2019-11-29, 11:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och så kom det igen, tror, kan. Min fråga möts hela tiden med spekulationer.

Jag kan bara konstatera att det inte finns ett enda styrkt bevis här i tråden som visar att de fordon som MGM eventuellt förfogade över är utrustade med gps tracker.

Pup!
Alla fordon inom hemtjänsten både privata och den kommunala MÅSTE ha en gps tracker så dem vet var dem finns med bilen, Går ett larm från en patient så ser dem vem är närmast och sänder larmet på den personen!
Citera
2019-11-29, 11:59
Medlem
Citat:
Och?

Totalt ointressant om folk i allmänhet är medvetna om det eller inte.

Här behövs styrkt fakta om det ska vara underlag för en seriös diskussion.
Du kan vara säker på att kommuner använder tekniska hjälpmedel. Om inte för bilen åtminstone för personalens säkerhet. Men om du är så intresserad, ring eller mejla Uddevalla kommun och posta svaret här.
Citera
2019-11-29, 12:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Varför måste det vara ngn som gillar Trump? Den som ligger bakom de Trumpvänliga inläggen på konton som ska se ut att tillhöra Wilma, kan ju lika gärna gjort det i syfte att svärta ned henne, eftersom Trump är mäkta impopulär i svensk MSM och därmed också hos den svenska allmänheten.

Det är ännu mer komplicerat med vad kurder tycker om Trump.....

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-kurds-syria-turkey-isis-us-allies-sanctions-a9158626.html
Citera
2019-11-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Alla fordon inom hemtjänsten både privata och den kommunala MÅSTE ha en gps tracker så dem vet var dem finns med bilen, Går ett larm från en patient så ser dem vem är närmast och sänder larmet på den personen!
Precis, det finns ingen anledning för kommuner att inte använda tekniska hjälpmedel som höjer patient- och personaltryggheten.
Citera
2019-11-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ja, jag hade mina aningar när jag såg ditt användarnamn... 😂

Kollar man på kommunens hemsida så har dom inte mindre än 19 olika grupper/områden med olika telfonnummer osv. Det var dom jag tänkte på om du visste vilken han tillhörde. https://www.uddevalla.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-hemmet/hemhjalp-hemtjanst-.html
Haha, smart

Bohusgården, Sommarhemmet. Utgår från Walkeskroken
Citera
2019-11-29, 12:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Bra, nu börjar vi närma oss konkret information, var kan vi läsa att alla fordon inom Uddevalla hemtjänst måste ha gps tracker?
Citera
2019-11-29, 12:04
Medlem
Citat:
Okej, gps tracker.

Är det styrkt att bilarna har gps tracker, eller är det fortfarande baserat på vad folk tror?

De flesta arbetsbilar har sån trackar.
Om det nu är så att han använt hemtjänst bilen för fraktande av offer, bör de ju kolla upp denna.
Även hans mobils rörelse.

Har man hittat BO mobil ?
Den skulle vara intressant.
Citera
2019-11-29, 12:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Bra, nu börjar vi närma oss konkret information, var kan vi läsa att alla fordon inom Uddevalla hemtjänst måste ha gps tracker?
Spelar ingen roll VAR men det är så dem är utrustade med GPS tracker slut diskuterat om det nu!
Citera
2019-11-29, 12:06
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Haha, smart

Även Rävgiljan, Södertull och Walkeskroken såg jag nu.

Kanske inte är så relevant egentligen, men det ger en bild om vart han rör sig i arbetet lite mer specifikt och det kan ju vara till nytta för vidare spekulationer ☺
Citera
2019-11-29, 12:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du kan vara säker på att kommuner använder tekniska hjälpmedel. Om inte för bilen åtminstone för personalens säkerhet. Men om du är så intresserad, ring eller mejla Uddevalla kommun och posta svaret här.

Jag förstår syftet med gps tracker mycket väl, det är en ickefråga.

Jag är inte personligen intresserad av hemtjänstens fordon, dock är jag mycket mån om att diskussionsunderlaget är faktabaserat, det borde du också vara.
Citera
2019-11-29, 12:08
Medlem
Citat:
Haha, smart

Har redan nämnts i tråden att han jobbade på Walkeskroken 5. Inget som bekräftats dock!
Citera
2019-11-29, 12:10
Medlem
Citat:
Arbetsplats: Walkeskroken 5
Mgms arbetsplats!

^^^
Stämmer detta???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera