2019-11-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tack för att du håller oss informerade!

Fick du höra några detaljer om vad som hittades igår?

Nä faktiskt inte, det är locket på från Polisen, de jag vet är att dom hittade något i ett skogsparti nånstans i Uddevalla.
Citera
2019-11-29, 10:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Min polare kommer vara med i eftermidda igen och söka, och jag kommer få information löpande vad som hittas osv. Och självklart skriver jag de här, nu ska hon fan hittas!

Kanon, hoppas inte människor börjar ge upp efter så mycket letande. Har själv inte deltagit i letandet efter W tidigare men hittas hon inte idag åker jag också och söker. Någonstans finns hon och hon skall hittas.
Citera
2019-11-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Kanon, hoppas inte människor börjar ge upp efter så mycket letande. Har själv inte deltagit i letandet efter W tidigare men hittas hon inte idag åker jag också och söker. Någonstans finns hon och hon skall hittas.

Stor eloge till er som är ute och letar. Jag följer detta på avstånd och tänker på Wilma 24/7 känns det som. Mår sååå dåligt över att det här ens händer! =(
Citera
2019-11-29, 10:58
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Here we go again.
Nu tillkommer en ny teori:
att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.
Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra håll än: Tishko Ahmed
Nej (förekommer dej lite här), jag är inte motståndare till andra teorier än min egen.
Det är bara när de innehåller en gemensam nämnare som jag tycker det börjar dofta för mycket av desinformation och propaganda.
Jag har varit aktiv på Flashback i över 10 år, i krimtrådarna, och detta skulle isåfall inte vara ett nytt beteende. Det händer i varenda stor mordtråd att falsk information postas i syfte att ”o-misstänkliggöra” en MGM/GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Man kan i alla fall konstatera att denne,vilken har fibblat med kontona,verkar vara en datanörd.........

Skulle bara en svenne kunna bli en datanörd? Det om nåt är väl "rasistiskt"!
(helst när utlänningar kvoteras in och har förtur överallt,
svenne gör inget annat än att försöka lyfta fram mena-araber till de bästa positionerna överallt)
Citera
2019-11-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Han jobbar i kommunal hemtjänst och de använder sig av vita bilar med Uddevalla Koomun-emblem på sidorna på bilarna.
Inga svarta suv:ar

Edit: Nattpatrullen har egna bilar och vad jag vet arbetade han INTE där utan enbart, dag/kvällsskift

Han jobbade på måndagen och blev hämtad av polis på tisdagen på jobbet på förmiddagen.

Citerar mig själv.....
Senast redigerad av Uddevalla-79 2019-11-29 kl. 11:08. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-29, 11:06
Medlem
Citat:
Citerar mig själv.....

Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Nä, är det dom han jobbat åt finns ju risken att det inte alls är speciellt stor koll.
I Februari fick dom stark kritik för allvarliga brister inom verksamheten av Skövde kommun https://www.skovdenyheter.se/article/skovde-hotar-hava-avtal-om-hemtjanst/

I augusti blev dom stoppade/fick avslag för att bedriva hemtjänst öht. https://arbetet.se/2019/08/07/fler-hemtjanstforetag-stoppas/

Vore bra om någon kan bekräfta om han jobbade direkt åt kommunen eller hos någon av dom privata aktörerna?

Han jobbade åt Uddevalla Kommun
Citera
2019-11-29, 11:09
Medlem
Någon som vet vart tanten bodde i Ljungskile som sett en bil mellan 02-04 fredagsnatten?
Citera
2019-11-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Ja de kan jag rekommendera, har du råd och tid så självklart. Tänkte själv åka upp i helgen om hon inte hittas
Citera
2019-11-29, 11:14
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Han jobbade åt Uddevalla Kommun

Tack. Då känns det sannolikt att bilarna har gps-spårning. För det första pga. att en sån aktör ogärna sitter med gammaldags körjournaler på så många områden/grupper dom har när det finns billigare/effektivare metoder. (Gps) Och för det andra, att Uddevalla kommun som jag förstått det ligger i framkant vad gäller tekniska hjälpmedel framförallt inom hemtjänst.
Citera
2019-11-29, 11:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Min polare kommer vara med i eftermidda igen och söka, och jag kommer få information löpande vad som hittas osv. Och självklart skriver jag de här, nu ska hon fan hittas!

Det är ingen bra idé att skriva ut här, för det finns en frisläppt skyddare av brottsling ute i friheten.
Citera
2019-11-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Tack. Då känns det sannolikt att bilarna har gps-spårning. För det första pga. att en sån aktör ogärna sitter med gammaldags körjournaler på så många områden/grupper dom har när det finns billigare/effektivare metoder. (Gps) Och för det andra, att Uddevalla kommun som jag förstått det ligger i framkant vad gäller tekniska hjälpmedel framförallt inom hemtjänst.
Jag vet också att de har ”streckkodsläsare” innanför dörren hos varje vårdtagare, och de har tillgång till nycklar och taggar.
Men bara till sina egna områden.
Mgms område sträcker sig till Gustavsberg, där tar Ljungskiles hemtjänst över.
Citera
2019-11-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ingen bra idé att skriva ut här, för det finns en frisläppt skyddare av brottsling ute i friheten.

Ok, kan skriva PM till folk som vill ha då, nu tror ju inte jag att han är inblandad utan GM agerat själv.
Men förstår va du menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in