2019-11-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Aha, jag förutsatte att det var mer eller mindre klarlagt att de hittat hennes kroppsdel utomhus i skogen. Då förändrar det ju saken.

Vi hade ju en i tråden som varit ute och letat på torsdagen som sa att dom hittat ngt i en skog, så jag tror det var det.
Citera
2019-11-30, 11:16
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Precis. Wilma är hedersmördad. Det är en avgrundsdjup skillnad mellan mord och hedersmord. Det som skiljer MENA-blattarnas hedersvåld från Fyll-Leffes är att Leffe är personligt förbannad och förödmjukad medan blatten kan vara helt oberörd. Leffe agerar för sin egen räkning, blatten för släktens räkning, eller kanske bara inför kompisarna, som du skrev. Kan t o m vara så att blatten som ska mörda sin kvinna inte vill men tvingas pga grupptrycket. - Jag vill inte, snälla, jag älskar henne ju. - Du vet vad vi har sagt, inatt måste det ske innan hon drar mer vanära över oss.

Fyll-Leffles fall bygger på en dysfunktionell individ. MENA-blattens bygger på en hel dysfunktionell kultur. Något som år 2019 förefaller helt naturligt i vissa delar av världen. Som numera t ex Sverige. Gräsligt.

Exakt.

"Fyll-Leffe" skäms efteråt för sin handling och hoppas att ingen får veta,
Medans "Heders-araben" tycker att han gjorde rätt för han har stöd för det i koranen o haditerna, och därmed även förståelse från kompisarna om dom delar samma kultur, underbyggt av islam.

Medans leffe alltså är en ensam galning och hans handling fördöms av hans närmaste, är Heders-arabens gärning subvensionerat av hans närmaste, han får ett kollektiv förståelse för dom alla vet ju vad Muhammed tyckte om kvinnor som stack ut hakan.
Även om dom kanske tycker att det är bättre att låta bli att mörda, så har dom ändå full förståelse och tycker att det faktiskt var Wilmas fel, som gjorde honom så förbannad genom sina handlingar.
Senast redigerad av flashblakk 2019-11-30 kl. 11:19.
Citera
2019-11-30, 11:17
Avslutad
Kan inte få bort denna fruktansvärda och makabra nyhet från hjärnan, så ofattbart. Vilken ondskefull människa som berövar livet av en ung tjej med hela livet framför sig. Är nu helt övertygad om att han inte varit ensam och att de nog inte var en kväll som gick snett utan hon måste genomlevt ett helvete med denna kontrollerande o svartsjuka mannen under en längre tid, man kan inte undgå att fundera på hur hon mådde och vad hon fick stå ut med bakom stängda dörrar. Jobbar själv i vården och fått se det mesta, men kan erkänna att jag inte hade fixat det som polisen nyligen bevittnat. Och Även vi i vården är bara människor lixom polisen. Det har hänt förut att ambulans och polis står och kräks och/eller gråter vid vägkanten av chock av en fullständigt omänsklig syn. Man tar på sig sin professionella yrkesroll för att rädda liv och är beredd på ALLT. Men även vi har våra gränser. Stor eloge till polisen, tekniker och frivilliga som letat efter Wilma och aldrig gett upp. Det påvisar också att det goda i vårt samhälle är större än den del som är ond.

Hoppas anhöriga får all hjälp och stöd dom kan få i denna svåra tid och avgrundsdjupa sorg. Livet blir aldrig sig likt efter detta.
Citera
2019-11-30, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Mer sannolikt att MGM styckar kroppen för att forsla bort den - än att tro att Hannibal Lector varit i farten - Eller hur?

Hela tråden i Flaschback i sina teorier och antaganden påvisar att fler än MGM borde sitta inne för vård av "märkliga tankar" ...

Har själv arbetat inom både FM Log och vården (Akuten och sett oerhört mkt) i många år samt har mkt nära familjemedlemmar inom Poliskåren ... så liiiite logiskt tänk har jag stött på under mina livsår.

Jag ska dock inte uttala mig mer om detta: Kroppsdel av Wilma hittat och Polisen har konstaterat (vilket de INTE går ut med i media om de inte är TVÄRsäkra) på att hon inte kan vara vid liv och att söket nu går ut på att hitta resten av kroppen. Så är läget nu!

Måtte de finna henne - för hennes anhöriga behöver få hem henne. De har en bottenlös sorg att bearbeta och det är svårt att göra utan att få sanningen och kunskapen till sig om vad som verkligen hände.

Spekulationerna här inne på Flashback är nog MER morbida (och många totalt IQ och EQbefriade) än medlemmarna härinne förstår. Hoppas ALDRIG att anhöriga kommer att få för sig att gå in här och läsa dem!

Vore ju positivt om om folk ser sin egna hjärna som en App - då kanske de skulle använda den!

- - -

Väldigt bra inlägg 🙏🏼
Citera
2019-11-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Vet någon om MGM deltagit i någon sökinsats , om en närstående till mig försvann skulle man leta 24/7

Då han sitter häktad blir det ju svårt.
Citera
2019-11-30, 11:21
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jag har antagit att det är utomhus man hittat kroppsdelen och att det är utomhus man kommer fortsätta leta. Polisen skulle återuppta sökandet idag när det blivit tillräckligt ljust och i anslutning till vatten (enligt en artikel i Expressen). Då låter det ju som att det är utemiljö det handlar om?
Bekräftar väl min misstanke ovan.
Citera
2019-11-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilken får mig att tro att man hittat kroppsdelen i samband med husrannsakan (hus, förråd, bil etc.). De kan inte haft resurser till en massa konstaplar ute i terrängen, menar jag.

Låter troligt. Konstigt förfarande ändå att gömma den hemma hos nån, om man vill att den inte hittas.
Citera
2019-11-30, 11:25
Medlem
Jag tror polisen har en ganska klar bild om var övriga delar finns på nått ungefär. Därför så är det lönlöst att ha alla dessa frivilliga resurser ute när dom vet att det inte kommer ge något.

Jag är väldigt förvånad faktiskt att detta verkar vara så pass välgjort och välplanerat som det är. Trodde verkligen inte att hon skulle vara styckad.
Jag tror att det är med största sannorlikheten ett planerat dåd och att fler än dom två gmg.

Stackars lilla barnaflicka. Jag hoppas all dellar hittas så hon får vila i frid och att familjen får ett avslut utan 1000frågor där dom kan få sörja sin hela wilma.

Må dessa onda människor få det värt tänkbara karman någonsin!

ALL KÄRLEK OCH TANKAR OCH STYRKA TILL ER ANHÖRIGA! <3
Citera
2019-11-30, 11:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilken får mig att tro att man hittat kroppsdelen i samband med husrannsakan (hus, förråd, bil etc.). De kan inte haft resurser till en massa konstaplar ute i terrängen, menar jag.

Det är ju precis stora resurser dom haft.
Tror inte husrannsakans-orsak var genombrottet - Man hittade ju kroppsdel kvällstid ungefär ihop med att Efterlyst sändes och Polisen lite spontant fick ställa in sin medverkan med reporter på plats i direktsändning.

Samt senare uppger man att sök vid vattendrag fortsatt kommer genomföras idag.
Bergis en hundpatrull som ligger bakom gårdagens fynd.
Citera
2019-11-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gör man med en kniv eller annat tillhygge?
Lycka till att stycka en kropp med enbart kniv, om du inte kan den mänskliga kroppen ut och in det vill säga, definitivt någon typ av såg eller annat verktyg måste ha använts.
Citera
2019-11-30, 11:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ju precis stora resurser dom haft.
Tror inte husrannsakans-orsak var genombrottet - Man hittade ju kroppsdel kvällstid ungefär ihop med att Efterlyst sändes och Polisen lite spontant fick ställa in sin medverkan med reporter på plats i direktsändning.

Samt senare uppger man att sök vid vattendrag fortsatt kommer genomföras idag.
Bergis en hundpatrull som ligger bakom gårdagens fynd.
Man kan ju misstänka att den kroppsdel som hittats funnits i något vattendrag & att man nu skall leta nedströms.

För dom har väl inte varit så jävla korkade att dom delat liket & begravt delarna på en massa olika ställen? Det borde ju bara öka risken för att någon del hittas.
Citera
2019-11-30, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Jag tror polisen har en ganska klar bild om var övriga delar finns på nått ungefär. Därför så är det lönlöst att ha alla dessa frivilliga resurser ute när dom vet att det inte kommer ge något.

Jag är väldigt förvånad faktiskt att detta verkar vara så pass välgjort och välplanerat som det är. Trodde verkligen inte att hon skulle vara styckad.
Jag tror att det är med största sannorlikheten ett planerat dåd och att fler än dom två gmg.

Stackars lilla barnaflicka. Jag hoppas all dellar hittas så hon får vila i frid och att familjen får ett avslut utan 1000frågor där dom kan få sörja sin hela wilma.

Må dessa onda människor få det värt tänkbara karman någonsin!

ALL KÄRLEK OCH TANKAR OCH STYRKA TILL ER ANHÖRIGA! <3
När detta just blev en nyhet så hade inte jag heller en minsta tanke på styckning, trodde att det var ett simpelt vredesutbrott och sedan dumpat kroppen i närliggande skog, tror fortfarande inte att babben gjort detta själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in