2019-11-29, 22:13
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Hoppas ditt inlägg var ironiskt menat.

Hej,

Ingen ironi och inte det minsta synd om pojkvännen om det är han som har styckat Wilma - däremot tacksamt läge för förhörsledarna.
Citera
2019-11-29, 22:14
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

Hjärta, Hjärna (huvud) och ryggrad är delar av kroppen som du definitivt inte kan leva utan. Om kroppen legat ute i naturen i 2 veckor så ser jag huvud eller ryggrad som absolut möjliga fynd.

Men tror du man skulle snubbla över en ryggrad en sen torsdagkväll och sedan ha allt klarlagt lagom till fredag eftermiddag..?? Är det rimligt?!?!
Citera
2019-11-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Ja för att ta sig hem är prioritet för en mördare?

En mördare som dumpar lik promenerar inte utan kör bil.

Man vill dumpa kroppen så långt bort som möjligt.

Ja men man har nästan alltid anknytning till platsen man dumpar kroppen på.
Därför jag undrar om han har anknytning till Orust. Men nu har de framkommit här i tråden att de inte var Orust, därför är Uddevalla ett bättre alternativ och de köper jag alla dagar i veckan.
Han bor i Uddevalla, har anknytning till Uddevalla, kan platserna osv
Citera
2019-11-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
De där att MGM1 spytt i sin tjänstebil finns det någon källa på det? Det är väll ändå extremt ovanligt att man gör i den åldern?

Undrar du om det är ovanligt att kräkas i hans ålder?
Jag har hört att man i vissa fall måste tömma tarmen om man är under längre press, exempel då GMG vid fallet Lisa. Har även hört det i Watts-fallet.
Jag antar att man kan kräkas likaså men jag vet inte.
Senast redigerad av Background 2019-11-29 kl. 22:20.
Citera
2019-11-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Nej, det är inte bekräftat. Kan väl egentligen vara vilken kroppsdel som helst med kännetecken som identifierats av hennes anhöriga.
Polisen verkar ju väldigt tydliga med att utan denna "kroppsdel" kan personen inte vara i livet. En tå, ett öra, ett lillfinger, en nästipp, en blindtarm mm kan man leva utan. Hittar de däremot ett avhugget huvud, en torso utan armar och ben eller en underkropp som är skild från resten av kroppen så är det rent fysiologiskt svårt att leva.

Att offret styckades gör det hela ännu mer makabert och egentligen ganska onödigt. Jag fick inte intrycket att hon var så kraftigt byggd och har man väl fått med sig offret i en bil så borde man kunna begrava hennes kropp intakt.
Citera
2019-11-29, 22:18
Medlem
Jag såg på bilden där brottsplatsen var avspärrad, att det var granskog och såg ut att vara inne på nån skogsväg.
Kändes mer som inlandet än Orust.
Citera
2019-11-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
En rättsläkare kan se om offret var vid liv vid stympningen.
En rättsläkare skulle aldrig uttala sig om något sådant samma dag som kroppsdelen hittats. Verkligheten är ingen CSI.

Hand, fot, arm eller ben är nästan uteslutet. En utmärkande tatuering är inte heller tillräckligt för att man tvärsäkert ska kunna säga vem det är utan att säkerställa det först med DNA innan man går ut med det i media. En anhörig räcker inte heller för att identifiera en avhuggne arm, även med en typisk tatuering - det hade måste bekräftas.

Det man har, har alltså ett ansikte. Sen om huvudet är avhugget eller sitter fast i torson är väl oklart. Men har man bemödat sig att stycka kroppen är det ju orimligt att man inte kapat av huvudet...

Alltså, till 96% sannolikhet, ett huvud.
Citera
2019-11-29, 22:20
Medlem
SoZRandoms avatar
Rest in piece wilma

Ska bli kul och läsa fup, när MGM häktades sa åklagare att åtal skulle väckas i december, min fråga är om datumet skjuts upp om fler personer häktas, eller om fler kroppsdelar dyker upp
Citera
2019-11-29, 22:22
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Men tror du man skulle snubbla över en ryggrad en sen torsdagkväll och sedan ha allt klarlagt lagom till fredag eftermiddag..?? Är det rimligt?!?!

Det är väl en del av kroppen som om saknad talar för att bo inte kan ha överlevt?
Varför dividera i dina termer?
Är du korkad på riktigt?
Klart ingen snubblade på en ryggrad!
Dom går ju inte ut med sådan info utan konkreta bevis.
Tänk om nu.
Citera
2019-11-29, 22:22
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag såg på bilden där brottsplatsen var avspärrad, att det var granskog och såg ut att vara inne på nån skogsväg.
Kändes mer som inlandet än Orust.

Det som visades på nyheterna var den avspärrningen där något hade bränts för flera dagar sen. Arkivfoto.
Citera
2019-11-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Rest in piece wilma

Ska bli kul och läsa fup, när MGM häktades sa åklagare att åtal skulle väckas i december, min fråga är om datumet skjuts upp om fler personer häktas, eller om fler kroppsdelar dyker upp
Är du så efterbliven så att du tror att det finns en chans att åtal väcks i december?

Fruktansvärt osmakligt "skämt" dessutom
Citera
2019-11-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Skulle inte kalla det gissat, blev dock kraftigt emotsagd när jag släppte teorin hur det gått till, slutsatser: polis gick tidigt ut med mordutredning efter husrannsakan dvs i min tanke stor blodansamling mm, hur fick han ut kroppen? Död kropp är väldigt tung, min erfarenhet efter att ha lyft ett antal döda.
Lösning : styckning. Inte svårare än så.

Ja. Jag ser du direkt var inne på styckning. Cred.
Men sen är det ju så att vilken av alla teorier som helst hade nån förespråkare i ett tidigt skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in