2019-11-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det måste du ha missuppfattat. Klart det kan bli mord om kroppen styckats.

Ja det är en missuppfattning. Men om
Pappan endast hjälpt till vid styckning när kroppen redan är död, då kommer han endast kunna dömas till brott mot giftefriden.
Citera
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Att avlägsna huvud och händer är väl bara ett sätt att försvåra identifieringen av offret?
Såg just att MGM "bara" är 22 år, det innebär väl att han får lindrigare straff om han nu alls kan bindas vid brottet? "Dråp i hastigt mod" eller liknande, och inte 24 år fyllda, vad kan det bli? 3-4 år i fängelse, ute efter 2 år?

Självklart är straffet längre än 4 år för ett styckmord.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Tragiskt.

Måste varit ett huvud eller en torso eller liknande då.
Inget finger/arm mm

Tänkte också huvud. Och sen tänkte jag på elförbrukningen (trådsanning?) och vad han kan ha gjort med henne.

Mina tankar går till anhöriga.
Citera
2019-11-29, 15:54
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
På efterlyst igår sa dom åklagaren eller va dom är att om man styckar en kropp efteråt så kan det inte bli ett mordåtal utan då blir det brott mot griftefriden och där är maxstraffet 3 år.

Om personen är dödad så kan det väl bli ett mordåtal oavsett vad man gjort med kroppen efteråt. Vad pratar du om??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elams
Vad menar du att de skulle kunna va då? Om de inte är huvudet

Torso
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Någon skrev häromdagen om Uffes Bilskr*t på Orust!

Det verkar vara där någonstans hon är hittad?

Hade Pappan koppling till den skroten?
Lane utanför Uddevalla ligger inte på Orust och det var troligen där kroppsdelen hittades.

FÖR 22 MINUTER SEDAN
En av frivilligorganisationerna, FIKK, har fått besked av polisen att de ska fortsätta sökandet i Lane, utanför Uddevalla.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
Medlem
Det är pappan som är mördaren/styckaren
sonen slog bara henne medvetslös.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Se där, jag var inte helt ute och cyklade...Mycket talar för att hon har blivit transportstyckad i lägenheten, med hjälp av hans farsa. De har ju haft god tid på sig. På en stor plastduk behöver det inte ha blivit så söligt.

Ja, så mycket kan man lita på en bergsturk som säger "- Jag loooovar! jag looovar!"
vidrig lismare
Citera
Medlem
happilappis avatar
Han var ju en sådan skötsam och duktig invandrare som hade haft jobb och allt. Och så råkade han döda en svensk tjej..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Nej, din idiot. Man kan identifiera via DNA och tänder, vilket även är de vanligaste metoderna hos RMV.
Visst ja min idiot! Tänder såklart är ju det vanligaste! Tänkte inte på det min idiot! Ber högaktningsfullt om ursäkt för mitt totalidiotiska inlägg !!
Citera
2019-11-29, 15:55
Medlem
Även om hon sannolikt har blivit styckad så är det inte helt säkert att så är fallet. Hon har legat ute i nästan 2 veckor, gott om tid för djur att ta sig an kroppen...

Om uppgiften om att ögonen saknas stämmer så tyder det enligt mig på att fåglar varit i farten.
Citera
2019-11-29, 15:55
Medlem
Fy fan vad sjukt om det är på Orust det hittades.. Än mer obehagligt att det antagligen var på den plats som jag undersökte igår kväll när polisen hade avlägsnat.. Jag bor väldigt nära platsen dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in