2019-11-29, 22:52
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man kan ju även kräkas av chock, sorg eller annat liknande också.

Speciellt när man har varit orolig en längre tid och sedan får det värsta bekräftat
Sorg? Knappast...
Citera
2019-11-29, 22:52
Medlem
Ex pojkvän?
Men ändå har hon varit i hans lägenhet vid försvinnandet?
Citera
2019-11-29, 22:53
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ex: W ramlade från soffan och slog sig i bordskanten och bröt nacken. Jag märkte att hon var död och blev rädd för att gripas för mord. Därför ville jag göra mig av med kroppen men jag har inte dödat henne.

Fullt tänkbart scenario även om man kan räkna ut med lilltån att det inte stämmer....
.
Nu är det du som är snurrig, hade det handla om en olycka eller dråp hade pojkvännen förmodligen erkänt. Nu nekar han förmodligen på grund av skuld för det våld han utsatt Wilma för (bragt henne om livet).
Citera
2019-11-29, 22:53
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Man kan bara se att kroppsdelen den kapades från är död.
Låt oss sig att du kapar ett finger från en redan död hand så blir resultatet detsamma som om den kapades från en död kropp.

HALLELUJAH!!
Någon som tänker!

Det är precis detta jag menar.

Polisen går ut med att DET ÄR UTESLUTET ATT HITTA WILMA VID LIV

Det är ett enormt starkt uttalande.
Då är man säker. Vattentätt.
Det är inga fingrar, tår eller ett lår.

Det är huvudet, torson eller kroppen kapad mitt över (Möjligen kan vi sträcka oss till något av det den andre herren skrev; INNEHÅLLET i någon av dessa delar, ex. då hjärna, hjärta, ryggrad)
Citera
2019-11-29, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Precis. Och att få bort blod från vägg, golv eller möbler måste ju vara i princip uteslutet.

Om han ströp henne så. Skvätter inget blod
Citera
2019-11-29, 22:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Detta är säkert hedersmord! Kan mycket möjligt vara att killen älskade henne och ville inte göra slut med henne, och då blandade sig familjen in.

Hon var bara 17 år och hade givetvis inte hunnit lära sig vilka regler som gällde inom stammen hon tillhörde.
Någon manlig medlem kan ha känt sig kränkt över något hon gjort eller sagt.
Behöver inte nödvändigtvis vara den häktade pojkvännen.
Citera
2019-11-29, 22:56
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quincke
En rättsläkare skulle aldrig uttala sig om något sådant samma dag som kroppsdelen hittats. Verkligheten är ingen CSI.

Hand, fot, arm eller ben är nästan uteslutet. En utmärkande tatuering är inte heller tillräckligt för att man tvärsäkert ska kunna säga vem det är utan att säkerställa det först med DNA innan man går ut med det i media. En anhörig räcker inte heller för att identifiera en avhuggne arm, även med en typisk tatuering - det hade måste bekräftas.

Det man har, har alltså ett ansikte. Sen om huvudet är avhugget eller sitter fast i torson är väl oklart. Men har man bemödat sig att stycka kroppen är det ju orimligt att man inte kapat av huvudet...

Alltså, till 96% sannolikhet, ett huvud.

Hur lång tid tar en rättsmedicinsk DNA-analys i tid när det är fort som fan som gäller?
Citera
2019-11-29, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läste aldrig fupen. Gud vet hur han krånglade ur sig det. Och nu skall hen sitta i kvinnofängelse gudbevars.
Fick han bara 10 år? Det är ju fan inte klokt!?

Han torskade på blod i bagageluckan.
Sen mycket andra småsaker...
Citera
2019-11-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
JA det vet jag!!!

Du menar alltså att de efter fyndet sent igår kväll skulle ha blixtanalyserat lilla vickevire på rättsmedicin för att kl 14:42 idag kunna gå ut och meddela hela Sverige att Wilma är definitivt och tveklöst död? Det menar du?

T.o.m. fortare gick det . Föräldrarna fick redan i går veta att det var deras dotter som hittats död . I samma veva som ( vad de nu heter frivilliga) skulle ut och leta så fick föräldrarna reda på detta . De satt tydligen med dessa personer när de fick meddelande att söket skulle avslutas . Så med 99% säkerhet så torde det ju va tex huvudet . Själv tror jag att hon är delad mitt itu . Tror inte två ” amatörer ens tar sig tid att stycka i flera bitar utan två delar är lättare att frakta och gömma än en stor del .
Citera
2019-11-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om han ströp henne så. Skvätter inget blod
En död människa blöder inte så mycket. Nu: gonatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Ex pojkvän?
Men ändå har hon varit i hans lägenhet vid försvinnandet?
I den åldern är det vanligt att uppbrott är dels är lite av och till, men dels att man bara hämtar saker osv finns många anledningar och möjligheter här till varför hon var i hans lägenhet, så det tror jag inte säger något varken av eller till.

Men fyndet av kroppen, den första delen är alltid kritisk, ger oftast det sista som behövs för att nekande ska fortgå. De flesta inser att spelet är förlorat, och argumentet/förhörsingången att man vill att familjen ska få tillbaka hela flickan brukar fungera när väl en bit hittats.
Man passerar från vad till hur om man säger i förhörsrummet, de flesta icke kriminellt belastade orkar inte hur länge som helst. Men det finns alltid undantag, mordet i norrbotten på rastplatsen är ju ett exempel där man aldrig fick hela bilden klar för sig, där hans berättelse inte går ihop med fynden. men även där kom ett erkännande
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hon var bara 17 år och hade givetvis inte hunnit lära sig vilka regler som gällde inom stammen hon tillhörde.
Någon manlig medlem kan ha känt sig kränkt över något hon gjort eller sagt.
Behöver inte nödvändigtvis vara den häktade pojkvännen.

Krävs inte mycket för att dessa ska anse sig kränkta. Är bara rätta sig till detta. Hedersskulturen är en del av Sveriges framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in