2019-11-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du tramsar så där för att du är obildad och inte kan något om andra kulturer.

I de här kulturerna betyder klanen allt. Jag tror att MGM är en aning försvenskad, men det spelar förstås ingen roll. Han kan inte gå emot klanen. Att pappan hjälper till med att stycka och/eller forsla bort kroppen talar ytterligare för det.

Det VET vi inte.

Polis har hittad EN kroppsdel, det räcker inte för att få fram en händelse. Helst krävs alla delar, för att bilda ett sammanhang.

Fortsatt sök kommer att fortsätta om endast polis ingår eller även MP/FIKK har jag inte fått klart för mig.
Citera
2019-11-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
Oj, du lyckades gräva fram ETT fall att kunna relatera till.
Ge upp.
Kulturer är olika.

Hade jag dräpt min pojkvän hade min familj & alla jag känner aldrig velat ha med mig att göra igen.

Är ganska säker på hans släkt resonerar att hon förtjänade sitt öde.
Som sagt... vi får väl se. Lär ju få våra svar förr eller senare.

Fetning - det är därför alla era föräldrar dör i ensamhet på ålderdomshem. Ni har NOLL känsla för familj och lojalitet gentemot varandra.

Jag hittade ett fall? Hur många vill du ha? Låt oss säga såhär - kan du hitta ETT fall där en etniskt svensk tjej blivit hedersmördad?

Inte mördad av en svartsjuk pojkvän utan HEDERSMÖRDAD (du vet skillnaden).

Jag väntar.
Citera
2019-11-29, 23:53
Medlem
Handlade inte det om när det var snack om styckmordet i boden på Vatchareeya Bangsuan, den gärningsmannen torskade ju nämligen på en blodfläck i bagageluckan blandannat.

Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
I vilken bil var det som man hittade blod i bagageluckan? (eller var detta ”blod” bara en obekräftad trådspekulation?).
Citera
2019-11-29, 23:53
Medlem
NurseJackies avatar
[quote=Cosmo.Kramer|69456258]Låter egentligen ganska märkligt med styckning om det är ett simpelt kärleksbråk? Det känns som nåt saknas.[/QUOTE

Jag säger igen , Jonna Henningson mördade och styckade sitt ex nya flickvän, av svartsjuka, Ensam, varför skulle inte MGM kunnat göra detsamma nu?
Citera
2019-11-29, 23:54
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwleif21
Har följt denna tråd och era spekulationer hej vilt, rolig läsning. Nu när vi fått klarhet i vad som hänt vill jag bara säga, jag misstänkte alltid att det var pojkvännen + hjälp av folk från det släktet. Svartsjuka, men baserat på att skydda hedern. Alltså hedersmord. Styckning är ett av de vanligaste sätten hedersmord går till på. Jag tror också pappan visste vad som hade hänt från start. I en sån familj har de sina egna regler och moral där familjen går först.

Jag säger inte att svenska män inte kan mörda, men hedersmord är lite vanligare och mer brutalt med liiite mer tortyr. De kan mycket troligt ha styckat henne levande.
Svenska killar kan stalka och banka på dörrar och vara dårar men men i familjer som bryr sig om heder, där är kvinnor konstant i fara och det är inget ovanligt att det slutar upp såhär, tyvärr.

Eh, källa på att stycking är ett av de vanligaste sättet hedersmord går till på?

Förövrigt så har alla vetat från start att det var pojkvännen.
Citera
2019-11-29, 23:55
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nja, jag håller fortfarande inte med dig. I fallet Kista så var ju BO skjuten i skallen.
Fanns bara en person i baksätet och på den plats där den tekniska bevisningen visade att kulan kom ifrån. Minns det väl för jag läste igenom hela FUP.

Om personerna inte var skjutna i huvudet utan bara hittade döda.
Skulle killen i baksätet då vara skyldig?
Han åkte dit på den tekniska bevisningen mot sitt nekande.

Tro mig. En styckad kropp innebär INTE att Du automatiskt döms för mord.
Dödsorsak,teknisk bevisning,förhör vad Du vill måste stödja/bevisa att offret har blivit mördad.
Det har jag inte sagt. Du anger den tekniska bevisningen men hur många andra fanns i baksätet?
Citera
Medlem
Att polisen har hittat en kroppsdel och kan säga med säkerhet att hon inte är vid liv måste väl säga vilken typ av kroppsdel det är. Kan ju inte vara arm, hand eller ben typ. Eller tänker jag fel?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det får vi hoppas så att inte djur får tag i delarna och att de anhöriga slipper lida av att inte hela hon kan gravsättas, vidrigt dåd och man hoppas både SmutsKurd och hans ljugande farsa får långa straff, vi skall aldrig acceptera sånt här och speciellt inte från MENA som kommer hit och gillar bidragslivet, fy fan.
I A-bladet gick att läsa..
"– Min klient nekar fortsatt till de anklagelser som riktas mot honom. I övrigt har han bett mig att inte kommentera utredningen eller honom som person. Dessutom har jag yppandeförbud, så jag kan inte uttala mig mer än så, säger advokaten Beatrice Rämsell."
Låter som han håller hedersvåldet högt, fy fan. Så vi (domstolen) bör markera tydligt att det här tänket innebär låååånga straff..

Man kan rada upp försvårande omständigheter:
-Överlagt mord (Planerat och kallblodigt)
-Hedersmotiv (Kurdisk heder)
-Hatbrottsmotiv (Svensk, "kristen", kvinna)
-Utdragen och plågsam död
-Brått mot griftefriden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwleif21
Har följt denna tråd och era spekulationer hej vilt, rolig läsning. Nu när vi fått klarhet i vad som hänt vill jag bara säga, jag misstänkte alltid att det var pojkvännen + hjälp av folk från det släktet. Svartsjuka, men baserat på att skydda hedern. Alltså hedersmord. Styckning är ett av de vanligaste sätten hedersmord går till på. Jag tror också pappan visste vad som hade hänt från start. I en sån familj har de sina egna regler och moral där familjen går först.

Jag säger inte att svenska män inte kan mörda, men hedersmord är lite vanligare och mer brutalt med liiite mer tortyr. De kan mycket troligt ha styckat henne levande.
Svenska killar kan stalka och banka på dörrar och vara dårar men men i familjer som bryr sig om heder, där är kvinnor konstant i fara och det är inget ovanligt att det slutar upp såhär, tyvärr.

https://petterssonsblogg.se/2019/11/22/22-arige-tishko-ahmed-haktad-for-mord-pa-wilma-andersson/
Citera
2019-11-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungPhung
Att polisen har hittat en kroppsdel och kan säga med säkerhet att hon inte är vid liv måste väl säga vilken typ av kroppsdel det är. Kan ju inte vara arm, hand eller ben typ. Eller tänker jag fel?
Typ avhandlat i 250 inlägg under senkvällen, svar ja. Torso eller Huvud rimligen
Citera
2019-11-29, 23:56
Medlem
Pappans lägenhet är helt tom. Ingen där.
Citera
2019-11-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag hittade ett fall? Hur många vill du ha? Låt oss säga såhär - kan du hitta ETT fall där en etniskt svensk tjej blivit hedersmördad?

Inte mördad av en svartsjuk pojkvän utan HEDERSMÖRDAD (du vet skillnaden).

Jag väntar.

För det första var hon inte etniskt svensk?!

För det andra, tänk utanför boxen! Precis som man kan vara extremt religös så finns det ”halv” religösa människor.

Dem kanske lät dem vara tillsammans fast det inte var deras ideal styvdotter. Men att ordagrant gå över lik för att hjälpa sitt barn när ens barn begått en så vidrig handling...
Ush.
Skydda familjen rykte?! Tänk utanför boxen så tror jag du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in