade pappa som nu definitivt är insyltad i vad som händer med sonen är (ännu) större än skulden.

Hoppas de åker dit ordentligt båda två.

Det är denna teori jag tror mest på. Människor som svamlar om hedersmord och klaner har ingen insyn alls i kurders mentalitet. Detta var ett mord i affekt. Behöver jag ens jämföra statistik mellan mord som skett i nära förhållanden som har kopplingar till heder vs mord i affekt? Oavsett ursprung är han en människa. En människa där känslorna gick överstyr och resulterade i en tragedi. Det har med förhållandet/svartsjuka/kontrollbehov att göra. Inte urpsrung.
Senast redigerad av Fatosh1988 2019-11-30 kl. 16:07.
Citera
2019-11-30, 16:01
Medlem
Citat:
Fast nu är det ett snitt av straff vi tittar på.
I det här fallet har han ju försvårat genom att tiga. Plus att han mördat en icke myndig person. Vilket borde ge en extra påföljd av minst två år. Lägsta straff vid denna typ av mord med bra bevisning och kropp är idag 16 år.
Han får minst 18 år (HOPPAS)

Visst finns här många försvårande omständigheter:
- Mord på en försvars/skyddslös kvinna...
- Dessutom minderårig kvinna...
- Våld (mord) i nära relation...
- Troligen med ett jävligt svagt motiv/"anledning"
- (troligen) i "kvinnans bostad" eller i vart fall i en bostad där hon skall kunna känna sig trygg...
- Därefter styckad, transporterad och gömd...
(och då vet vi ingenting om ev. mordvapen, dödsångest/lidande än).

Så absolut tillräckligt för 18 års fängelse, men troligen livstids fängelse. Sedan skall man väl lugna sig lite, eftersom vi inte vet någonting om ev. förmildrande omständigheter.
Citera
2019-11-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Läste i tråden i morse att mgm pappa hade fått polisskydd och blivit flyttad till skyddat boende. Stämmer det eller är det ytterligare en trådsanning?
Kan ta det för troligt. Han har varit anhållen för skyddande av brottsling, han är invandrare och samt att hans son är en trolig mördare av en svensk flicka. Det är antagligen lynchstämning i stan. Var ju några i tråden igår som påstod att de var på väg till hans adress för att hitta på nåt jävelskap.

Tyvärr kommer detta inte göra rasismen i samhället mindre.
Citera
2019-11-30, 16:04
Medlem
Citat:
Men säg att det är huvudet de hittat. Kan inte hantering mm säga ganska mkt om själva hanterandet av kroppen.
Jag tänker på snittytor mm

Ja men säg att dom hittar huvudet och han hävdar att hon fallit och slagit i huvudet och huvudet visar spår av en fallskada . Då lär det vara svårt att få han dömd för mord .
Han nekar nog så långt som möjligt , sen när han tvingas erkänna nått så kommer det vara att det hela var en olycka å att han fick panik.

Han som mörda Kim Wall hävda ju att hon fått lyckan i huvudet och dött av det och att han fått panik. Han hade nog klarat sig från mord om dom inte hittat huvudet . Nu hitta dom huvudet , och huvudet hade inga skador så hans historia föll .
Citera
2019-11-30, 16:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatosh1988
Detta är denna teori jag tror mest på. Människor som svamlar om heder har ingen insyn alls i kurders mentalitet. Detta var ett mord i affekt.

Varför mörda sin flickvän ? Vilken förälder upmuntrar till den fortsättning vi nu läser om i tråden. Varför skulle pappan, alternativt nån annan backa upp den välutbildade och trevlige hemtjänstutövaren ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in