2019-11-30, 10:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Styckning?

Elförbrukningen är en trådsanning. Finns ingen substans bakom alls. Någon har gissat/påstått och sedan har det spunnits vidare på en icke-händelse/icke bekräftad uppgift. Släpp detta helt.
Citera
2019-11-30, 10:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelightfulMuffin
Nu har jag inte läst hela tråden men det verkar fortfarande vara aktuellt att det är just huvudet som hittades.

Har noll koll om det här, men går det inte att fastställa rätt snabbt om en kroppsdel blivit avhuggen när personen varit antingen död eller levande?
Eller ta sådant tid att utvärdera?

Och hur lång tid tar det att få svar från dna-prov? Finns det någonting som gör att man i princip kan få svar på plats?
Kanske någon kan det här bättre som kan lysa med lite svar
Ingen förutom polisen vet vilken kroppsdel som man funnit. Spelar ju ingen roll om det är ett ben, arm, huvud eller bål som hittas. Det går ändå att konstatera att personen inte är vid liv.
Citera
2019-11-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Som någon skrev att om man lägger sig i en 17årig flickas "kärleksliv" då får man ett helvete.
Jag skrattar.
Med rätt uppfostran så slipper man den biten och att den unga damen har klart för sig vem det är som i så fall får ett helvete.
Söndringen i samhället är total, barn och ungdomar mästrar sina föräldrar med utpressning och hot.
Igenom TV/media så har folket blivit hjärntvättat i att tro att barnen äger en visdom som övergår dom vuxnas.

Staten/politikerna dom är dom ytterst skyldiga. dom har skapat ett pedofil land, dom har ryckt barnen ifrån föräldrarna för att man ska kunna tidigt komma åt dom.
Motparten säger: Men att hon själv tycker! Hon är 17år och väldigt klok o mogen, va? Lyssnar ni aldrig på denna kloka och fina tjej?
Jag ska ANMÄLA er!

Ja fy fan..

Tror jag har läst i tråden att de blev tillsammans när hon var bara 15 och han 20, då borde föräldrarna satt stopp.
Citera
2019-11-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dom har garanterat tillräckligt med bevis för fällande åtal.

Redan innan kroppen var hittad hade dom hittat så mycket bevis/indicier att dom har kunnat hålla honom häktad. Det verkar vara ganska ovanligt. Nu är det dessutom styrkt att det handlar om mord så han är rökt.

Mer intressant är väl hur mycket pappan vet eller gjort?

Jag gissar att det är huvudet dom hittat, kraniet rymdes väl inte genom kebabkvarnen. Det är väl den som stått för strömförbrukningen.

Existerar det ens "kebabkvarnar"?

Har själv aldrig ätit kebab, men sett hur man grillar kebabstocken och sen skär bort det yttre lagret när det är färdiggrillad.

Stocken består ju av ihoppressade skivor av kött.

Jag ville ta ditt inlägg på allvar, men det är ju inte färs man har att göra med när man tillagar kebab.

Jag har svårt att tro att MGM skulle ha börjat skära skivor av BO. Snarare så att hen styckade kroppen för transport. Kanske även för att försvåra identifikationen om bara delar av kroppen skulle hittas.
Citera
2019-11-30, 10:15
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hedersbegreppet har du totalt missförstått. Det handlar om att kvinnan "gör bort" sig genom ex.vis vara otrogen, och omgivningen föraktar mannen och fryser ut honom ur gemenskapen om han inte tar tag i situationen. Dödar han kvinnan så blir han upptagen i gemenskapen igen, vilket är oerhört viktigt. Hedersbegreppet handlar inte om en kränkt ung man. Då har även mördaren missförstått.

Ja jag skrev fel. Ska stå ”Wilma har skämt ut honom” inte henne.
Annars tror jag det stämmer som jag skrev att mannen har tappat ansiktet, kvinnan skämt ut honom och mördar henne för att återupprätta sin heder.
Men är som sagt ingen expert och kan ha fel. Tror dock inte att jag ”totalt missförstått det” som du påstår.
Citera
2019-11-30, 10:17
Medlem
DelightfulMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ingen förutom polisen vet vilken kroppsdel som man funnit. Spelar ju ingen roll om det är ett ben, arm, huvud eller bål som hittas. Det går ändå att konstatera att personen inte är vid liv.

Ja visst är det så!
Min fråga var väl snarare hur snabbt det går att fastställa att kroppsdelen tillhörde en död person och hur snabbt det i så fall går att få fram dna-resultat.

Kroppsdelen hittades ju torsdagkväll och det verkade ju som att man direkt kunnat avgöra att den tillhörde wilma och att hon var död.
Folk här hävdar att det i princip bara är huvudet som gör att det går att komma fram till det resultatet så snabbt.

Som du säger går det att avgöra om kroppsdelen kommer från en död person, men går det att fastställa direkt på plats?

Oerhört tragiskt oavsett!
Citera
2019-11-30, 10:18
Avslutad
Citat:
Styckning?

Gör man med en kniv eller annat tillhygge?
Citera
2019-11-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Elförbrukningen är en trådsanning. Finns ingen substans bakom alls. Någon har gissat/påstått och sedan har det spunnits vidare på en icke-händelse/icke bekräftad uppgift. Släpp detta helt.

Någonstans måste styckningen ändå ha ägt rum, eftersom polisen nu har hittat en kroppsdel..
Måste ändå vara lättare att stycka mha el än såga sönder henne i skogen utan el..

Men självklart finns det andra ställen än hemma hos honom som detta kan ha skett.
Citera
2019-11-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelightfulMuffin
Nu har jag inte läst hela tråden men det verkar fortfarande vara aktuellt att det är just huvudet som hittades.

Har noll koll om det här, men går det inte att fastställa rätt snabbt om en kroppsdel blivit avhuggen när personen varit antingen död eller levande?
Eller ta sådant tid att utvärdera?

Och hur lång tid tar det att få svar från dna-prov? Finns det någonting som gör att man i princip kan få svar på plats?
Kanske någon kan det här bättre som kan lysa med lite svar

Vilken kroppsdel får vi ingen info om, ej heller fyndplatsen mm då förundersökningssekretess råder.

Enl NFC kan ett DNA fastställas på ca 3-4 timmar.

En rättsläkare bör kunna ge ett svar och blev nog tillkallad direkt.
Citera
2019-11-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ja jag skrev fel. Ska stå ”Wilma har skämt ut honom” inte henne.
Annars tror jag det stämmer som jag skrev att mannen har tappat ansiktet, kvinnan skämt ut honom och mördar henne för att återupprätta sin heder.
Men är som sagt ingen expert och kan ha fel. Tror dock inte att jag ”totalt missförstått det” som du påstår.
Om igen: om Ahmeds släkt frusit ut Ahmed pga att Wilma gjort något så handlar det om hedersmord. Dödar han henne för att HAN är kränkt och förbannad så är det inget hedersmord.
Citera
2019-11-30, 10:26
Medlem
Citat:
Existerar det ens "kebabkvarnar"?

Har själv aldrig ätit kebab, men sett hur man grillar kebabstocken och sen skär bort det yttre lagret när det är färdiggrillad.

Stocken består ju av ihoppressade skivor av kött.

Jag ville ta ditt inlägg på allvar, men det är ju inte färs man har att göra med när man tillagar kebab.

Jag har svårt att tro att MGM skulle ha börjat skära skivor av BO. Snarare så att hen styckade kroppen för transport. Kanske även för att försvåra identifikationen om bara delar av kroppen skulle hittas.

Nej, det rätta namnet är naturligtvis köttkvarn, och "kebabkvarn" är bara en målande omskrivning för en stor köttkvarn i en restaurang.

Har man bara en liten kökskvarn som kräver att köttet strimlas till småbitar så väljer man nog någon annan metod att göra sig av med kroppen.
Citera
2019-11-30, 10:26
Medlem
DelightfulMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken kroppsdel får vi ingen info om, ej heller fyndplatsen mm då förundersökningssekretess råder.

Enl NFC kan ett DNA fastställas på ca 3-4 timmar.

En rättsläkare bör kunna ge ett svar och blev nog tillkallad direkt.

Tack! Det gav svar på mina frågor.

Hoppas den/dom som gjort detta får ett jävligt hårt straff. Sjukt brutalt och makabert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in