2019-11-29, 09:15
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte alls omöjligt att man bara lagt tillbaka locket utan att kontrollera vad som finns där under. Om det bara låg lite snett så kanske man bara la det tillrätta.

Sant.
Snabbt jobb att kolla upp den så varför inte.
Skulle dock säga att det vore ett väldigt underligt/riskfyllt ställe att dumpa en kropp på.
Ser bara en dagvattenbrunn på street view och den verkar vara precis framför entren in i en parkeringsficka.
Citera
2019-11-29, 09:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag ska nu förklara varför jag tror att det kan vara någon som försöker sätta dit Tishko (MGM), och som styr och har styrt över dessa omtalade Twitter-konton/användarnamn för att få det att verka som att Tishko är den skyldige.
I mina två förra inlägg, alltså de nedan, har jag redan förklarat lite saker kring detta:

Det jag har förklarat i inläggen ovan är varför de fyra Twitter-användarnamnen @wilmanouvelle, @96yoseff, @tishkoshabaz och @tishkoahmed, med största sannolikhet styrs av samma person.
Jag har också förklarat att de tre första användarnamnen troligen blev till någon gång runt 13 november 2019, alltså ungefär när Wilma försvann. Det eftersom ingen cache finns på dessa tre användarnamn innan 13 november 2019.
Användarnamnet @tishkoahmed är samma Twitter-konto som användarnamnet @tishkoshabaz, eftersom dessa användarnamn har samma registreringsdatum/tid i cachen, vilket går att se i mina inlägg ovan.
Och kontot som först hade användarnamnet @tishkoahmed, bytte alltså användarnamn till @tishkoshabaz ungefär 13 november 2019.

Det kan inte vara en slump att dessa ändringar görs nästan samtidigt som Wilma försvinner. Det måste finnas en koppling till hennes försvinnande.
Och om det stämmer det som Tomato skriver nedan (det fetstilta), och om jag har uppfattat hen rätt:

Alltså att samma Twitter-id (samma konto) som en gång var @tishkoahmed och sen @tishkoshabaz, var @wilmanouvelle igår någon gång runt klockan 01.50.
Då måste det betyda att vem det än är som styr dessa fyra användarnamn, så kunde den göra det igår runt klockan 01.50!
Och hur skulle Tishko kunna ha gjort det när han är häktad?
Polisen har antagligen beslagtagit hans mobil, och varför skulle de ändra hans användarnamn på det sättet?
Det är orimligt. Så då återstår någon som har hjälpt Tishko att ändra användarnamnen igår ungefär klockan 01.50, någon som har tillgång till hans Twitter-konton.

Men varför skulle Tishko någonsin ha haft något behov av att ändra användarnamnet, på det kontot som först hette @tishkoahmed och sen @tishkoshabaz, så att det får användarnamnet @wilmanouvelle ?
Om det var Tishko som styrde de fyra användarnamnen, så hade han ju redan ett annat konto som hade användarnamnet @wilmanouvelle.

Men jag kan komma på en anledning till att göra en sån ändring - för att det ska synas på cachen att användarnamnet @wilmanouvelle har tillhört samma konto som användarnamnen @tishkoahmed och @tishkoshabaz .
Men eftersom en sådan cache skulle få Tishko att verka besatt av Wilma, så är det mer troligt att det är någon som försöker sätta dit Tishko för att ha gjort något med Wilma, och att den personen har ändrat användarnamnen och därför också styr dessa användarnamn och konton.
Min gissning är då att den personen fick panik igår och i förrgår, när hen läste hur vi här på Flashback diskuterade dessa Twitter-användarnamn, men också märkte att vi inte var helt övertygade om att det var Tishkos konton/användarnamn. Så hen ändrade därför i användarnamnen fram och tillbaka, i hopp om att få dem alla att ännu mer verka vara Tishkos.
Men vem och varför? Och vad har då hänt med Wilma?

Ändrar i hopp om att det ska verka vara T konton, när T sitter häktad och Flashback har fullt fokus på dess konton, nu får du väl ändå ta och ge dig.
Citera
2019-11-29, 09:21
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
OBSERVERA att polis och åklagare sagt att utredningen är i ett väldigt känsligt läge.
Det innebär att det ni skriver öppet ger potentiella medhjälpare chansen att röja bevis innan polisen nås av och kan säkerställa dem. Vilket i sin tur leder till att spår som hade kunna gå till att W hittas går förlorade. Ring och tipsa Polisen i första hand.

Tänk också på substansen i era inlägg så att polisen fortare kan jobba sig igenom inläggen utan att lägga betydande arbetskraft på att trava sig igenom trams eller svar på trams. Rapportera trams för att rensa och underlätta.
Använd sökfunktionen och kolla om din fundering redan besvarats.

Om någon iakttagit att arbetsbilen avvikande på måndagen i omgångar stått utanför mgm´s bostad så bådar det inte så gott. Mgm 2 sa att mgm även varit hos honom på måndagen. För att hämta upp och lämna av? Bara honom eller mer?

Komment1, jag hoppas polisen ser ett värde i att kolla upp vad du har för relation till familjen och vinning på sidospår.

Hoppas även att användaren Ballobas kollas upp, endast aktiv i tråden under pappans häktningstimmar, som skrev att position för W finns i pappas gps, att pappa var emot deras förhållande (info som anv. komment1 skyndade sig att försöka övertyga inte stämde) och att hon mördades av mgm för att pappa ville det.
Är det pappan som gett mgm idén så kommer han aldrig yppa ett ord.

Jag är övertygad in i benmärgen att Ljungskile har med fallet att göra. Om hon finns där vet vi inte men de misstänkta har definitivt befunnit sig där. Kanske för att mötas upp och någon annan tagit vid.

Att pappan setts på bilskrot på lördagen utan relation till sitt jobb och avsides kan röra sig om uppbackning av bortforsling. Speciellt om uppgiften stämmer att det finns en koppling i namnet på innehavaren och ett tidigare liknande mord. En välbärgad besökare med mersa skulle i så fall kunna tyda på att det kostar. Bilskrotar har också mycket skrot just, som är tungt och kan fungera som sänke.
Citera
2019-11-29, 09:25
Medlem
Tror inte man givit sig ut i någon båt med en kropp om man inte är van vid båtar som jag tippar han inte är utan att veta så klart.

Själv skulle jag aldrig komma på tanken tror jag. För mycket som kan gå fel.

På samma sätt som dumpning brukar ske på någon plats man känner till och känner sig någorlunda trygg på, så är man inte trygg med båtar använder man nog inte båt.
Citera
2019-11-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
OBSERVERA att polis och åklagare sagt att utredningen är i ett väldigt känsligt läge.
Det innebär att det ni skriver öppet ger potentiella medhjälpare chansen att röja bevis innan polisen nås av och kan säkerställa dem. Vilket i sin tur leder till att spår som hade kunna gå till att W hittas går förlorade. Ring och tipsa Polisen i första hand.

Tänk också på substansen i era inlägg så att polisen fortare kan jobba sig igenom inläggen utan att lägga betydande arbetskraft på att trava sig igenom trams eller svar på trams. Rapportera trams för att rensa och underlätta.

Om någon iakttagit att arbetsbilen avvikande på måndagen i omgångar stått utanför mgm´s bostad så bådar det inte så gott. Mgm 2 sa att mgm även varit hos honom på måndagen. För att hämta upp och lämna av? Bara honom eller mer?

Komment1, jag hoppas polisen ser ett värde i att kolla upp vad du har för relation till familjen och vinning på sidospår.

Hoppas även att användaren Ballobas kollas upp, endast aktiv i tråden under pappans häktningstimmar, som skrev att position för W finns i pappas gps, att pappa var emot deras förhållande (info som anv. komment1 skyndade sig att försöka övertyga inte stämde) och att hon mördades av mgm för att pappa ville det.

Jag är övertygad in i benmärgen att Ljungskile har med fallet att göra. Om hon finns där vet vi inte men de misstänkta har definitivt befunnit sig där. Kanske för att mötas upp och någon annan tagit vid.

Att pappan setts på bilskrot på lördagen utan relation till sitt jobb och avsides kan röra sig om uppbackning av bortforsling. Speciellt om uppgiften stämmer att det finns en koppling i namnet på innehavaren och ett tidigare liknande mord. En välbärgad besökare med mersa skulle i så fall kunna tyda på att det kostar. Bilskrotar har också mycket skrot just, som är tungt och kan fungera som sänke.

Bra och insiktsfullt inlägg
Citera
2019-11-29, 09:30
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc

Viktigt inlägg ! Sitter personer med olika intressen i denna tråden och jobbar på allt som skrivs alldeles garanterad
Citera
2019-11-29, 09:33
Medlem
Någon som vet om det kommer hållas någon presskonferens idag?
Själv hoppas jag någon kollar upp Svenovic som nästan lyckats leda mig inpå sidospår.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-11-29 kl. 09:35.
Citera
2019-11-29, 09:51
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Låter också jävligt korkat ifall han mördat henne i lägenheten (vilket man verkar tro) burit ner henne flera trappor och använt bil som han har koppling till. Jag tror inte han är så smart. Det finns en anledning till att misstankar stärks efter förhör och analyser av fynd.
Att W dog kan bero på en olyckshändelse. Man ”planerar” inte ta livet av ngn i sin lägenhet...
Inte med nära anknytning. Tror knappast det.
Citera
2019-11-29, 09:52
Medlem
DjPuttes avatar
Grannen ser W på Onsdagen det vad han uppfattar som fest klädd sedan så syns hon sista gången på torsdagen i det området, Grannen hör bråk i från lägenheten frågan är vilken lägenhet hör han det från för det är rätt lyhört stund om i dessa gamla hyreshus kan jag upplysa er alla!

Frågan är mellan dessa ggr grannen och observationen av hon var är från avart var denna fest eller kanske det inte ens var en fest har någon av alla här ens bemödat sig med kolla vart hon var om det var en fest eller vad, Känslan är alla går på polisen vad dem säger och många är på en bilskrot och fantiserar eller i sjöar och vattendrag dags att backa klockan tillbaka och börja utröna vart var W när hon gick festklädd och vad det eg någon fest hon skulle på??
Citera
2019-11-29, 10:01
Medlem
Varför är det tomt vid FIKKs samlingsplats ?
Citera
2019-11-29, 10:02
Medlem
Goliat1982s avatar
Jag har svårt att lägga någon vikt på det här att hon är festklädd.
Hur är man klädd för fest i den åldern? Det är ju subjektivt vad som är festkläder. Jag kan ofta ha på mej ett par vanliga jeans och en snygg sweatshirt på mej när jag går på fest om tillställningen tillåter det. Jag kan även ha kostym om det är den typen av fest. Men det kan jag även ha en vardag om jag tex ska på ettmöte.
Citera
2019-11-29, 10:08
Medlem
meas19s avatar
Är du vid Shell?

Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Varför är det tomt vid FIKKs samlingsplats ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in