2019-11-29, 19:10
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Intressant hur folk tror att detta är acceptabelt beteende bland kurder. Den här familjen och hela deras släkt är nu garanterat utfryst och svartlistad av varenda kurd i deras umgängeskrets.

Begår man detta brott i Kurdistan (Irakiska Kurdistan) så får man extremt mycket värre straff än vad han kommer att få här i Sverige. Det är svenska rättssystemet som eventuellt kommer att svika Wilma och hennes familj inte det kurdiska.

Jag känner kurder här som, liksom deras nära och kära, ser lite annorlunda på saker här än hemma.

Det finns vissa normer i deras länder - ja, men folk påverkas och ändras när de får andra förutsättningar, möjligheter och lever därefter.

De kurder jag lärt känna (inte längre dock, då jag inte vill beblandas med dessa) drar sig dessa inte för att ta till väldigt moraliskt och etiskt tvivelaktiga åtgärder för sin sak.

Jag är själv invandrare och det finns några grupper man undviker, kurder är en av dessa.
Citera
2019-11-29, 19:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
FIKK söker ett tag in på kvällen ett tag till vet jag, MP har packat ihop. Nu är de 100% säkert att man letar efter en kropp (eller ja resten av den) och då behövs tydligen inte dom, vilket jag kan tycka är fel, dom behöver ju fortfarande hitta hela henne, dels för utredningen men framförallt familjen
Kan tänka mig att det handlar om att de nu vet att kroppen är styckad, och att man då helst inte vill att en privatperson hittar diverse delar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kan Du bevisa ditt påstående här med bilder eller helst en länk.
Annars Du ytterligare troll här inne!
Jag tycker att det är ganska morbidt och definitivt onödig diskussion om vilken del av offret har hittats. Polisen har givetvis redan från början tagit prov den försvunna tjejens DNA från hennes hårborste eller något annat i hemmet och det har givetvis jämförts med DNA från fyndet. Oavsett om det var en arm, ett lår eller ett huvud som hittades. Någon tandläkare har knappast behövts konsulteras. Jag beklagar utgången av detta försvinnande. Även om det sedan anhållandet av MGM framstått som ganska säkert att tjejen inte skulle hittas vid liv måste det vara fruktsvärt för de anhöriga att hennes döda kropp även har skändats.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men att ett huvud avlägsnat från kroppen i sin helhet tyder på mycket kraftigt våld mot halsen orsakat av en människa med avsikt till det här.

Kan vara gjort efter döden.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kanske dom bara hittat hennes tänder
Inget är ju bekräftat.

Nej. Fyndet gör att polisen, utan tvekan, säger att allt hopp om att hitta henne vid liv är borta.
Citera
2019-11-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kanske dom bara hittat hennes tänder
Inget är ju bekräftat.
Tänder är väl för fan inget vitalt som man kan avgöra om en person ofrånkomligt är död av, om du inte använder kol-14 och daterar dom tusentals år bakåt...

Hur kan folk vara så dumma att de fortfarande tror det är något annat än huvudet som hittats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja fy f-n.
Det bara får inte bli så att man inte kan fastställa dödsorsak. Kan man inte det så lär f-nskapet komma undan med brott mot gr-friden.
Om lagen är formad så då uppmuntrar den styckmord !
Citera
Medlem
Citat:
FIKK söker ett tag in på kvällen ett tag till vet jag, MP har packat ihop. Nu är de 100% säkert att man letar efter en kropp (eller ja resten av den) och då behövs tydligen inte dom, vilket jag kan tycka är fel, dom behöver ju fortfarande hitta hela henne, dels för utredningen men framförallt familjen
Nja, om man nu har huvudet (antagande) så är det något som gör att man kan hålla nya förhör och istället hoppas på att få reda på vart resten finns, eller så vill man göra en brottsplatsundersökning på platsen i lugn och ro då man är rätt säker på att resten är där också.(FIKK letade i så fall i närområdet för att garantera att inget missas?)
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zognald
Då skulle det kunna finnas en terrorkoppling.

Det var en annan kurd i Stockholm vad fan han nu hette som finansierade terroristen på Drottninggatan med svart lön.

Özz Nujen?
Citera
Medlem
Förstår inte hur man kan katagorisera som vissa gör. Det är inte alls säkert att det är antingen huvudet eller torson som hittats.

Tror ni på allvar att man lever om ens högra/vänstra ben är borta vid ljumsken?. Utan sjukhusvård?
Citera
Medlem
Citat:
Helt rätt av polisen. Nu har de ringat in området där en del blivit funnen då vill man inte ha en massa människor som klampar runt och förstör bevis. All cred till mp och fikk som har varit till stor hjälp men från och med nu är de mer till besvär i området.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror att just styckningen talar starkt för att han gjort detta ensam. Statistiken vid sådana här case visar tydligt att styckningen oftast är en s k "transport-styckning". Dvs att kroppen styckas för att lättare få ut kroppen ur t ex en bostad. Lättare både rent fysiskt, men också lättare för att slippa bli påkommen när man tar ut kroppen.

Sedan kan han givetvis fått hjälp med annat, t ex med att få låna en bil (läs: pappan, skyddande av brottsling).
Jag tycker styckningen talar för att man vill kunna flytta henne utan upptäckt. Huruvida den häktade har den kompetensen eller inte vet jag inte.

Jag tror att pappan hela tiden vetat och skyddat sin son -- frågan är ju hur mycket han gjort rent praktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Någon bekant skrev tidigt i tråden att MGM1 var kristen kurd född i Irak med irakiskt och svenskt medborgarskap.
Det talar ju i så fall emot att han skulle ha kopplingar till IS - eftersom de mördar kristna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in