Citat:
Ursprungligen postat av
Sandtag
Nej du måste inte bevisa den exakta dödsorsaken för att döma någon till mord, det var det dummaste jag någonsin hört. Om det sker av en olyckshändelse finns fortfarande vållande/dråp på bordet, om åklagaren får till stödbevisning kan han fortfarande visa att de mördat henne. Tänk följande -> Åklagaren lyckas visa att de sist befann sig tillsammans, hon försvinner och dyker sedan upp styckad -> Åklagaren hittar nu bevisning i form utav dna spår på delarna, dna spår i bil (typ blod på något obskyrt ställe) och det går att utröna att någon form av våld brukats men inte exakt vad. MGM:s agerande i samband med händelse + hypotetisk stödbevisning gällande pappans bil talar starkt för att deras utsagor saknar bevisvärde -> Ställt bortom rimligt tvivel. Jag antar att det är låtsasjuristen G.W som har efterlyst fortfarande?
Edit: Min poäng är att en invändning gällande "naturlig död" blir svårt att komma med sett till målets beskaffenhet, att efterlyst lyfter ett sådant fall är antingen en tabbe eller en medveten miss.
Det måste ju svida rejält att du har så mycket faktafel, och dessutom lägger ned så mycket tid på att skriva ett inlägg där du sveper (och far med osanning). Försök lära dig istället, då kommer du ha mer nytta och glädje av din kunskap.
OnT: Pappa till MGM häktad nu, på sannolika skäl, medhjälp till mord.