2019-11-29, 16:52
Medlem
zoomlanders avatar
Har ngn vägarna förbi Uffes bilskrot Orust kan vi se om det är där .. jag är tyvärr inte i krokarna idag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Känns väl iofs rätt orimligt att man styckar någon om man redan fått ut dom i skogen? Känns som styckning sker i transportsyfte. Borde vara jävligt mycket smartare att isåfall spendera den tiden på att gräva en djup grav och packa kroppen i, om man inte vill att den ska hittas? Rätta mig om jag har fel.

Nu verkar det som polisen har slarvat när dom undersökt lägenheten efter bevis. Eller så är hon inte mördad i mgms lägenhet.
Tror att dom har haft bevis från lägenheten direkt när han blev häktad, därav rubriceringen mord, styckningen förklarar även elförbrukningen, och varför polisens tekniker har varit mycket i lägenheten.
Citera
Medlem
chiliislifes avatar
Är det en våldtäkt som har "spårat ur" eller blev han arg på henne när hon tackade nej till giftermål?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Nej, du missförstår juridiken helt och hållet.
Det jag säger är att det rent sakligt(läs aldrig juridik rätt upp och ner) inte krävs en kropp. Dock har det aldrig prövats med den nya lagen, varför det inte går att säga si eller så. Det i sin tur gör att det de facto inte går att döma någon för mord(utan kropp) fram tills att någon faktiskt dömts (enl. uppdaterad lag) och det bildats ny praxis.

Signatur Faderlig kanske inte läst tidigare i tråden. Alla inblandades namn har drivits ut flertalet gånger redan.
Citera
2019-11-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det har inte ens gått tre veckor sedan Wilma senast sågs. Hon är styckad, det har jag förstått hela tiden. Hon blev med största sannolikhet transportstyckad i lägenheten för att sonen och farsan skulle kunna få ut henne. Det är alldeles för omständligt och närapå omöjligt att få ut en hel kropp obemärkt ur ett flerfamiljshus.

Hur förklarar du då dem tunga stegen? Jag tror kroppen bars ned hel. Därefter skötte kurd farsan resten (med ev. sälskap av släkten)
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kan även röra sig om en torso eller underkropp, men knappast en arm eller ett ben.
Jo, det kan absolut vara en arm eller ett ben. Dels går det att fastställa om blodcirkulation fanns när lemmen skildes från kroppen, men man kan också konstatera att en levande person som stympas på vissa omfattande kroppsdelar inte klarar sig utan sjukvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Tror att dom har haft bevis från lägenheten direkt när han blev häktad, därav rubriceringen mord, styckningen förklarar även elförbrukningen, och varför polisens tekniker har varit mycket i lägenheten.

Så klart de har, de har säkert hittat någon form av verktyg eller dyl- efter DNA analys var klar så höjdes graden av misstanke.
Citera
2019-11-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. 2 häktade nu alltså.
Två häktade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
EKOT nu: "vi har hittat en kroppsdel som utesluter att hon är vid liv...letar efter resten av kroppen", säger polisen. Lär vara huvudet, inte kroppen/torson...

Man lever inte utan en arm eller ben heller, utan att få vård tämligen snabbt.. tänker jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. 2 häktade nu alltså.

Häktad kan han inte vara, möjligtvis annhållen. Hade han vart häktad hade det det gått genom domstol och då hade det stått i media, tror dock inte han är anhållen heller för tycker även det skulle ha stått i media.
Citera
2019-11-29, 16:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hennes familj har nu fått visshet.

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Under presskonferensen hade bevisningen stärkts. Misstänker att de hittat mer eftersom de kom tillbaka och knipsade upp förråd mm

Det gör jag också.

Har inte följt tråden idag men läste nyss på text-TV att en kroppsdel hade hittats. Hemskt att läsa men var tyvärr väntat. I a f bra åtminstone en kroppsdel så att familjen slipper den hemska ovissheten vad som kan ha hänt.

Då är det bara att hoppas att de riktigt naglar fast MGM och hans farsa. Kanske hela den här familjen har har varit delaktiga på ett eller annat sätt i detta styckmord. Detta handlar om mord så det är bara att hoppas på ett "livstids" fängelsestraff för MGM och även fadern.
Citera
2019-11-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Någon säger Orust, någon annan Vräland. Uffes Bilskrot ligger precis där.

Uffesbilskrot:
https://goo.gl/maps/qGbRiKWYMsuP9QCz8

Jisses, kan det vara som jag misstänkte att hon kunde finnas på en skrot?
Jag skrev att jag tyckte polisen kolla borde kolla bilskrotar.

Om det stämmer så känns det som en mer logiskt plats att stycka en kropp på än i en lyhörd lägenhet med nyfikna grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in