2019-11-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, så är det ju, men ganska snabb identifiering och sättet de formulerar sig på tycker jag pekar mot skallen. Men, vi får se. Så tragiskt och onödigt - ett ungt liv släckt. Tänk alla förberedelser hon gjort inför livet: studier, träning, kliva upp på morgonen, fantisera etc.
Eller fingeravtryck från armen.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Över 500 förhör har hållits med MGM1 enligt GP, samtidigt nekar den misstänkte enligt sin advokat. Vad händer om den tekniska bevisning inte räcker för ett mordåtal? Hur vanligt är det att man bryter ihop och erkänner efter 500 förhör?
Men nej. Inte 500 förhör med MGM. Möjligen 500 förhör totalt, med diverse folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Du får tycka som du vill, men jag litar på många personer härinne, de finns jävligt duktiga personer härinne. Därför är jag beredd att dela med mig av de, men jag kommer PMa folk, så du slipper vara med om de hemska uppgifter som kan komma

Sign Jubbero vet kanswkeinte att flashbackare har hjälpt polisen flera gånger tidigare och att här finns seriösa efterforskare.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Tror att dom har haft bevis från lägenheten direkt när han blev häktad, därav rubriceringen mord, styckningen förklarar även elförbrukningen, och varför polisens tekniker har varit mycket i lägenheten.
.
Exakt vad jag tror Teknikerna hittade sådana spår i lägenheten att misstankarna genast stärktes, blodspår, huddelar m.m.
Verkligen en Black Friday för de anhöriga. RIP lilla Wilma
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Hur förklarar du då dem tunga stegen? Jag tror kroppen bars ned hel. Därefter skötte kurd farsan resten (med ev. sälskap av släkten)

För att hjälpa sin son som inte hade gjort något, som han sa till pappan...
Trovärdiga är de inte direkt i denna klanen.
Citera
2019-11-29, 17:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Över 500 förhör har hållits med MGM1 enligt GP, samtidigt nekar den misstänkte enligt sin advokat. Vad händer om den tekniska bevisning inte räcker för ett mordåtal? Hur vanligt är det att man bryter ihop och erkänner efter 500 förhör?

Nen, man har inte förhört honom 500 ggr(!), man har hållit 500 förhör i utredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Mobilspårning?

Det sades ju här igår att någon här har en kompis som var med och letade i närheten av där polisen gjorde fyndet då.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Okej, det va just att tänka ”utanför” boxen!
Men va som de flesta, näsan din är kort!

Menar du att en mördare som jobbar i äldrevården skulle lägga liket i en kista bara för att personer som jobbar i äldrevården vet att döda människor läggs i kistor? Det vet inte en tandläkare eller en snickare eller?
Och hur skulle mördaren komma åt en upptagen kista menar du? Bryta sig in på ett krematorium eller en begravningsbyrå?
Har du sett för mycket film?
Citera
2019-11-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det har inte ens gått tre veckor sedan Wilma senast sågs. Hon är styckad, det har jag förstått hela tiden. Hon blev med största sannolikhet transportstyckad i lägenheten för att sonen och farsan skulle kunna få ut henne. Det är alldeles för omständligt och närapå omöjligt att få ut en hel kropp obemärkt ur ett flerfamiljshus.

Jag ber om ursäkt för denna felaktiga information, jag var för snabb på tangenterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
Man lever inte utan en arm eller ben heller, utan att få vård tämligen snabbt.. tänker jag

Sant till viss del. Samtidigt så vet man att kroppsdelen tillhör Wilma och ett huvud kan man konstatera rätt snabbt vem det tillhör till skillnad mot andra kroppsdelar.

Sjuk människa som gjort detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej så är det nog inte. Igår skrev någon här att hans kompis var med ute och letade med polisen - och att ett fynds gjorts. MGM har nog inte visat dem vägen.

Nej han har hela tiden hävdat sin oskuld.
Citera
Medlem
Det berömda hedersvåldet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här