2019-11-29, 16:08
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
En stilla undran som infinner sig är varför man skulle göra sig besväret att kapa av huvudet? Ponera att att personen i fråga redan är död, vad finns det då för vits med det? Lätta på tyngden av kroppen som man drar iväg till annan plats?

Alternativt - mordet skedde just genom kapning av huvudet. Oerhört psykopatiskt handlande i sådant fall, möjligen IS inspirerat om man ska dra en långtgående parallell.

Verkligen tragiskt, hursom! R.I.P.

Ja.. Ett huvud väger cirka 5-7kg har jag för mig att jag läste någonstans. Fattar dock inte heller varför man ska göra hela den där processen och stycka en kropp. Det är nästan värre eftersom om man då har kroppsdelar lite överallt så ökar chansen att någon hittar ett ben eller ett huvud som i det här fallet.

Fördelen är ju transport. Tror dock inte att hon dog av att man kapat huvudet. Jag är rätt säker på att man slagit henne i huvudet eller strypt henne. Det är väl mest vanligt, väl?
Citera
2019-11-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
För att fastställa att hon är död behöver de huvud eller torso. Identitet räcker det med annan kroppsdel.

Antagligen är det privatpersoner som hittat kroppsdelen och då kontaktat polisen. Då kan de fortsätta sökandet på en helt annan plats än där de hittade kroppsdelen (som troligen har varit huvudet). För mördaren och hans medhjälpare har spritt ut kroppsdelarna.

Så var denna hemska och sorgliga händelse på väg mot sitt slut ...
Jovisst kan man fastställa DNA med bara en del. Och jämföra med MGM.
Det här löser sig.
Men fruktansvärt tragiskt.
Citera
2019-11-29, 16:09
Medlem
En stilla undran i mina funderingar över olika scenarion: Hur nära inpå ett dödsfall/mord kan en likhund identifiera doft av en död kropp? Menar nu inte blod (är kanske annan träning på sånna hundar? Vad vet jag) utan den förruttnelse som jag antar att hunden söker på? Snackar vi minuter, timmar eller skulle det i teorin gå att strypa en person en bil, köra 500m och dumpa utan att det finns doftspår i bilen av gärningen? Undrar flera gånger men aldrig nystat vidare i det.
Citera
2019-11-29, 16:10
Medlem
Hänger inte riktigt med har hela kroppen eller endast en kroppsdel hittats? Stämmer det att den hittades på Orust? Orust är väll nära Lysekil där föräldrarna bor, iskallt av mördaren? Hoppades verkligen att hon var vid liv någonstans.
Citera
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Hon måste ha dött i lägenheten. Bråk som urartat. Dunkat huvudet mot golvet + strypning. Dött av syrebrist i hjärnan. Paniken bryter ut. Man tar henne ut i skogen och styckar henne. Förmodligen så det gått till tänker jag.

Känns väl iofs rätt orimligt att man styckar någon om man redan fått ut dom i skogen? Känns som styckning sker i transportsyfte. Borde vara jävligt mycket smartare att isåfall spendera den tiden på att gräva en djup grav och packa kroppen i, om man inte vill att den ska hittas? Rätta mig om jag har fel.

Nu verkar det som polisen har slarvat när dom undersökt lägenheten efter bevis. Eller så är hon inte mördad i mgms lägenhet.
Senast redigerad av fyra 2019-11-29 kl. 16:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har hon inte. Det är ett sätt att få uppmärksamhet. Hon kan inte beläggas med yppandeförbud eftersom hon är privatperson. Däremot kan man belägga henne med förbud att berätta vad som framkommit vid just hennes förhör med polisen, det är dock ganska ovanligt. I övrigt är hon fri att berätta vad hon vill.

Men såklart orkar hon inte prata mer just nu, så därför sa hon troligtvis så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det var polisen som hittade kroppsdelen.
Om det var polisen som hittade kroppsdelen utan att en vanlig privatperson ledde dem dit så är det den misstänkte gärningsmannen eller hans medhjälpare som lett dem dit. Att poliser hittar kroppsdelar som inte är i brottsplatsens omedelbara närhet utan tips är nästan obefintligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jag undrar ifall styvmodern försvarar Ahmed fortfarande?
"-Ha respekt! han är inte dömd än!" skrev ju styvmodern på facebook när folk började klaga över att hon hade mage att posta artiklar om att hjälpa ensamkommande afghaner, i samma veva som hon postade efterlysningar efter Wilma

Hon kanske beställde jobbet. Vill bli av med en besvärlig styvdotter. Man vet inget om motivet ännu mycket kvar att avslöjas.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanrunkaren
Det stämmer ju inte. Om du kan styrka att en person mördat en annan och DESSUTOM styckat kroppen så blir det ju mord plus brott mot griftefriden.
I fallet Linda Chen kunde man inte styrka att Mats Alm mördat henne men däremot att han styckat henne så han fick bara för brott mot griftefriden.
Frågan togs upp i efterlyst igår så vid styckning utan bevis på dödsorsak=brott mot giftesfriden
Kan de bevisa mord bör det ju bli dubbelt. Mord och brott mot giftesfriden
Citera
Medlem
Vad är det för kroppsdel man hittat? Kan det vara en hand och man tror således att hon inte kan leva utan den?
Citera
2019-11-29, 16:11
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ja.. Ett huvud väger cirka 5-7kg har jag för mig att jag läste någonstans. Fattar dock inte heller varför man ska göra hela den där processen och stycka en kropp. Det är nästan värre eftersom om man då har kroppsdelar lite överallt så ökar chansen att någon hittar ett ben eller ett huvud som i det här fallet.

Fördelen är ju transport. Tror dock inte att hon dog av att man kapat huvudet. Jag är rätt säker på att man slagit henne i huvudet eller strypt henne. Det är väl mest vanligt, väl?

Ett huvud väger ungefär 4kg.
Citera
2019-11-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Att hon skrev i början om att han inte är dömd till mord=hon trodde att hon levde så varför skulle hon tro att han mördat tjejen?
Mördat=död i livet= inte död 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Ja men frågan gällde ju om hon står fast vid sitt uttalande om att hon ville folk skulle sluta anklaga MGM eftersom han inte var dömd... Han är fortfarande inte dömd och polisen har hela tiden haft honom häktad för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in