Citat:
Lite osäker? Jag upplever Peter Lundgren som rätt kompetent och inte en belastning? Nu vet man ju inte vad som är sant egentligen men blir han fälld i domstol måste han ju gå. Det är tillräckligt långt till nästa val för att man skall kunna vänta på domstolen och sparka honom senare.
Gör inte Peter Lundgren ett hyfsat intryck när han visar sig i media? Jag har aldrig sett honom skämma ut sig åtminstone?
Gör inte Peter Lundgren ett hyfsat intryck när han visar sig i media? Jag har aldrig sett honom skämma ut sig åtminstone?
Man vet vad som är sant. Han har erkänt i en video med hon som han tafsade på. Bevisläget är glasklart.
Citat:
Ser att V jublar på sociala medier över stora framgångar i Novus sakfrågemätning.
Jämfört med i somras har de gått fram så här mycket per fråga:
Motsvarande förändringar för SD sedan juni:
Kollar man sen i Novus diagram på sidan 4 i denna PDF så går både V och SD som raketer medan M och S tappar i motsvarande grad.
Tydligen är detta V:s högsta förtroende i sakfrågor på 10 år. Att det var högt 2009 berodde på revolt mot borgerlig skatte- och socialförsäkringspolitik. Nu når V samma nivåer under S-styre.
Det är såklart JÖK-baksmällan som gett V raketmotor här.
Löfven står nu som Jean-Claude Van Damme i en split mellan de två långtradarna SD och V. Jag har inte sett Löfvens idrottsbetyg men magkänslan är att han grejar en splitvinkel på max 45° innan höftkulorna exploderar som malmöitiska ståltermosbomber.
”Jamen han har råd att tappa till V för S kan alltid tillgodoräkna sig deras röster ändå”. Nja, men domedagsklockan som alla stirrar på är siffran för S. Om den sjunker under 20 är det en väldigt klen tröst ifall fler gick till V än till SD, det kommer ändå att knäcka partiets självförtroende och driva fram en självförstärkande mediadiskussion liknande den som jagade bort AKB från partiledarposten.
Min känsla är att det nån vacker dag innan jul kommer att gå ut notiser från alla nyhetskällor av typen ”Stefan Löfven har kallat till presskonferens 11:00 - har något viktigt att meddela”. Vad bomben blir får man väl se. Sen kommer i vanlig ordning nån skvallerbytta att spoila innehållet 5 minuter innan så hela popcornmonentet blir sabbat...
Jämfört med i somras har de gått fram så här mycket per fråga:
Jämställdhet +5%
Äldreomsorg +4%
Invandring +4%
Skatter +4%
Fördelningspolitik +3%
Regionalpolitik +3%
Skola +3%
Sjukvård +3%
Lag och ordning +3%
Pensioner +3%
Äldreomsorg +4%
Invandring +4%
Skatter +4%
Fördelningspolitik +3%
Regionalpolitik +3%
Skola +3%
Sjukvård +3%
Lag och ordning +3%
Pensioner +3%
Invandring +7%
Sysselsättning +5%
Lag/ordning +4%
Sjukvård +4%
Skola +4%
Pensioner +3%
Äldreomsorg +3%
Ekonomi +3%
Jämställdhet +1%
Miljö +1%
Sysselsättning +5%
Lag/ordning +4%
Sjukvård +4%
Skola +4%
Pensioner +3%
Äldreomsorg +3%
Ekonomi +3%
Jämställdhet +1%
Miljö +1%
Tydligen är detta V:s högsta förtroende i sakfrågor på 10 år. Att det var högt 2009 berodde på revolt mot borgerlig skatte- och socialförsäkringspolitik. Nu når V samma nivåer under S-styre.
Det är såklart JÖK-baksmällan som gett V raketmotor här.Löfven står nu som Jean-Claude Van Damme i en split mellan de två långtradarna SD och V. Jag har inte sett Löfvens idrottsbetyg men magkänslan är att han grejar en splitvinkel på max 45° innan höftkulorna exploderar som malmöitiska ståltermosbomber.
”Jamen han har råd att tappa till V för S kan alltid tillgodoräkna sig deras röster ändå”. Nja, men domedagsklockan som alla stirrar på är siffran för S. Om den sjunker under 20 är det en väldigt klen tröst ifall fler gick till V än till SD, det kommer ändå att knäcka partiets självförtroende och driva fram en självförstärkande mediadiskussion liknande den som jagade bort AKB från partiledarposten.
Min känsla är att det nån vacker dag innan jul kommer att gå ut notiser från alla nyhetskällor av typen ”Stefan Löfven har kallat till presskonferens 11:00 - har något viktigt att meddela”. Vad bomben blir får man väl se. Sen kommer i vanlig ordning nån skvallerbytta att spoila innehållet 5 minuter innan så hela popcornmonentet blir sabbat...
Ja att "röstmaximera" i mitten är inget framgångsrecept i kristider. Kanske skulle SD göra V till huvudmotståndare av taktiska själ? De skulle kunna marginalisera S? Få väljarna att se V som garanten för att SD inte får makt? Så alla vänstersossar ser V som det nya vänsteralternativet (Strategiskt är ju utplånandet av socialdemokratin det viktigaste för SD).