2019-11-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Du måste ju vara trög!
Kommunen är åsata under lag att ha GPS i bilarna för hemtjänsten så enkelt är det, Sak samma är det i upphandlingarna dem har på bilarna GPS ska vara inmonterat räcker det???
Men...OY! Bevisa det!
Citera
2019-11-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra, nu börjar vi närma oss konkret information, var kan vi läsa att alla fordon inom Uddevalla hemtjänst måste ha gps tracker?

Att du bara orkar sprattla. Pinsamt. Får jag fråga, använder du bankbok fortfarande?

Fanns i början av tråden en polishändelserapport, en händelserapport som du var väldigt nitisk att notera. Vad kunde det vara för trafikhändelse undrade du som kunde appliceras på det här fallet?

Trådmedlemmar gav dig upplägg men du var låst och lyssnade inte på någon. Man behöver väl inte vara vidare smart för att förstå att polis var i kontakt med hemtjänst innan tisdagen då MGM anhölls. Givetvis hade polisen koll på var pojkvännen befann sig efter att W anmäldes försvunnen, även på pojkvännens arbetspass och körrutter.

Polisen ser att han avviker från sin körrutt gång efter annan, dags att stoppa MGM eftersom polisen numera såg att bilen for lite hit och dit under hans arbetspass och inte enbart dit den skulle.

Anhållen ---> häktad.

Lätt som en plätt att lista ut, när FUP kommer får du tacka mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Är ingen som vet om bilen använts till dumpning. Men mgm har jobbat måndag tisdag efter försvinnande och det är mycket märkligt i mina och framförallt polisens ögon att bilen varit på denna plats.
Polis har sökt denna plats flertal gånger men utan resultat.
Fortfarande så är det märkligt beteende som måste förklaras på vettigt sätt..
Det som gläder mig är att vi nu vet att polis vet exakt hur han rört sig måndag samt tisdag.
Vi får se framöver när saker uppdagas va fan han sysslat med på jobbtid. Allt ter sig väl självklart när alla pusselbitar kommer på plats👍

Kanske har frågan redan ställts, men eftersom du verkar insatt i hemtjänsten och färdskrivare, så kanhända vet du följande:
Mgm anhölls ju i sin frånvaro på tisdag förmiddag och en timme senare hittades han och fördes till polisen.
Jobbade han då natten till tisdag eller när hade han sina arbetspass måndag och tisdag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vill fråga dig om du vet huruvida den MT arbetade på fredagen efter Wilm@s försvinnande, vet du?
Det vet jag inte... däremot måndag och tisdag, då polisen hämtade honom på jobbet.
Citera
2019-11-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det?

Har du hört det från någon som har hört från någon?

Som jag skrev igår, de snackas via gruppen. De är inget bekräftat. Men något var de som hände igår kväll helt klart
Citera
2019-11-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Fan så oseriöst att fortlöpande lägga ut ev fynd här på Flashback.
Det gått helt o hållet emot vad sökorganisationerna och polisen ska och behöver i nuläget.
Misstänker att din polare söker med FIKK. Där tummar man rätt frisk på det där med sekretess.

Du får tycka som du vill, men jag litar på många personer härinne, de finns jävligt duktiga personer härinne. Därför är jag beredd att dela med mig av de, men jag kommer PMa folk, så du slipper vara med om de hemska uppgifter som kan komma
Citera
2019-11-29, 12:35
Medlem
Ett jävla tjatande om gps.

https://forvaltarforum.se/2019/03/21/positioneringsteknik-i-arbetslivet/

Fråga: Får arbetsgivaren installera gps i de bilar som används av de anställda i tjänsten?

Svar: En arbetsgivare kan, med stöd av sin arbetsledningsrätt, installera positioneringssystem som gps i sina bilar, under förutsättning att det finns klara skäl för det.
För att avgöra om klara skäl finns ska arbetsgivaren göra en intresseavvägning där arbetsgivarens intresse av att använda GPS ska väga tyngre än den anställdes intresse av att skydda sin integritet.
Eftersom gps-positionering innebär att personuppgifter behandlas kommer dataskyddsförordningen GDPR att bli tillämplig. Normalt används positioneringsteknik med gps i arbetslivet för följande ändamål;
som stöd för arbetstagaren med vägbeskrivning
bevismedel till skatteverket (elektronisk körjournal)
arbetsledning i realtid (taxi, hemtjänst)
för att uppfylla lagkrav såsom färdskrivare, arbetsmiljö,

/…/

MBL-förhandling

Är arbetsgivaren bunden av kollektivavtal så finns en skyldighet att förhandla enligt 11 § medbestämmandelagen inför beslut om införande av gps-positionering i företagets bilar.

Kan ni släppa det där med att det är enligt lag man ska ha gps nu?
Citera
2019-11-29, 12:35
Medlem
Marsipanankas avatar
Jag tror att hon blev mördad/bortförd den 13 nov.

@wilmanouvelle
* stay true and royal? Här skiner svartsjukan igenom.
* Love live USA? Vi ska tro att hon har flytt till USA?
* can’t wait til I have a family like this? Vi ska få intrycket att hon är gravid
* think about the day and that you made it? Här ska vi tro att hon ska kunna se tillbaka på att hon tog steget och lyckades att ”fly” till USA

De andra kontona o bilderna är för att man ska tro att hon har en pojkvän i USA som hon nu är tillsammans med.

Man ska alltså inte tro att hon är borta för att hon är mördad, utan för att hon är gravid med en man och flyttat till honom i USA.

Allt är en efterkonstruktion då något hände henne den 13 nov.

Tror inte det finns någon annan än MGM och ev närstående till honom som av någon anledning tagit sig friheten att begå brott mot henne.

Var finns kroppen? Är de så säkra på att den inte ska hittas?
Senast redigerad av Marsipananka 2019-11-29 kl. 12:50. Anledning: Felformulering
Citera
2019-11-29, 12:37
Medlem
Nattens snö och wilma

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7356717
Citera
2019-11-29, 12:39
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Det vet jag inte... däremot måndag och tisdag, då polisen hämtade honom på jobbet.

Kan inte du som har lite koll som Uddevallabo forska lite i det? ☺
Vore intressant att veta om han var på jobbet morgonen efter natten han möjligtvis gjort sig av med en kropp och vilken tid han kan tänkas ha börjat sitt skift. Den lilla pusselbiten skulle ju tydliggöra hur mycket tid han haft på sig och då kan man kanske räkna ut hur långt han kan tänkas tagit sig. Om han nu dumpat kroppen själv vill säga...
Citera
2019-11-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Kan inte du som har lite koll som Uddevallabo forska lite i det? ☺
Vore intressant att veta om han var på jobbet morgonen efter natten han möjligtvis gjort sig av med en kropp och vilken tid han kan tänkas ha börjat sitt skift. Den lilla pusselbiten skulle ju tydliggöra hur mycket tid han haft på sig och då kan man kanske räkna ut hur långt han kan tänkas tagit sig. Om han nu dumpat kroppen själv vill säga...
Ska kolla runt lite!
Citera
2019-11-29, 12:45
Medlem
Kastar ut en fråga som jag mycket gärna vill ha svar på och som jag vet någon i den MT arbetslag vet svaret på.

Arbetade den MT på fredag den 15/11?
Vilka tider i sådana fall?

Vill ni inte posta informationen direkt i tråden kan ni skicka PM till mig. Denna fråga är av yttersta vikt för jakten i att anträffa Wilm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in