2019-11-29, 16:55
Medlem
Över 500 förhör har hållits med MGM1 enligt GP, samtidigt nekar den misstänkte enligt sin advokat. Vad händer om den tekniska bevisning inte räcker för ett mordåtal? Hur vanligt är det att man bryter ihop och erkänner efter 500 förhör?
Citera
2019-11-29, 16:55
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
En fundering som jag haft är.

Polisen tog ju in MGM ganska snabbt så fort detta vart polisanmält, men samtidigt har polisen utalat hopp om att hitta flickan vid liv.

I det tidigare skedet vilken typ av bevisning kan man ha haft för att:

1. Misstänka mord (och inte t.ex människorov som i detta fallet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbyJjk/emilia-20-forsvunnen-sen-i-fredags--polisen-befarar-brott)
2. Tillräckligt stark bevisning för att lyckas få beviljad häktning av MGM för mord
3. Men samtidigt har så pass svag bevisning att man kan uttala hopp om att hitta henne vid liv i media.

Någon som har några tankar kring detta?
Att MGM blev frihetsberövad på ett tidigt stadium kan ju ha att gör med risken att han skulle avvika eller försvinna ur landet. Med tanke på hans utländska rötter är det ju tänkbart att släkten skulle sett till att förpassa honom till sitt hemland, där det skulle bli svårt för svensk polis att få tag i honom.
Citera
2019-11-29, 16:56
Medlem
Har MGM pappa anhållits på nytt??

Och angående fyndplats, det är inte bekräftat någonstans att det var Orust.

FIKK skulle ju fortsätta sök vid Lane, har de sagt till media, så det är väl mer troligt då att det var där omkring det hittats. De sökte ju vid nått skogsparti i närhet till en fotbollsplan igår. Eller???
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Hela klanen misstänker jag det är så dom opererar

Garanterat.

Det kommer nog bli fler som blir gripna.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det har inte ens gått tre veckor sedan Wilma senast sågs. Hon är styckad, det har jag förstått hela tiden. Hon blev med största sannolikhet transportstyckad i lägenheten för att sonen och farsan skulle kunna få ut henne. Det är alldeles för omständligt och närapå omöjligt att få ut en hel kropp obemärkt ur ett flerfamiljshus.
Tror snarare att hon styckats på någon verkstad eller liknande som farsan har tillgång till, efter att ha transporterats hel från mördarens lägenhet i en väska/säck. Därav 'de tunga stegen' (dunsarna) i trappan som grannen vittnade om.
Citera
Medlem
Det ska bli mycket intressant att läsa FUP:en sen. Många obesvarade frågor.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
Man lever inte utan en arm eller ben heller, utan att få vård tämligen snabbt.. tänker jag
Nä, så är det ju, men ganska snabb identifiering och sättet de formulerar sig på tycker jag pekar mot skallen. Men, vi får se. Så tragiskt och onödigt - ett ungt liv släckt. Tänk alla förberedelser hon gjort inför livet: studier, träning, kliva upp på morgonen, fantisera etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Japp..i och med att dem sa "polisen gjorde fyndet".
Flertalet letare är ju frivilliga.

Nej så är det nog inte. Igår skrev någon här att hans kompis var med ute och letade med polisen - och att ett fynds gjorts. MGM har nog inte visat dem vägen.
Citera
2019-11-29, 16:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Av rent intresse, hur skär du för att avlägsna tex en hand utan att orsaka förblödning menar du?

Det är väl snarare en fråga om hur du stoppar blödningen än hur du skär?

Du kan se om det hände efter/före döden. Rättsläkare alltså.
Citera
2019-11-29, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Att MGM blev frihetsberövad på ett tidigt stadium kan ju ha att gör med risken att han skulle avvika eller försvinna ur landet. Med tanke på hans utländska rötter är det ju tänkbart att släkten skulle sett till att förpassa honom till sitt hemland, där det skulle bli svårt för svensk polis att få tag i honom.

Att han blev anhållen ifrågasätter jag inte, han betedde sig ju allmänt skumt. Men eftersom han vart anhållen misstänkt för mord så inbillar jag mig att något man hittat måste ha pekat på just mord?
Citera
Medlem
Kan det vara pappan som är skyldig till hela skiten. Han kanske var sugen på henne, och nu när sonen och Wilma gjort slut så tog han "chansen"...

Kroppsdel hittas > MGM ber om ett förhör samma kväll > Pappan häktas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Om likdel/-ar hittats så långt bort från hemorten så undrar jag hur polisen kunde veta var de skulle leta om det var dem som hittade likdelen? Har kurdäcklet erkänt eller har de funnit något annat sätt att leta?

Mobilspårning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in