2019-11-29, 16:19
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag bara spekulerar, kan inte mycket om sånt här så egentligen kanske jag borde vara tyst. Men jag har fått för mig att om du gör ett snabbt snitt (kapar handen rakt av) så att det liksom blöder från hela armen samtidigt så är det osannolikt att man får stopp på blödningen, men om en arm stegvis slits av så att det i vissa delar snittet hinner blodet stoppas/torka innan blödningar i andra delar börjar, så har man större chans att stoppa blödningen. Men som sagt, jag bara spekulerar. Slängde ur mig mina åsikter främst för att någon mer kunnig fångar upp det.

När en kropp är död så slutar blodet cirkulera och börjar snabbt koagulera och då blöder det inte speciellt mycket om ens nått när du styckar.
Citera
2019-11-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kan även röra sig om en torso eller underkropp, men knappast en arm eller ett ben.

Fast hade det rört sig om en torso hade man väl snarare formulerat det som att man skulle leta efter ytterligare kroppsdelar snarare än "resterande av kroppen"?

Jag utläser det som man antar att man kommer hitta ett ytterligare stycke.
Citera
2019-11-29, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
DET ÄR HAT MAN HATAR MYCKET SIN OFFER DÅ BRUKAR MÖRDAREN STYCKA OFFRETS KROPP DET ÄR HATISKT MORD

Nej sluta snacka skit.

Man styckar för:

Praktiskt vid bortförande av kropp
Förstöra bevis
Psykiskt sjuk

Du kan säga vad du vill men du har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Araber som vill ta sitt straff? Hör du inte hur orimligt det låter?

Han är kurd isåna fall.. lr afghan.. hans namn är inte alls arabiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag tror absolut hon misstänkt honom fast hon inte skrivit det.. artiklarna där de pratat med en anhörig, det tror jag är just styvmamman. Kan ha fel men tycker häxjakten på henne gått för långt.
Folk lägger skulden på att w haft förhållande med t som är utländsk, sedan att hon inte gillade w..
Mördaren har skulden punkt slut

Jag håller med om att styvmamman har ingen skuld i detta, dessutom att införa restriktioner på vem eller vilka som ens barn ska få träffa är ironiskt nog precis det argument man använder mot "hederskulturer".
Citera
2019-11-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej vi är väl alla amatörer här, men man kommer uppenbarligen långt på sunt förnuft.
Det är dock tragiskt att se hur många som är olovligt naiva och köper vilka uppgifter som helst som figurerar här.

Jag har ingen aning, men för mig är det ganska uppenbart att om det rör sig om en kroppsdel så är det ett huvud som hittats, det spelar ingen roll hur varsamt och försiktigt du skulle avlägsna det och stoppat eventuella blödningar osv. det går inte leva utan.

Jag håller med dig. Tror också i första hand att det rör sig om ett huvud. Men om det inte skulle vara det så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara något annat än en hand, främst pgr av hur snabbt identifieringen gick
Citera
2019-11-29, 16:22
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Vart i brottsbalken står det att en kropp måste finnas för att kunna döma någon för mord??😂😂
Alltså att du ens orkar. Du verkar vara gravt obildad. Jurist är du i alla fall inte.

Men, för att sätta dig på plats...

Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller, om omständigheterna är försvårande, på livstid. Lag (2014:274).
Så sent som 2014 ändrades lagen.
När en lag ändras till hårdare straff, så begriper du nog att bevisningen inte blir mildare. Tvärtom krävs det tyngre bevis. Varför det också krävs starkare bevisning. Det är inte slaget i sten att man MÅSTE ha en kropp för att döma någon för mord. Men det är de facto vad som hänt. Senast någon dömdes för mord (utan någon kropp) var år 2000.
Bakgrunden till detta är pga att det(i stort sett) blir omöjligt att fastställa dödsorsak.

T.ex:
Citera
Medlem
Var det inte styvmodern som i nån intervju sa nått i stil med " jag vill inte att hon ligger och ruttnar nånstans"?
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Du behöver inte vara källkritisk till att MGMs arbetsbil och vilka rutter han tagit med den på sitt arbetspass är kontrollerat av polis. Finns absolut ingen anledning, hade polisen inte gjort det vore det tjänstefel av dem.

Var inte så säker på det!

Under utredningen av Fittja-våldtäkten tog det en månad innan polisen säkrade spår, och sen gick dom dessutom in i fel uppgång för att säkra spåren
Citera
2019-11-29, 16:23
Medlem
Alsenos avatar
Så som jag ser det så är det så att en tjej som är naiv och som inte kunde se farorna med att umgås med personer som pojkvännen och människor i hans närhet inte får mina sympatier oavsett vad. Att hennes familj är av samma sort som henne själv med okritiserat stöd till invandrare mm gör att även dessa aldrig någonsin kommer att få mina sympatier.
Pojkvännen blir förhoppningsvis dömd och då blir resultatet 2-0 till Sverige.

Som det har nämnts tidigare så förhoppningsvis åtminstone en naiv tjej insett naivitet är dumt.
Citera
Medlem
Rykten går att Wilma anmält T's pappa för våldtäkt för ett par veckor sedan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Men en fråga bara, som stör mig som fan.

Om man har bestämt sig för att mörda någon, varför i helvete måste man stycka kroppen? Är det bara för att transportera den obemärkt?

Det är det vanligaste ja, men även svårare att hitta spår och av psykisk sjukdom kan man stycka en kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in