2019-11-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok det är alltså bekräftat att hon hittats på Orust, sanning eller rykte?

De va en härinne som va säker på saken, så de är väl ett rykte just nu. Har lite svårt och tro de själv, åka flera mil med en styckad kropp, och varför just Orust, har han kopplingar dit? ingen aning.
Men lämnar de öppet, de skulle inte förvåna mig heller
Citera
2019-11-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Är pappan anhållen igen? Eller var det bara snack?
Då kan man ju undra varför och varför just nu efter fyndet?
Span på honom så polis kunnat hitta kroppen? Då skulle ju ett nytt anhållande vara helt logiskt.

Nej han är inte anhållen . Folk hittar på saker helt tagna ur luften . Ibland Stämmer det dom skriver och så kan dom sen säga ”vad var det jag sa” och så framstår dom som någon som har information från insidan. För endel är det här bara en tävling i att veta saker först , dom bryr sig inte det minsta om offret .
Citera
2019-11-29, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Kommer FUP bli offentlig öht?

Ja, det mesta.
Inga bilder såklart.
Eller nåt från ev RPU.
Men allt annat släpper dom.
Citera
2019-11-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Tänker lägga en minut på att svara på ditt korkade inlägg, din obildade get.
Det finns (på JUNO, om du har åtkomst dit vill säga), inget praxis på detta, dvs. döma någon till mord UTAN att kroppen funnits (givet senaste lagändringen Lag (2014:274).

Dan-fallet skedde 2000: HÖGST oaktuellt i sammanhanget, eftersom lagen som tillämpades vid tillfället EJ är aktuell idag, ändrades senast 2014.

Ali Rezai-fallet kommer överklagas till Hovrätten, respektera svenskt rättsväsende, tro mig det kommer ogillas (åtalspunkt 1, dvs mord). Det är anmärkningsvärt att du inte läser på om detta (då det är ett färskt fall, domen kom för bara två-tre veckor sedan), man märker att du inte är särskilt intelligent.

Återigen(bandidos-fallet) hänvisar du till domar där lagen som tillämpats inte är aktuell i dagsläget, man förstår att du inte har någon juridisk bakgrund. Men gulligt att du försöker.

Att du ens nämner Thomas Quick (som är det största justitiemordet i svensk rättshistoria) är skrattretande. Du har dessutom missat det faktum att problemet var just att man dömde honom utan några kroppar. På samma sätt som Quick nu friats från mordanklagelserna, så kommer Ali-fallet också ogillas i Hovrätten.

Min slutsats är:
Om det var olagligt att bära kniv på allmän plats år 2000, så innebär det att så är fallet idag. Det är den argumentationen du för. Sorry, men du slösar bort din tid (som du istället borde spendera på studier, så du lär dig).

OnT: Har det kommit fram något mer om kroppsdelen som hittades igår? Huvudet/torso? Fler kroppsdelar funna?

Även om du rätt i en del saker så fattar jag inte din framtoning. Satan va dryg du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Har svårt att tro att en eller flera rävar systematiskt skulle bita av ett huvud, lämna huvudet, och sedan transportera resterade kroppsdelar till sin lya för förtäring utan att lämna tydliga spår.
Är det klarlagt att det inte är tvärtom?

Att en räv/ett djur bitit av en del från hela kroppen som sedan hittats i skogen? Det var i alla fall min tanke när de säger att "en del" har hittats.

Säger jag som sett en hund som komma kutandes med ett rådjurshuvud.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ha ha ha ha ha ha.
Gud vilken Bullshit.
Vet du hur länge han har bott i Sverige.

Detta är inte en nyanländ Afghan-kille.

Var absolut ingen skillnad på denna killen och nån annan svensk kille.

Skillnaden var att han mördade en svensk tjej vilket de allra flesta svenska män inte gör.
Risken är större i förhållanden med "vissa".
Citera
2019-11-29, 19:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det gör jag också. Du kan gott snöra vid kroppen som jag skrev.
Visst kan du lägga tryck där, men personen kommer inte att överleva någon längre stund om denne inte kommer till sjukhus -- och troligen vara död vid framkomst även om sjukhuset ligger nästgårds.
Citera
2019-11-29, 19:43
Medlem
Jag tycker det är brist på kommentatorer bekanta med områdena! Om vi ska utgå ifrån videon på https://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-avgorande-fynd-i-wilma-fallet-hittat/?fbclid=IwAR1GzLWjDuPMefqtV32ux-rtgyVwld8PzE_CH0OPiiK-DCYuj_HsycvGSBM, finns det någon som hade velat ge sig på att lokalisera fyndplatsen någorlunda? Varifrån kommer uppgiften att det skulle ha varit på Orust? Jag ber om ursäkt ifall jag har missat någon väsentlig information.
Citera
2019-11-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tja, hade det varit min omyndiga dotter så inte hade hon fått bo kvar hos gm eller umgås med någon ur den släkten. Fast folk tänker tydligen olika.

Ok vilka bråk du och din 17 åriga dotter hade haft.
Man petar inte i en 17 årig tjejs kärleksliv.
Då ligger man pyrt till.
Citera
2019-11-29, 19:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Din fråga var ”Hur skall du stävja blodförlust där ingen stump finns att snöra av?”, och den har jag besvarat.
Nej, diskussionen var -- kan man dödförklara henne p g a en kroppsdel om det inte är huvud eller torso man funnit ... och svaret är- ja, det kan man.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Intressant att SVT Nyheter kl 18 meddelar att polisen har hittat kroppsdelar (pluralis?) som tillhör den i Uddevalla försvunna 17-åringen.
Felsägning eller nya fakta? Jag antar att det är en felsägning som gäller.
Citerar mig själv genom att SVT Rapports redaktör (kl 19.30) samt en intervjuad representant för polisen båda talar om en (1) kroppsdel.
Detta överenstämmer helt med vad som redovisades för allmänheten ifrån polisens sida omkring kl 14.40 idag. Fyndet gjordes igår torsdag den 28/11.
Citera
Medlem
minhamsters avatar
Fick denna överblicken ifrån en vän som bor i Uddevalla som har sökt och samarbetat med MP ifrån Facebook i flera dagar. Det röda sträcken skall vara dagens 29/11 polishelikoptertur och det gula skall vara där poliser har sökt under dagen 29/11. dom röda fälten är avspärrade. jag bara förmedlar och vet ej om det stämmer men det är många som kommenterar och verkar troligt, det kan vara intressant. rip Wilma <3

https://imgur.com/a/JPNQDmA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in