2019-11-30, 11:00
Medlem
BeatriceCencis avatar
Det är med största sannolikhet huvudet som hittats eftersom Polisen uttrycker sig som att det inte råder någon tvekan om att det är Wilma och att hon är död. Visst, det kan vara bålen, men troligtvis huvudet.

Jag tror inte MGM har gått och strött ut delarna i skogen, utan gissar på att han/de har försökt gräva ned dem och huvudet sedan grävts upp av t.ex. en räv. Har hon styckats upp i småbitar där vävnad skiljts från skelettdelar så kan ju benen vara nedgrävda och köttbitar utspridda. Kött och annan vävnad har då förmodligen vilda djur redan ätit upp. Alltså bör Polisen ta in alla lik- och spårhundar man har och söka igenom området efter nedgrävda kvarlevor.
Citera
2019-11-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Är pappan ochså häktad nu?

Skulle inte förvåna mig. De har beslagtagit hans bil, vilket innebär att de antagligen hittat något som kopplar honom till Wilmas försvinnande. Antagligen så har sonen mördat Wilma, fått panik, ringt farsan och sedan så har farsan hjälpt till.
Citera
2019-11-30, 11:02
Medlem
Vilken kroppsdel har de hittat?

Min teori :

Tror med största sannolikhet att de hittat hennes huvud. Andra kroppsdelar även om det är ärr osv tatueringar etc kan inte med 100%ig säkerhet identifiera henne. Fy fan så hemskt detta är.
Citera
2019-11-30, 11:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det var polisen.
Vilken får mig att tro att man hittat kroppsdelen i samband med husrannsakan (hus, förråd, bil etc.). De kan inte haft resurser till en massa konstaplar ute i terrängen, menar jag.
Citera
2019-11-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Vilken kroppsdel har de hittat?

Min teori :

Tror med största sannolikhet att de hittat hennes huvud. Andra kroppsdelar även om det är ärr osv tatueringar etc kan inte med 100%ig säkerhet identifiera henne. Fy fan så hemskt detta är.

Tror också att det är huvudet de hittat.

Hoppas för familjens skull att de tar fast någon snart. Måste vara hemskt att förlora någon så nära och på ett sånt brutalt sätt...
Citera
2019-11-30, 11:06
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
FEEL!

Om han mördade henne för att han är kränkt o förbannad pga tex att "hon följde inte hans (muslimska) normer o seder, och därmed fick honom att "se dum ut inför sina polare när hon hängde med killar eller gick på fest" -då är det också "heders"-mord!

Precis. Wilma är hedersmördad. Det är en avgrundsdjup skillnad mellan mord och hedersmord. Det som skiljer MENA-blattarnas hedersvåld från Fyll-Leffes är att Leffe är personligt förbannad och förödmjukad medan blatten kan vara helt oberörd. Leffe agerar för sin egen räkning, blatten för släktens räkning, eller kanske bara inför kompisarna, som du skrev. Kan t o m vara så att blatten som ska mörda sin kvinna inte vill men tvingas pga grupptrycket. - Jag vill inte, snälla, jag älskar henne ju. - Du vet vad vi har sagt, inatt måste det ske innan hon drar mer vanära över oss.

Fyll-Leffles fall bygger på en dysfunktionell individ. MENA-blattens bygger på en hel dysfunktionell kultur. Något som år 2019 förefaller helt naturligt i vissa delar av världen. Som numera t ex Sverige. Gräsligt.
Citera
2019-11-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilken får mig att tro att man hittat kroppsdelen i samband med husrannsakan (hus, förråd, bil etc.). De kan inte haft resurser till en massa konstaplar ute i terrängen, menar jag.

Exakt, säkert över 95% av alla som söker i skogen mm är frivilliga så minimal chans att polisen hittade den på det sättet.
Citera
2019-11-30, 11:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Det vet vi egentligen inte att den är. Men det är väl det mest troliga. Men betänk att det gått 2 veckor och att naturens gång gjort sitt med kroppen och att naturen även är full med vilda djur. Å andra sidan borde resten av kroppen ha hittats redan om det varit djur i farten.

Enligt artiklarna var det polisen som hittade kroppsdelen.

Jag antar att polisen numera slutat med att låtsas ha uträttat saker som i själva verket någon annan gjort /hittat?
Citera
2019-11-30, 11:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man skulle ha kunnat tro att stycka en människa (särskilt om man nu ha råkat "älska" henne dessutom) vore högst osannolikt.. Men verkligen tycks ju tala sitt egna språk.

Mer sannolikt att MGM styckar kroppen för att forsla bort den - än att tro att Hannibal Lector varit i farten - Eller hur?

Hela tråden i Flaschback i sina teorier och antaganden påvisar att fler än MGM borde sitta inne för vård av "märkliga tankar" ...

Har själv arbetat inom både FM Log och vården (Akuten och sett oerhört mkt) i många år samt har mkt nära familjemedlemmar inom Poliskåren ... så liiiite logiskt tänk har jag stött på under mina livsår.

Jag ska dock inte uttala mig mer om detta: Kroppsdel av Wilma hittat och Polisen har konstaterat (vilket de INTE går ut med i media om de inte är TVÄRsäkra) på att hon inte kan vara vid liv och att söket nu går ut på att hitta resten av kroppen. Så är läget nu!

Måtte de finna henne - för hennes anhöriga behöver få hem henne. De har en bottenlös sorg att bearbeta och det är svårt att göra utan att få sanningen och kunskapen till sig om vad som verkligen hände.

Spekulationerna här inne på Flashback är nog MER morbida (och många totalt IQ och EQbefriade) än medlemmarna härinne förstår. Hoppas ALDRIG att anhöriga kommer att få för sig att gå in här och läsa dem!

Vore ju positivt om om folk ser sin egna hjärna som en App - då kanske de skulle använda den!

- - -
Citera
2019-11-30, 11:09
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Aha, jag förutsatte att det var mer eller mindre klarlagt att de hittat hennes kroppsdel utomhus i skogen. Då förändrar det ju saken.
Citera
2019-11-30, 11:11
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
MP osv kan också ha avbrutit sökandet då det är dykare som hittat likdelen och allmänheten därmed är föga till hjälp i fortsatt sökande efter BOs kvarlevor.
Citera
2019-11-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Aha, jag förutsatte att det var mer eller mindre klarlagt att de hittat hennes kroppsdel utomhus i skogen. Då förändrar det ju saken.

Jag har antagit att det är utomhus man hittat kroppsdelen och att det är utomhus man kommer fortsätta leta. Polisen skulle återuppta sökandet idag när det blivit tillräckligt ljust och i anslutning till vatten (enligt en artikel i Expressen). Då låter det ju som att det är utemiljö det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in