Om polisen går ut och bekräftar att Wilma är död så snabbt efter fyndet så innebär det två saker:
1. Fyndet går med säkerhet att identifiera som Wilma utan större undersökningar.
2. För det krävs nästan ansikte eller om man har någon väldigt unik tatuering eller annat märke.
Troligtvis städat ganska bra till synes - det har han ju haft tid till, så det är kanske svårt att se spår vid första anblick.
Jag skulle tro att man tillslut hittat spår som indikerat på skändning av kroppen i lägenheten. Därav fortsatt arbete kring detta.
Men vid det här laget lär teknikerna kammat av varenda kvadratcentimeter och ihopsamlat allt för analys.
Jag tror inte man slarvat. Det tar tid och resurs i anspråk att göra sådana upptäckter om det på ytan är bra städat & rent.
Det lär finnas spår i golvbrunnen om han styckat henne i badkaret.
Han har säkert badkar där i din sin lägenhet, huset såg äldre ut och det är väl hyresrätt som han bor i.
Har han alltså skändat kroppen på detta sätt? Arma flicka, vad är det du har råkat ut för.. Herregud så fruktansvärt. Vilken bestialisk djävul. FY FAN!
Ja förmodligen så har de spridd ut delarna ! Svårare att finna än om de ligger i en hög så att säga ! Kört m delarna i bilen och dumpad delar på olika ställen ! Ja tydligen har det ganska effektivt eftersom det tagit lång tid att hitta igen dem .
Japp men verkar som dom hittade det viktigaste först så man vet att det är hon. Nu gäller det bara att hitta resterande med som nog kommer ta tid. Men tror nog det dom har kommer leda till åtal och dom ändå. Hoppas dom bara sätter dit alla inblandade
Om polisen går ut och bekräftar att Wilma är död så snabbt efter fyndet så innebär det två saker:
1. Fyndet går med säkerhet att identifiera som Wilma utan större undersökningar.
2. För det krävs nästan ansikte eller om man har någon väldigt unik tatuering eller annat märke.
Var hittade man kroppsdelen ? På land eller i vatten ?
Och nu börjar knäppgökarna i tråden att vakna till liv igen, det ska spekuleras om hur polisen kan veta att det är W kvarlevor man har hittat.
Är det huvudet, kanske en tatuering, en hand med en ring på fingret, eller har anhöriga fått identifiera öronen.
Är det något som direkt talar emot att fyndet gjordes i går och att polisen fick förtur hos NFC, en enkel dna analys?
I dessa ärenden finns förtur på NFC helt klart misstänker att det gick ngn form av transport dit i går kväll direkt, men sedan vilken kroppsdel som är funnen spelar nog mindre roll för DNA finns att få så dem kan identifiera vems kroppsdelen är!
Eftersom man måste ha en kropp för att kunna döma odjuret, räcker det med ett huvud eller annat som kan styrka hennes dna?
Det räcker. Om det finns övrigt bevis, såsom hennes blod i hans lägenhet, kanske blodbesudlingar i bakluckan på den svarta suven osv osv. Inte vet jag. Men jag kommer med glädje läsa fupen. Och jag kommer banne mig ta mig upp till Uddevalla till huvudförhandlingen.