2019-11-29, 19:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Antingen så gillar man att själv röka på. Då är man dör legalisering. O det är helt förståeligt.

Eller så ser man en möjlighet att göra pengar på att röka ner folk.

Annars så stödjer man att det är förbjudet.

Jag har sett allt för många röka sönder sina skallar för att stödja en legalisering.
2019-11-29, 19:59
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Antingen så gillar man att själv röka på. Då är man dör legalisering. O det är helt förståeligt.

Jag har sett allt för många röka sönder sina skallar för att stödja en legalisering.
Det här med saklighet är uppenbarligen inte din grej, försök håll dig till det du kan Sam, det blir bäst så.
2019-11-29, 19:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Precis. Nolltoleransförespråkarnas frekventa retirerande till Ad hominem abusive ger en fingervisning om hur bortkollrade de är i sakfrågan.

Har du varit på senare tid i Venice i LA? Utanför Cannabis apoteken O dess bakgator i Las Vegas?

Ja, jag föredrar Singapore före Tijuana. Jag har varit på alla dessa platser.
2019-11-29, 20:01
Medlem
Citat:

Eller varken eller. Jag värnar om individens frihet.

Varför ska cannabis vara olagligt men inte alkohol, som är en betydligt skadligare drog?
2019-11-29, 20:03
Medlem
Citat:
Har du varit på senare tid i Venice i LA? Utanför Cannabis apoteken O dess bakgator i Las Vegas?

Ja, jag föredrar Singapore före Tijuana. Jag har varit på alla dessa platser.

Har du varit i alla miljöer där cannabis brukas utan problem? Måste man ha befunnit sig på en specifik geografisk plats för att kunna bilda sig en ordentlig uppfattning om en fråga?

Istället för att bara namedroppa olika länder och städer föreslår jag att du förklarar på vilket sätt de har relevans.
2019-11-29, 20:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Det här med saklighet är uppenbarligen inte din grej, försök håll dig till det du kan Sam, det blir bäst så.

Vad var osakligt i det?

Jag tycker pårökta o höga personer är obehagliga. Har folk rökt på för mycket så blir de tröga, lynniga o platsar knappast i ett företag.
2019-11-29, 20:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Har du varit i alla miljöer där cannabis brukas utan problem? Måste man ha befunnit sig på en specifik geografisk plats för att kunna bilda sig en ordentlig uppfattning om en fråga?

Istället för att bara namedroppa olika länder och städer föreslår jag att du förklarar på vilket sätt de har relevans.

Både L.A o Vegas har fått en märkbart kraftig ökning av pårökta dagdrivare sedan legaliseringen.
Tijuana är ett sånt skithål att där sätter jag inte min fot mer.

Även i Amsterdam så är mängden personer som är påverkade märkbar. Även om det tycks kunna fungera bättre där.

Jag orkar inte spilla tid på det här mer. Hanif får göra sina personliga utspel. Jag tror inte moderaterna vinner på det.

Åkesson dansar åter jigg o tackar för nya moderatröster.
2019-11-29, 20:16
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Vad var osakligt i det?

Jag tycker pårökta o höga personer är obehagliga. Har folk rökt på för mycket så blir de tröga, lynniga o platsar knappast i ett företag.

Jag tycker feta människor som flåsar i trapppor är obehagliga, ska man förbjuda chips, hamburgare eller trappor för att jag ska kunna gå runt i min behagliga bubbla där alla ser ut som fotomodeller?

Man kanske ska förbjuda sex så inga nya tjockisar föds, förbjuda mat så alla blir smala eller förbjuda alla utom jag?

2019-11-29, 20:17
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Vad var osakligt i det?

Du har ett väldigt svart/vitt tänkande, du har fastnat helt på att det skulle vara skadligt att "röka på" men kommer inte med någon bättre lösning än en som beviserligen inte fungerar i 40 år, detta är numera allmänt känt, förutom för dig då, dessutom känner jag flera företagare som "röker på", det du säger stämmer inte, det är något du fantiserat ihop i din skalle pga din narkofobi.

Varför tycket du det är så viktigt att kriminella gäng får behålla sin största inkomst? Svara på den du

Jag tycker du är obehaglig som kommer in här och säger åt oss andra hur vi ska förhålla oss till saker och ting, lite som en sadistiskt snut som tar sig rätten att bestämma över andra, om du likt Lennart Karlssson också är en kiss-jägare förstår jag din ståndpunkt, men vill man göra något åt den organiserade brottsligheten måste man slå där det tar hårdast, follow the money.
2019-11-29, 20:41
Medlem
Citat:
Både L.A o Vegas har fått en märkbart kraftig ökning av pårökta dagdrivare sedan legaliseringen.
Tijuana är ett sånt skithål att där sätter jag inte min fot mer.

Även i Amsterdam så är mängden personer som är påverkade märkbar. Även om det tycks kunna fungera bättre där.

Jag orkar inte spilla tid på det här mer. Hanif får göra sina personliga utspel. Jag tror inte moderaterna vinner på det.

Åkesson dansar åter jigg o tackar för nya moderatröster.

Om vi ska köra med anekdoter kan jag belysa det att många av problembarnen som återfinns nedrökta på Amsterdams gator är drogturister. Den inhemska befolkningen kan hantera cannabis. För dem är det ingen stor grej.

Vill människor vara dagdrivare så ska de få vara det så länge de inte utövar våld mot andra. Eller har LA:as ekonomi kraschat på grund av rökarna? Springer de runt och mördar barn?

Ska man ta krafttag mot någon drog så är det alkohol. Där talar vi riktiga skador.
2019-11-29, 20:57
Medlem
submariners avatar
Hej,

Att Hanif skulle visa sig vara en sådan mes, och dessutom komma med så dåliga ursäkter till legaliseringen
2019-11-29, 21:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är det dags att låta vuxna människor vara vuxna snart?

De allra flesta vuxna brukare av cannabis har börjat sitt missbruk i unga år, det är ingen eller extremt få som helt plötsligt kommer på att dom ska börja använda cannabis när dom är 35-45 år eller ännu äldre.

Ung och dum och ofta okunniga om riskerna kan nog bäst beskriva många ungdomar som prövar på och fastnar i ett missbruk, många söker också hjälp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3JP1R/allt-fler-unga-soker-hjalp-for-drogmissbruk

Det Hanif Bali och trådens flummare och haschtomtar inte verkar förstå är att cannabis kan vara inkörsporten till betydligt tyngre droger förutom alla de risker som finns med cannabis, denna drog är ingen vitaminberikad hälsokost som bara gör gott.

De flummare som hävdar att cannabis kan användas som medicin vet mycket väl att biverkningarna av cannabis är större än det positiva. Medicin ska dessutom ges till sjuka människor med en diagnos eller vid behov, inte till potentiella missbrukare eller människor som söker verklighetsflykt.

https://www.svt.se/opinion/cannabis-ar-inte-ett-lakemedel
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-11-29 kl. 21:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in