2019-11-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det finns väl fortfarande ~4 liter blod i en människa och det tar sig ut även om personen är död.
Beroende på hur länge,hon varit död så samlas blodet på den lägsta punkten i kroppen och koagulerar där. S k likfläckar bildas. Lite blöder kroppen, men inte jättemycket. Men en styckning efter en kvart... då blöder man, dock inte häftigt eftersom inget hjärta pumpar.
Citera
2019-11-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dom har garanterat tillräckligt med bevis för fällande åtal.

Redan innan kroppen var hittad hade dom hittat så mycket bevis/indicier att dom har kunnat hålla honom häktad. Det verkar vara ganska ovanligt. Nu är det dessutom styrkt att det handlar om mord så han är rökt.

Mer intressant är väl hur mycket pappan vet eller gjort?

Jag gissar att det är huvudet dom hittat, kraniet rymdes väl inte genom kebabkvarnen. Det är väl den som stått för strömförbrukningen.

Känns inge kul att tänka, men jag börjar bli på ditt spår.
Ger mig fan på att resten av kroppen är köttfärs..
Fyfaaan säger jag bara..
Citera
2019-11-30, 09:50
Medlem
DelightfulMuffins avatar
Nu har jag inte läst hela tråden men det verkar fortfarande vara aktuellt att det är just huvudet som hittades.

Har noll koll om det här, men går det inte att fastställa rätt snabbt om en kroppsdel blivit avhuggen när personen varit antingen död eller levande?
Eller ta sådant tid att utvärdera?

Och hur lång tid tar det att få svar från dna-prov? Finns det någonting som gör att man i princip kan få svar på plats?
Kanske någon kan det här bättre som kan lysa med lite svar
Citera
2019-11-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitherr
Polisen ska ju tydligen ha haft 500 förhör så det är säkert möjligt att dem har förhört någon eller några familjemedlemmar.

Undrar hur många poliser som jobbat med det här fallet: 500 förhör på två veckor. Ca 36 förhör under ett arbetspass (8h). Sen måste de sammanfatta alla förhören.

Polisen får ofta kritik (även i detta fall, eftersom det tog ett tag innan de hittade kroppsdelen), men jag tycker att de har varit duktiga. Eloge till polisen (och alla frivilliga sökare förstås).
Citera
2019-11-30, 09:54
Avslutad
Vad är det alla snackar om kring elförbrukning? Vad fan har svartskallarnas elförbrukning med wilmas bortgång att göra?
Citera
2019-11-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Nu är jag ingen expert, långt ifrån faktiskt, men om Wilma ville göra slut, hade pratat med ”fel kille” eller liknande och pojkvännen mördat henne för att inte tappa ansiktet. Dvs mördat henne för att han anser att Wilma har skämt ut henne och kunna behålla sin heder.
Likadant för pappan. Däremot tror jag att detta har skett pga dålig impulskontroll och en störd kille. Sen är det fullt möjligt att Ahmed har blivit påverkad av sin kultur och att kvinnor inte har samma värde som de flesta Sverige är uppfostrade till.

Av erfarenhet vet jag att många kurder är väldigt reko, speciellt jämfört med sina grannar från Irak. Med det sagt är uppenbarligen Ahmed inte en reko kille.

Jag förstår att man gärna försöker inte kulturella och religiösa förklaringar till ett så här bestialiskt dåd. Speciellt när det allt oftare är en förklaring men just i detta fallet tror jag det ligger annat bakom men jag kan absolut ha fel och kultur kan spela sin roll, det har det gjort många gånger förut.

Vet någon hur gammal pappan är? Om personen som blev intagen på förhör är 44 borde det vara lätt att konstatera om det är pappan eller ej.

Pappan är 44 och personen som förhördes var i "40 års åldern" (enl. kvällstidningar).
Citera
2019-11-30, 09:59
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Undrar hur många poliser som jobbat med det här fallet: 500 förhör på två veckor. Ca 36 förhör under ett arbetspass (8h). Sen måste de sammanfatta alla förhören.

Polisen får ofta kritik (även i detta fall, eftersom det tog ett tag innan de hittade kroppsdelen), men jag tycker att de har varit duktiga. Eloge till polisen (och alla frivilliga sökare förstås).

3 minuters telefonsamtal med pojkvännen räknades som förhör. Så 500 förhör på en vecka kanske inte är så himla mycket.
Citera
2019-11-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Vad är det alla snackar om kring elförbrukning? Vad fan har svartskallarnas elförbrukning med wilmas bortgång att göra?

Styckning?
Citera
2019-11-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Känns inge kul att tänka, men jag börjar bli på ditt spår.
Ger mig fan på att resten av kroppen är köttfärs..
Fyfaaan säger jag bara..
Detta är ju lite makabert, men jag tvivlar på att man kan köra skelettdelar i en köttkvarn. För att krossa ben krävs något annat verktyg.
Citera
2019-11-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Nu är jag ingen expert, långt ifrån faktiskt, men om Wilma ville göra slut, hade pratat med ”fel kille” eller liknande och pojkvännen mördat henne för att inte tappa ansiktet. Dvs mördat henne för att han anser att Wilma har skämt ut henne och kunna behålla sin heder.
Likadant för pappan. Däremot tror jag att detta har skett pga dålig impulskontroll och en störd kille. Sen är det fullt möjligt att Ahmed har blivit påverkad av sin kultur och att kvinnor inte har samma värde som de flesta Sverige är uppfostrade till.

Av erfarenhet vet jag att många kurder är väldigt reko, speciellt jämfört med sina grannar från Irak. Med det sagt är uppenbarligen Ahmed inte en reko kille.

Jag förstår att man gärna försöker inte kulturella och religiösa förklaringar till ett så här bestialiskt dåd. Speciellt när det allt oftare är en förklaring men just i detta fallet tror jag det ligger annat bakom men jag kan absolut ha fel och kultur kan spela sin roll, det har det gjort många gånger förut.

Vet någon hur gammal pappan är? Om personen som blev intagen på förhör är 44 borde det vara lätt att konstatera om det är pappan eller ej.
Hedersbegreppet har du totalt missförstått. Det handlar om att kvinnan "gör bort" sig genom ex.vis vara otrogen, och omgivningen föraktar mannen och fryser ut honom ur gemenskapen om han inte tar tag i situationen. Dödar han kvinnan så blir han upptagen i gemenskapen igen, vilket är oerhört viktigt. Hedersbegreppet handlar inte om en kränkt ung man. Då har även mördaren missförstått.
Citera
2019-11-30, 10:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julieanne
Vad gjorde denna 17-åring med en 22-årig Irakier? Hade hon inga föräldrar som kunde guida henne(ifrågasätta vad hon gjorde med en 5år äldre man)?Vad är det för fel på svenska föräldrar? Varför kan ni inte uppfostra era barn? De får ta hem pojkvänner, knulla som 13-åringar...så jävla äckligt!

Som någon skrev att om man lägger sig i en 17årig flickas "kärleksliv" då får man ett helvete.
Jag skrattar.
Med rätt uppfostran så slipper man den biten och att den unga damen har klart för sig vem det är som i så fall får ett helvete.
Söndringen i samhället är total, barn och ungdomar mästrar sina föräldrar med utpressning och hot.
Igenom TV/media så har folket blivit hjärntvättat i att tro att barnen äger en visdom som övergår dom vuxnas.

Staten/politikerna dom är dom ytterst skyldiga. dom har skapat ett pedofil land, dom har ryckt barnen ifrån föräldrarna för att man ska kunna tidigt komma åt dom.
Motparten säger: Men att hon själv tycker! Hon är 17år och väldigt klok o mogen, va? Lyssnar ni aldrig på denna kloka och fina tjej?
Jag ska ANMÄLA er!

Ja fy fan..
Citera
2019-11-30, 10:08
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julieanne
Vad gjorde denna 17-åring med en 22-årig Irakier? Hade hon inga föräldrar som kunde guida henne(ifrågasätta vad hon gjorde med en 5år äldre man)?Vad är det för fel på svenska föräldrar? Varför kan ni inte uppfostra era barn? De får ta hem pojkvänner, knulla som 13-åringar...så jävla äckligt!
Det finns ingenting föräldrar ”får” göra. Det är lagligt som 15-åring att knulla med en HIV-infekterad ebolanigger med syfilis om man vill. Föräldrarna ”kan” bara stå vid sidan och se förfallet. För laglydiga svenskar finns det ingenting att göra. Däremot förvånar det mig att svenska föräldrar låter sina 13-åringar ha pojkvänner/flickvänner. Det är så klart dumt då man faktiskt har lagen helt på sin sida om man förbjuder det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in