2019-11-30, 11:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Aha, jag förutsatte att det var mer eller mindre klarlagt att de hittat hennes kroppsdel utomhus i skogen. Då förändrar det ju saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Låter troligt. Konstigt förfarande ändå att gömma den hemma hos nån, om man vill att den inte hittas.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ju precis stora resurser dom haft.
Tror inte husrannsakans-orsak var genombrottet - Man hittade ju kroppsdel kvällstid ungefär ihop med att Efterlyst sändes och Polisen lite spontant fick ställa in sin medverkan med reporter på plats i direktsändning.

Samt senare uppger man att sök vid vattendrag fortsatt kommer genomföras idag.
Bergis en hundpatrull som ligger bakom gårdagens fynd.
Aha, inte följt alla turer - kanske hittat utomhus ändå...
Citera
2019-11-30, 11:36
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Grattis du hade rätt. Är du stolt nu eller? En 17årig tjej e mördad och du slår dig för bröstet att du hade rätt.

l o l

Nej verkligen inte. Däremot var det en kvalificerad gissning, vars rätta analys, bekräftade det faktum att jag brukar ha rätt i när jag påstår något.

Sedan är det självfallet tragiskt att hon dödats, inte minst för hennes familj. Frågar du mig så borde den lilla grisen avrättas för styckmord, vi borde ha dödsstraff i Sverige.
Citera
2019-11-30, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är med största sannolikhet huvudet som hittats eftersom Polisen uttrycker sig som att det inte råder någon tvekan om att det är Wilma och att hon är död. Visst, det kan vara bålen, men troligtvis huvudet.

Jag tror inte MGM har gått och strött ut delarna i skogen, utan gissar på att han/de har försökt gräva ned dem och huvudet sedan grävts upp av t.ex. en räv. Har hon styckats upp i småbitar där vävnad skiljts från skelettdelar så kan ju benen vara nedgrävda och köttbitar utspridda. Kött och annan vävnad har då förmodligen vilda djur redan ätit upp. Alltså bör Polisen ta in alla lik- och spårhundar man har och söka igenom området efter nedgrävda kvarlevor.
Jag tror att MGM har dumpat alla kroppsdelar i Bäveån (vid t.ex. området Sommarhemmet/strandpromenaden). Som jag förstår det har polisen fokuserat på det området de senaste dagarna.

Jag tror att MGM dödade och styckade BO ensam, och att han dumpade delarna strax i panik.

Fadern kanske ringt sonen, och på det sättet fattat något hänt. Jag tror fadern har varit "mentalt stöd", och hjälpt till att städa spår i lägenheten efteråt.
Citera
2019-11-30, 11:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan ju misstänka att den kroppsdel som hittats funnits i något vattendrag & att man nu skall leta nedströms.

För dom har väl inte varit så jävla korkade att dom delat liket & begravt delarna på en massa olika ställen? Det borde ju bara öka risken för att någon del hittas.

Ja, i min tankebana är det ju dumpning på ett & samma ställe.
Bäveån är konstant ström, och därtill inte alls bottenslät. Det är dessutom i viss mån nedskräpat med föremål som cyklar, kundvagnar osv.
Föremål kan alltså fastna i strömmen.

Vidare är mynningen i Byfjorden måttligt ström, till att resten av Byfjorden i princip inte är ström alls.
Däremot skapas strömmar av båttrafik konstant.
Svårsökt, skulle jag säga.
Citera
2019-11-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeker1
Otroligt många inlägg över natten, kan inte läsa alla.
Min teori: Kroppen har delats i två delar, flyttats från mordplats i exempelvis resväskor eller sopsäckar. Nu har dom hittat den övre delen av kroppen, därav är de säkra på att hon inte lever.

Vila i frid Wilma.

Wow, medlem i snart två år utan ett enda inlägg. Man får väl gratulera till ditt första (Obs, detta är ett Diskussionsforum).

Din teroi är väl fullt rimligt, antagligen har det gått till på något liknande sätt. Jag ställer mig fortfarande frågan till vart man hittat/spärrat av platsen?

Söker MP idag med eller har man lagt av med allt för att medverka på minnescermonin?

Kan någon bekräfta att den häktades familj ens deltagit
I sökandet efter W. Hur reagerade de isåfall när de fick höra nyheten om fyndet? Man borde kunna läsa av deras kroppsspråk/reaktioner.
Citera
2019-11-30, 12:01
Medlem
Förmodligen söker de runt Gustavsberg Lindesnäs....
Citera
2019-11-30, 12:01
Medlem
Deras reaktioner och kroppsspråk var ganska primitiva. Både före och efter nyheten.
Citera
2019-11-30, 12:02
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Fetning - det är därför alla era föräldrar dör i ensamhet på ålderdomshem. Ni har NOLL känsla för familj och lojalitet gentemot varandra.

Jag hittade ett fall? Hur många vill du ha? Låt oss säga såhär - kan du hitta ETT fall där en etniskt svensk tjej blivit hedersmördad?

Inte mördad av en svartsjuk pojkvän utan HEDERSMÖRDAD (du vet skillnaden).

Jag väntar.

Fruktansvärt otäckt om det är som du säger. Då har vi i Sverige större problem än vad man ens i sin vildaste fantasi kan föreställa sig. Där finns också mycket av förklaringen till varför det ser ut som det gör i exempelvis Mellanöstern. Att man förbehållslöst skyddar sin släkting oavsett vad den begått för bestialiska handlingar, oavsett vem offret är, oavsett ålder? Du pratar om lojalitet? Det är NI som devalverar värdet av lojalitet. Lojalitet är något man förvärvar och gör sig förtjänt av genom sina handlingar. Är min son en psykopat som dödar en ung flicka för att han typ kände för det så förtjänar han inte min lojalitet. Jag kan fortfarande älska honom och vilja honom väl men jag kan inte försvara och täcka upp för honom när han begått ett orättfärdigt bestialiskt mord på en ung människa med hela livet framför sig..Jag vill ju också att min son ska komma rätt i livet och inte utgöra en fara för sig själv eller andra och i det begreppet att komma rätt i livet och bli vuxen innebär också att man måste ta ansvar för sina handlingar och stå för dem som en man.

Jag skulle kunna tänka mig i teorin att skydda en släkting eller vän som dräpt eller mördat tex en mobbare, en rånare eller våldtäktsman. Där dådet skett av misstag, i självförsvar, i stundens hetta eller att gärningsmannen blivit driven till det genom en längre tids terror eller om personen säljer knark, dvs förstör andra människor liv eller på annat sätt är livsstilskriminell och på det sättet devalverat sitt människovärde och liknande. När jag säger skydda i det här fallet så menar jag just att hålla käften. Det betyder inte att jag deltager i bortforslande av kropp eller styckning. Det betyder däremot att jag inget vill veta om detaljer var, när, hur. Och det handlar faktiskt om att skydda sin egen psykiska hälsa och att faktiskt inte bli skyldig till något annan än mened om personen åker fast.

När det gäller styckning så är det få människor som kan utföra en sådan. Man måste i princip ha fel i huvudet för det. Dvs man måste lida av en grav personlighetsstörning. En normal människa klarar inte av det. Att döda däremot kan alla göra under "rätt" omständigheter. Att påstå något annat är hyckleri.

När det gäller det aktuella fallet då en 22 åring son dödar sin 17 åriga flickvän är jag mycket tveksam om jag som pappa skulle hålla käften. Det handlar om moral, vad som är rätt och fel. Jag skulle tänka som så att det är något mycket, mycket stort fel på min son och han behöver faktiskt hjälp och vägledning i sitt liv. Någonting har gått sanslöst fel i hans liv och jag som förälder måste ta mitt ansvar till varför det gått så åt helvete. Jag kan inte ha varit en bra förälder och måste även jag konfrontera min skuld i det inträffade. Det skulle kanske i långa loppet göra honom gott att få fängelse eller rättspsykiatrisk vård. Ett svensk fängelse där man får studera och fås nya chanser när man kommer ut är inte heller mycket att frukta i sammanhanget. Dessutom skulle jag göra allt för att stötta honom under fängelsetiden. Jag kan däremot aldrig försvara att man tar en oskyldig 17 årig flickas liv. en flicka som hade hela livet framför sig bara för att sonen inte kan hantera att hon gör slut eller säger emot.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-30 kl. 12:29.
Citera
2019-11-30, 12:09
Medlem
Ned tanke på hur polisen spärrat av och att de nu letar själva så hittades kroppsdelen i vattnet och troligen av dykare efter indikation från ubåten sonar.

Även om tanken är att man skall ventilera idéer här så verkar många göra det väldigt svårt för sig.

Rörande antal delar, troligen armar, ben och huvud avskilda från kroppen. Det bär lättast att genomföra och det blir tillräckligt enkelt att hantera efteråt.

Pappan har troligen inte hjälpt sonen med mer än att undanröja bevis, knappast kroppen dock.
Citera
2019-11-30, 12:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilken får mig att tro att man hittat kroppsdelen i samband med husrannsakan (hus, förråd, bil etc.). De kan inte haft resurser till en massa konstaplar ute i terrängen, menar jag.
De har varit ett flertal poliser som sökt och håller fortfarande på utomhus
Citera
2019-11-30, 12:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dane4
Deras reaktioner och kroppsspråk var ganska primitiva. Både före och efter nyheten.

Vilka är menar du nu?
Citera
2019-11-30, 12:18
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
De har varit ett flertal poliser som sökt och håller fortfarande på utomhus
Var?
Egentligen vill jag inte fråga var de jobbar nu eftersom FP kan vara en viktig pusselbit i deras förhörsstrategi men jag hoppas MGM har såpass restriktioner att han inte läser här. Om de söker utomhus även idag går det ju ändå inte att göra osynligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in