2019-11-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag har svårt att lägga någon vikt på det här att hon är festklädd.
Hur är man klädd för fest i den åldern? Det är ju subjektivt vad som är festkläder. Jag kan ofta ha på mej ett par vanliga jeans och en snygg sweatshirt på mej när jag går på fest om tillställningen tillåter det. Jag kan även ha kostym om det är den typen av fest. Men det kan jag även ha en vardag om jag tex ska på ettmöte.

Annorlunda för brudar, (viss typ av) klänning, högklackat med en pytteliten väska tex. har tjejer bara till fest.
Citera
2019-11-29, 10:09
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
OBSERVERA att polis och åklagare sagt att utredningen är i ett väldigt känsligt läge.
Det innebär att det ni skriver öppet ger potentiella medhjälpare chansen att röja bevis innan polisen nås av och kan säkerställa dem. Vilket i sin tur leder till att spår som hade kunna gå till att W hittas går förlorade. Ring och tipsa Polisen i första hand.

Tänk också på substansen i era inlägg så att polisen fortare kan jobba sig igenom inläggen utan att lägga betydande arbetskraft på att trava sig igenom trams eller svar på trams. Rapportera trams för att rensa och underlätta.
Använd sökfunktionen och kolla om din fundering redan besvarats.

Om någon iakttagit att arbetsbilen avvikande på måndagen i omgångar stått utanför mgm´s bostad så bådar det inte så gott. Mgm 2 sa att mgm även varit hos honom på måndagen. För att hämta upp och lämna av? Bara honom eller mer?

Komment1, jag hoppas polisen ser ett värde i att kolla upp vad du har för relation till familjen och vinning på sidospår.

Hoppas även att användaren Ballobas kollas upp, endast aktiv i tråden under pappans häktningstimmar, som skrev att position för W finns i pappas gps, att pappa var emot deras förhållande (info som anv. komment1 skyndade sig att försöka övertyga inte stämde) och att hon mördades av mgm för att pappa ville det.
Är det pappan som gett mgm idén så kommer han aldrig yppa ett ord.

Jag är övertygad in i benmärgen att Ljungskile har med fallet att göra. Om hon finns där vet vi inte men de misstänkta har definitivt befunnit sig där. Kanske för att mötas upp och någon annan tagit vid.

Att pappan setts på bilskrot på lördagen utan relation till sitt jobb och avsides kan röra sig om uppbackning av bortforsling. Speciellt om uppgiften stämmer att det finns en koppling i namnet på innehavaren och ett tidigare liknande mord. En välbärgad besökare med mersa skulle i så fall kunna tyda på att det kostar. Bilskrotar har också mycket skrot just, som är tungt och kan fungera som sänke.
Tack! Det klart tänkta är det klart skrivna...eller hur det nu var. Den svarta mercan KAN, om nu regnumret är korrekt återgivet i tråden, till höra en M*r*di M*rte*za boende i Hogstorp, nära E6an. På adressen finns 3 fordon. Adressområden anges som Skredsvik men adressen är i Hogstorp. Allt i ytterkanten Uddevalla i väster.
*=o *=a
Citera
2019-11-29, 10:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Tror inte man givit sig ut i någon båt med en kropp om man inte är van vid båtar som jag tippar han inte är utan att veta så klart.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken tror jag. För mycket som kan gå fel.

På samma sätt som dumpning brukar ske på någon plats man känner till och känner sig någorlunda trygg på, så är man inte trygg med båtar använder man nog inte båt.
Precis, de som dumpar ett lik gör det så safe de bara kan, utifrån sina erfarenheter. Det behövs heller ingen båt när vi har havet alldeles här, det är djupt direkt, ingen strand. Folk har halkat i och drunknat och försvunnit.
Citera
2019-11-29, 10:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Att W dog kan bero på en olyckshändelse. Man ”planerar” inte ta livet av ngn i sin lägenhet...
Inte med nära anknytning. Tror knappast det.

Man kan mörda någon utan att det är planerat. Kan börja med ett bråk. Har du något exempel på olyckshändelse?
Citera
2019-11-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Here we go again.

Nu tillkommer en ny teori:

att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.

Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra håll än: Tishko Ahmed

Nej (förekommer dej lite här), jag är inte motståndare till andra teorier än min egen.
Det är bara när de innehåller en gemensam nämnare som jag tycker det börjar dofta för mycket av desinformation och propaganda.

Jag har varit aktiv på Flashback i över 10 år, i krimtrådarna, och detta skulle isåfall inte vara ett nytt beteende. Det händer i varenda stor mordtråd att falsk information postas i syfte att ”o-misstänkliggöra” en MGM/GM.

Håller helt med dig, jag fäster ingen som helst vikt vid vad Vemsa skriver, överhuvudtaget. Han/hon verkar rätt slut i huvudet anser jag.
Citera
2019-11-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
01.50 igår skedde den ändring som tyder på att Tishko inte styr dessa användarnamn och konton (om jag har förstått Tomato rätt), alltså ändringen av kontot med användarnamnet @wilmanouvelle, så att det inte längre hade det användarnamnet. Användarnamnen har enligt min teori ändrats fram och tillbaka mellan kontona den senaste tiden.
Runt 13 november 2019 skedde skapandet av användarnamnen @wilmanouvelle, @tishkoshabaz och @96yoseff.

Intressant, får jag fråga har du meddelat polisen om det här vemsa?? jag skulle vara försöka nämna upp det här på lungt sätt för dom så dom kan söka vidare på det där.
Citera
2019-11-29, 10:17
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att det finns navigator i bilarna, visa något som styrker det.

Det finns fyra olika aktörer i Uddevalla....Alla har knappast järnkoll på sina bilar....Har MGM jobbat inom hemtjänsten så är det antagligen för Tanaad hemtjänst....
Citera
2019-11-29, 10:20
Medlem
Parasolltrolls avatar
[quote=Parasolltroll|69447501
Den svarta mercan KAN, om nu regnumret är korrekt återgivet i tråden, till höra en M*r*di M*rte*za boende i Hogstorp, nära E6an. På adressen finns 3 fordon. Adressområden anges som Skredsvik men adressen är i Hogstorp. Allt i ytterkanten Uddevalla i väster.
*=o *=a[/QUOTE]
Det finns två Volvo V40diesel, en röd o en blå, också på samma adress.
Citera
2019-11-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Är du vid Shell?

Ja jag var det ja
Citera
2019-11-29, 10:21
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Det finns fyra olika aktörer i Uddevalla....Alla har knappast järnkoll på sina bilar....Har MGM jobbat inom hemtjänsten så är det antagligen för Tanaad hemtjänst....
Skatteverket kräver ju puckar i bilarna då dom borde ha järnkoll på hur bilarna rört sig.
Citera
2019-11-29, 10:24
Bannlyst
Citat:
Here we go again.

Nu tillkommer en ny teori:

att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.

Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra håll än: Tishko Ahmed

Nej (förekommer dej lite här), jag är inte motståndare till andra teorier än min egen.
Det är bara när de innehåller en gemensam nämnare som jag tycker det börjar dofta för mycket av desinformation och propaganda.

Jag har varit aktiv på Flashback i över 10 år, i krimtrådarna, och detta skulle isåfall inte vara ett nytt beteende. Det händer i varenda stor mordtråd att falsk information postas i syfte att ”o-misstänkliggöra” en MGM/GM.

Citat:
Ja där har du rätt troligen har dessa konoton styrt av en och samma person: TISHKO AHMED.

I syfte att pressa, styra, manipulera, svärta ner Ws rykte.

Troligen läser MGM2 (pappan) och/eller andra släktingar/klanmedlemmar här och i och med att vi börjat diskutera konton har de tagit sig in på dessa och börjat mixtra med informationen.

Allt för att få misstankarna att peka bort mot Tishko...

Men faktum är Tishko Ahmed sitter häktad på sannolika och misstankarna verkar ha skärpts än mer.
Det finns ju enligt ÅK finnas teknisk bevisning, kanske digital kommunikation, mobilpejling, eller blod, som styrkt misstankarna.

Om vi bortser från Tomatos inlägg där hen vittnar om ändringen på Twitter-kontona runt klockan 01.50 igår. Och så ser vi vad vi troligen är överens om:

1. Alla de fyra användarnamnen styrdes av en och samma person.
2. Den som styrde dem ligger bakom försvinnandet av Wilma.
3. Den som styrde dem har postat inlägg som stödjer USA och Trump.
4. Den som styrde dem har, oavsett vem det är, utgett sig för att vara andra personer, både män (@96yoseff, Tishko Ahmed) och kvinnor (@wilmanouvelle).

Om vi utgår ifrån de fyra punkterna ovan, då är det väl mest troligt att den som har styrt dessa användarnamn, och som därmed ligger bakom Wilmas försvinnande, det är någon som gillar USA och Trump, och som dessutom är någon helt annan än de hen utger sig för att vara i de fyra Twitter-användarnamnen?
Och i så fall är hen inte Tishko Ahmed.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ändrar i hopp om att det ska verka vara T konton, när T sitter häktad och Flashback har fullt fokus på dess konton, nu får du väl ändå ta och ge dig.

Ändringarna gjordes framför allt 13 november 2019, ungefär när Wilma försvann. Ändringarna igår (om de gjordes) tror jag var en panikhandling, när AGM (alternative gäringsmannen) märkte att vi här på Flashback inte helt svalde att det skulle vara Tishkos konton och användarnamn. Det gjordes dessutom mitt i natten när färre kunde märka det. Och du bör nog inte utgå ifrån att AGM är världens smartaste heller.
Citera
2019-11-29, 10:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Ja jag var det ja

Kan inte ha varit tomt. Är du vid rätt Shell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in