2019-11-29, 10:29
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Here we go again.

Nu tillkommer en ny teori:

att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.

Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra håll än: Tishko Ahmed

Nej (förekommer dej lite här), jag är inte motståndare till andra teorier än min egen.
Det är bara när de innehåller en gemensam nämnare som jag tycker det börjar dofta för mycket av desinformation och propaganda.

Jag har varit aktiv på Flashback i över 10 år, i krimtrådarna, och detta skulle isåfall inte vara ett nytt beteende. Det händer i varenda stor mordtråd att falsk information postas i syfte att ”o-misstänkliggöra” en MGM/GM.
Man kan i alla fall konstatera att denne,vilken har fibblat med kontona,verkar vara en datanörd.........
Citera
2019-11-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag tycker först och främst att jag har visat i mina föregående inlägg att alla dessa fyra användarnamn: @wilmanouvelle, @96yoseff, @tishkoshabaz och @tishkoahmed, sannolikt har styrts av samma person.

Och därför är det ganska sannolikt att det är så som Tomato säger nedan:

Alltså att kontot som en gång hade användarnamnet @tishkoahmed och sen användarnamnet @tishkoshabaz, också hade användarnamnet @wilmanouvelle fram till igår runt 01.50. Nu har det kontot inte det användarnamnet iallafall, vilket kan märkas om man klickar på länkarna i Tomatos inlägg ovan, vilket Tomato också hävdar ovan att hen la märke till igår. Om jag förstod Tomato rätt vill säga.
Har du klickat på länkarna? Den första FUNGERAR INTE! Den andra visar bara datum 13 november. Du har inte bevisat nånting.
Citera
2019-11-29, 10:31
Medlem
gastriddares avatar
Någon som vet hur omfattande letandet är i nuläget? Alltså hur mycket letar Missing people och Fikk? Letar man fortfarande hela dagarna? Eller börjar sökningarna trappas ner?
Citera
2019-11-29, 10:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannecoke
Om detta skulle stämma så har polis garanterat fått in anmälan om båtstöld, Och är därmed informerad.

Det handlar inte om stöld utan bara om olovligt nyttjande av båten om jag förstått rätt. Inte många som anmäler det, inte lönt besväret. Polisen lyckas ändå inte hitta tjuvanvändarna och det är billigare att laga lås etc själv, försäkringen är värdelös för småskador.

Men om man misstänker att båten använts till transportering av Wilmas lik eller annan olaglig aktivitet blir det genast mycket viktigt. Min fråga återstår därför om det är anmält och varför inte polisen har sökt där i så fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att det finns navigator i bilarna, visa något som styrker det.
Inte navigator, gps tracker.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Någon som vet hur omfattande letandet är i nuläget? Alltså hur mycket letar Missing people och Fikk? Letar man fortfarande hela dagarna? Eller börjar sökningarna trappas ner?

Både MP och FIKK letar varje dag som tidigare
Citera
2019-11-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare

Har hört att man ska väl fortsätta men med avgränsad kraft... Hört att en man som intervjuats aldrig slutar leta
Citera
2019-11-29, 10:35
Medlem
Min polare kommer vara med i eftermidda igen och söka, och jag kommer få information löpande vad som hittas osv. Och självklart skriver jag de här, nu ska hon fan hittas!
Citera
2019-11-29, 10:39
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det finns fyra olika aktörer i Uddevalla....Alla har knappast järnkoll på sina bilar....Har MGM jobbat inom hemtjänsten så är det antagligen för Tanaad hemtjänst....

Nä, är det dom han jobbat åt finns ju risken att det inte alls är speciellt stor koll.
I Februari fick dom stark kritik för allvarliga brister inom verksamheten av Skövde kommun https://www.skovdenyheter.se/article/skovde-hotar-hava-avtal-om-hemtjanst/

I augusti blev dom stoppade/fick avslag för att bedriva hemtjänst öht. https://arbetet.se/2019/08/07/fler-hemtjanstforetag-stoppas/

Vore bra om någon kan bekräfta om han jobbade direkt åt kommunen eller hos någon av dom privata aktörerna?
Citera
2019-11-29, 10:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kanske därför han gick till arbetet .. för att han behövde en bil.

Bil och nycklar?

Kan fortfarande inte släppa den hemska tanken att mgm eventuell har tillgång till massor av nyckelknippor som råkar gå till utrymmen i hela Uddevalla.
Citera
2019-11-29, 10:41
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Min polare kommer vara med i eftermidda igen och söka, och jag kommer få information löpande vad som hittas osv. Och självklart skriver jag de här, nu ska hon fan hittas!

Tack för att du håller oss informerade!

Fick du höra några detaljer om vad som hittades igår?
Citera
2019-11-29, 10:43
Medlem
Illkrokkodills avatar
Hm. Uppenbarligen borde något rejält ha hänt torsdagen den 14 november.. hur MGM än svarar så lär han sitta i klistret.. hur hans aktivitet varit dessa dagar? Har han pratat om att de bråkat, har han försökt fått tag på henne? Har han frågat efter henne när hon ”blir tyst”? De måste ju uppenbarligen ha haft en rejäl batalj om han INTE gjort det (typ gjort slut) för annars börjar man väl för fan fundera och visa nån slags oro? Ser att hans fejja har en svart bild som bakgrund nu, det känns ju mindre trovärdigt oavsett nu efteråt.

Hur beter han sig nu efteråt? Sörjer? Oavsett om man bråkat så borde han visa nån slags sorg om han har rent mjöl i påsen? Frågar han hur det går? Är han orolig, uttrycker sig om att hon inte hittats?

När började vänner/bekanta förstå att hon var borta? Förstår när föräldrarna insett, men reagerade inga tidigare? Hur betedde sig MGM då? (Ex på sociala medier)

Ibland önskar man att man kunnat vara en liten mus..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in