2019-11-25, 18:33
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Från Sveriges radio nyss:

”På kvällen har polisen återigen börjat söka i Ljungskile. Enligt Stefan Kristiansson, chef för polisen i västra Fyrbodal, är man på plats med hundpatruller. Det ska inte handla om några nya områden som är intressanta, utan man riktar in sig på områden man tidigare har sökt igenom.”
Kopierar in länken.

P4 VÄST DIREKTRAPPORTERAR
FÖR 21 MINUTER SEDAN
På kvällen har polisen återigen börjat söka i Ljungskile. Enligt Stefan Kristiansson, chef för polisen i västra Fyrbodal, är man på plats med hundpatruller. Det ska inte handla om några nya områden som är intressanta, utan man riktar in sig på områden man tidigare har sökt igenom.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7347756

Vad har dom i Ljungskile eftersom dom söker så mycket där?
Citera
2019-11-25, 18:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Från Sveriges radio nyss:

”På kvällen har polisen återigen börjat söka i Ljungskile. Enligt Stefan Kristiansson, chef för polisen i västra Fyrbodal, är man på plats med hundpatruller. Det ska inte handla om några nya områden som är intressanta, utan man riktar in sig på områden man tidigare har sökt igenom.”

Hehe, som sagt, man gör nya sök med hund i avsökta områden, sannolikt därför att mer likdoft har hunnit produceras.

EDIT; Chansar och är lite kaxig, förvånas inte om W hittas ikväll/natt.
Senast redigerad av OY 2019-11-25 kl. 18:36.
Citera
2019-11-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De har inget att gå på alltså.
Så behöver det inte vara. Fynd de gjort där kan ha gett träff på att MGM varit där ex.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Och där får vi bekräftat att han kommer komma undan med mord troligtvis.

Sluta vara så pessimistisk. Förra gången de sökte där använde de inte specifikt likhundar utan spårhundar om jag inte missminner mig.

Nu kanske misstankarna om att kroppen är i det området stärkts och likhundar tas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De har inget att gå på alltså.

Eller så är det det de har?
Citera
2019-11-25, 18:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En spårhund borde väl kunna nosa sig fram till graven? Man behöver ju inte gräva där det är rötter, om någon ligger begravd måste ju jorden redan vara uppgrävd.

Jag menar att det är jävligt knepigt för GM att gräva ner någon i skogen. Man hör ofta det uttrycket "gräva ner i skogen". Det är rötter och sten precis överallt i en skog.
Citera
2019-11-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Går man dit med likhundar den här gången kanske? Varför skulle de söka samma område igen annars?

Någon form av uppgift gör ju att det området varit och är intressant för utredningen. Antingen kan de vara så att de hellre genomsöker en gång för mycket för att verkligen vara säkra på att det inget finns. Eller så kan de ju vara så helt enkelt att de fått mer information/svar om något som gör att de fortsätter sök på samma områden som tidigare. Ljungskile är det som det handlar om nu igen alltså.
Citera
2019-11-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Och där får vi bekräftat att han kommer komma undan med mord troligtvis.
Han kommer aldrig undan, till slut hittas hon och då är han rökt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
Tack!
Det var W'a pappa jag var utefter. T's pappa vet jag hur han ser ut. Tack ändå!
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Har följt tråd från start, kan ej minnas någr sådana uppgifter. Dela gärna med dig av dina tankar. Obekräftade uppgifter säger att den mgm fars bil ska ha synts till på en bilskrot. Denna bilskrot verkar även bogsera om ja läste hemsidan korrekt. Så vad tänkte du på?

Jag åkte för att kika på ett område som jag pratat om redan innan mgm blev anhållen.
Vet inte om de letat där än, och ville se om jag kunde se något innan man slår på stora trumman så det blir som i Ljungskile, ett "förlorat" dygn.
Jag stod en bit in på en väg, och gick ur bilen för att se om det var nedtrampat in i skogen, eller om jag kunde känna någon lukt. Gick ca 75-100 meter.
När jag gick tillbaka mot bilen kom ovan sagda skåpbil.
Den stannar precis efter infarten där jag står, glor lite, backar sedan och vänder om och kör tillbaka. Det är bara konstigt, med tanke på var det var.
Jag letar efter företag som heter liknande, men hittar inget.
Kanske är det polisen som lurpassar?
Citera
2019-11-25, 18:38
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
OK, du verkar veta mer.
Jag refererar bara i minnet till en del försvinnanden, där den efterlysta helt enkelt hållit sig borta.
Jo det är ju troligt tyvärr, att hon inte är i livet.
Vad säger du om teorin (tråden) att hon sitter inlåst i en stuga eller annan slags byggnad?

Nej, det finns inget att vinna på med att hålla henne inlåst i det här läget. Pojkvännen sitter ju redan häktad för mord. Om de nu hade henne inlåst så kunde han helt enkelt bara tala om var hon är och få något år på kåken för människorov. Om hon fortfarande lever och de har henne inlåst, ska de nu då bara låta henne dö, när sonen ändå kanske blir dömd för mord beroende på vilka bevis som finns?

Nej, hon är död, frågan är bara var hennes kropp finns och vad de gjort med den.
Citera
2019-11-25, 18:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Någon form av uppgift gör ju att det området varit och är intressant för utredningen. Antingen kan de vara så att de hellre genomsöker en gång för mycket för att verkligen vara säkra på att det inget finns. Eller så kan de ju vara så helt enkelt att de fått mer information/svar om något som gör att de fortsätter sök på samma områden som tidigare. Ljungskile är det som det handlar om nu igen alltså.

Eller så är det så att polisen förstår sig på naturens gång helt enkelt, ju längre liket ligger desto mer doft frigörs till omgivningen.

EDIT; Möjligheten för hundarna att hitta likdoft ökar ju mer doft som sprids.
Senast redigerad av OY 2019-11-25 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in