2019-11-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad är det för kroppsdel man hittat? Kan det vara en hand och man tror således att hon inte kan leva utan den?

Hur tänker du där? Oavsett kroppsdel syns det nog om den avlägsnats före eller efter döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja fy f-n.
Det bara får inte bli så att man inte kan fastställa dödsorsak. Kan man inte det så lär f-nskapet komma undan med brott mot gr-friden.

Nej hoppas verkligen inte det blir så eller enbart styckdråp som KJ kom undan med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Om det var polisen som hittade kroppsdelen utan att en vanlig privatperson ledde dem dit så är det den misstänkte gärningsmannen eller hans medhjälpare som lett dem dit. Att poliser hittar kroppsdelar som inte är i brottsplatsens omedelbara närhet utan tips är nästan obefintligt.
Den kan ha flutit upp om man dumpat kroppsdelarna i vatten. Man har ju sökt med helikopter och båt idag vid, vad det verkar som, ett specifikt vatten. Men fan vet. Det kan vara en polishund som nosat upp det på ett ställe där man inte varit innan. Osv osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Sant... Var det efter fartkameran mot varekil?

Yepp. Vid den relativt nybyggda kulverten under vägen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Av rent intresse, hur skär du för att avlägsna tex en hand utan att orsaka förblödning menar du?

Det är väl snarare en fråga om hur du stoppar blödningen än hur du skär?

Jag bara spekulerar, kan inte mycket om sånt här så egentligen kanske jag borde vara tyst. Men jag har fått för mig att om du gör ett snabbt snitt (kapar handen rakt av) så att det liksom blöder från hela armen samtidigt så är det osannolikt att man får stopp på blödningen, men om en arm stegvis slits av så att det i vissa delar snittet hinner blodet stoppas/torka innan blödningar i andra delar börjar, så har man större chans att stoppa blödningen. Men som sagt, jag bara spekulerar. Slängde ur mig mina åsikter främst för att någon mer kunnig fångar upp det.
Citera
2019-11-29, 16:13
Medlem
Är det bara jag som får jävligt kyliga vibbar av styvmodern?

Länk till hennes fb?
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Jag har ingen aning om vilken vital kroppsdel som fanns - det framgår inte. Tja, max 4 år i det här skitlandet med 0 rättvisa. FUP lär bli inofficielt för gott.
Läg av att tramsa! Han kommer få livstid. Jag ska påminna dig när domen kommer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedStrajp
En stilla undran i mina funderingar över olika scenarion: Hur nära inpå ett dödsfall/mord kan en likhund identifiera doft av en död kropp? Menar nu inte blod (är kanske annan träning på sånna hundar? Vad vet jag) utan den förruttnelse som jag antar att hunden söker på? Snackar vi minuter, timmar eller skulle det i teorin gå att strypa en person en bil, köra 500m och dumpa utan att det finns doftspår i bilen av gärningen? Undrar flera gånger men aldrig nystat vidare i det.

Det tar c:a 20 minuter, därefter kan tränad hund markera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Hänger inte riktigt med har hela kroppen eller endast en kroppsdel hittats? Stämmer det att den hittades på Orust? Orust är väll nära Lysekil där föräldrarna bor, iskallt av mördaren? Hoppades verkligen att hon var vid liv någonstans.

Man har hittat en kroppsdel, stod att polisen ska söka vidare efter resten av kroppen... vart dom hittade den vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanrunkaren
Det stämmer ju inte. Om du kan styrka att en person mördat en annan och DESSUTOM styckat kroppen så blir det ju mord plus brott mot griftefriden.
I fallet Linda Chen kunde man inte styrka att Mats Alm mördat henne men däremot att han styckat henne så han fick bara för brott mot griftefriden.

Fel. Han åkte på att ha flyttat kroppsdelarna och dömdes till brott mot griftefriden.
Citera
2019-11-29, 16:14
Medlem
Hm, har släkten bekanta som gjort sådant här förut??
Citera
2019-11-29, 16:14
Medlem
Låter som pojkvännen har på nått sätt råkat (eller ej) dödat henne, insett problemet som innebär när man dödar nån, ringer sin pappa och ber om hjälp.
Pappan kommer och ska hjälpa sin son, styckar ner flickan och dumpar delarna lite här och var.
Pappan säger till sonen sin att neka, neka, neka..
Sonen kommer ge sig tillslut men inte pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in