2019-11-29, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han är med största sannolikhet involverad och har skyddat sin son.. vänta bara

Varför är han inte bakom lås o bom då.?
Citera
2019-11-29, 23:29
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Det här om att man bara kan bevisa styckning är ju oförsvarligt, om två personer bodde på en öde ö, och en hittas mördad, får den andre gå fri för att "det inte går att bevisa att det var person 2"? Vi har ju sett domar som att: "det kan inte ha varit någon annan än misstänkt X som sköt dom två männen i Kista för att endast han satt i baksätet" vilket ledde till en mord-dom.

Min poäng är att det inte måste betyda att mgm går utan mord-dom.

Nja, jag håller fortfarande inte med dig. I fallet Kista så var ju BO skjuten i skallen.
Fanns bara en person i baksätet och på den plats där den tekniska bevisningen visade att kulan kom ifrån. Minns det väl för jag läste igenom hela FUP.

Om personerna inte var skjutna i huvudet utan bara hittade döda.
Skulle killen i baksätet då vara skyldig?
Han åkte dit på den tekniska bevisningen mot sitt nekande.

Tro mig. En styckad kropp innebär INTE att Du automatiskt döms för mord.
Dödsorsak,teknisk bevisning,förhör vad Du vill måste stödja/bevisa att offret har blivit mördad.
Citera
2019-11-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är tvärtom INGENTING som tyder på det förutom alla svennar som runkar upp ett stånd över att GM i det här fallet (ovanligt nog om man jämför med andra liknande mord i Sverige genom åren) råkar vara invandrare. That's it. Det är det enda som "tyder på det".

Så om en pappa hjälper/skyddar sin son som begått ett mord så har det på inget sätt med heder att göra??
Är inte säker.. men så vitt jag vet så finns det inget liknande fall i där en ”svenne” förälder har utfört liknande handlingar i svensk kriminal historia?
Citera
2019-11-29, 23:30
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag skrev inte om anledningen.Han fick hjälp av familjen att bli av med kroppen.
Ok, då missuppfattade jag. Han kan ha fått hjälp av en anhörig men han kan också gjort allt själv. Han kan ha styckat henne i lägenheten och burit ner delarna i en väska, därav grannen som hörde "tunga steg" i trapphuset. Han ser ju inte ut som en body builder precis.
Citera
Medlem
Hur är man funtad för att klara av att stycka en kropp? Bara tanken på en död kropp känns olustig, att dessutom skära i en kropp måste ju få magen att vända sig och spy och svimma.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är tvärtom INGENTING som tyder på det förutom alla svennar som runkar upp ett stånd över att GM i det här fallet (ovanligt nog om man jämför med andra liknande mord i Sverige genom åren) råkar vara invandrare. That's it. Det är det enda som "tyder på det".

Du tramsar så där för att du är obildad och inte kan något om andra kulturer.

I de här kulturerna betyder klanen allt. Jag tror att MGM är en aning försvenskad, men det spelar förstås ingen roll. Han kan inte gå emot klanen. Att pappan hjälper till med att stycka och/eller forsla bort kroppen talar ytterligare för det.
Senast redigerad av borskungen 2019-11-29 kl. 23:33.
Citera
2019-11-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
JA det vet jag!!!

Du menar alltså att de efter fyndet sent igår kväll skulle ha blixtanalyserat lilla vickevire på rättsmedicin för att kl 14:42 idag kunna gå ut och meddela hela Sverige att Wilma är definitivt och tveklöst död? Det menar du?

Dom sa ju redan igår att hon inte kan vara vid liv. Så då ,måste de ha analyserat vad det än vara må, på plats liksom! Litet svårt kan man tänka, där i mörkret, att göra DNA -analys.

Rimligt är att ett huvud hittats med alla igenkänningstecken.
T e ett ben med tatueringar är inte vetenskapligt nog för att påstå att hon är död.
Citera
2019-11-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Just wait for it. Troligen även fler inblandade...
Du kanske vet något? Har en stark magkänsla av det min vän.
Citera
2019-11-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Kan det varit vid Vrälandsmotet på Orust?
OBS bara en fråga, starta ingen trådsanning nu!
Det var säkert många enskilda polisinsatser i går, såg en själv på östra sidan om motorvägen vid Ljunkile vid 15 .00 tiden när jag var på väg till en av frivilligorganisationernas sökningar.
Citera
2019-11-29, 23:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Därför att man inte anser att ser finns skäl för att häkta honom. Men han är fortsatt misstänkt, i allra högsta grad. Enligt åklagaren. Så länge han är officiellt misstänkt så är det ju den hållningen som gäller.
Citera
2019-11-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hur är man funtad för att klara av att stycka en kropp? Bara tanken på en död kropp känns olustig, att dessutom skära i en kropp måste ju få magen att vända sig och spy och svimma.

De finns ett fåtal som klarar de, vissa spyr o ger upp medans andra kan handskas med de. De är inte svårt att stycka en kropp, de svåra är att hantera de
Citera
2019-11-29, 23:36
Medlem
Citat:
För att han ska vara ute och dabba sig-vilket den horungen kommer göra snart. Han var involverad i bortskaffandet av kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in