2019-11-29, 08:57
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag ska nu förklara varför jag tror att det kan vara någon som försöker sätta dit Tishko (MGM), och som styr och har styrt över dessa omtalade Twitter-konton/användarnamn för att få det att verka som att Tishko är den skyldige.
I mina två förra inlägg, alltså de nedan, har jag redan förklarat lite saker kring detta:

Det jag har förklarat i inläggen ovan är varför de fyra Twitter-användarnamnen @wilmanouvelle, @96yoseff, @tishkoshabaz och @tishkoahmed, med största sannolikhet styrs av samma person.
Jag har också förklarat att de tre första användarnamnen troligen blev till någon gång runt 13 november 2019, alltså ungefär när Wilma försvann. Det eftersom ingen cache finns på dessa tre användarnamn innan 13 november 2019.
Användarnamnet @tishkoahmed är samma Twitter-konto som användarnamnet @tishkoshabaz, eftersom dessa användarnamn har samma registreringsdatum/tid i cachen, vilket går att se i mina inlägg ovan.
Och kontot som först hade användarnamnet @tishkoahmed, bytte alltså användarnamn till @tishkoshabaz ungefär 13 november 2019.

Det kan inte vara en slump att dessa ändringar görs nästan samtidigt som Wilma försvinner. Det måste finnas en koppling till hennes försvinnande.
Och om det stämmer det som Tomato skriver nedan (det fetstilta), och om jag har uppfattat hen rätt:

Alltså att samma Twitter-id (samma konto) som en gång var @tishkoahmed och sen @tishkoshabaz, var @wilmanouvelle igår någon gång runt klockan 01.50.
Då måste det betyda att vem det än är som styr dessa fyra användarnamn, så kunde den göra det igår runt klockan 01.50!
Och hur skulle Tishko kunna ha gjort det när han är häktad?
Polisen har antagligen beslagtagit hans mobil, och varför skulle de ändra hans användarnamn på det sättet?
Det är orimligt. Så då återstår någon som har hjälpt Tishko att ändra användarnamnen igår ungefär klockan 01.50, någon som har tillgång till hans Twitter-konton.

Men varför skulle Tishko någonsin ha haft något behov av att ändra användarnamnet, på det kontot som först hette @tishkoahmed och sen @tishkoshabaz, så att det får användarnamnet @wilmanouvelle ?
Om det var Tishko som styrde de fyra användarnamnen, så hade han ju redan ett annat konto som hade användarnamnet @wilmanouvelle.

Men jag kan komma på en anledning till att göra en sån ändring - för att det ska synas på cachen att användarnamnet @wilmanouvelle har tillhört samma konto som användarnamnen @tishkoahmed och @tishkoshabaz .
Men eftersom en sådan cache skulle få Tishko att verka besatt av Wilma, så är det mer troligt att det är någon som försöker sätta dit Tishko för att ha gjort något med Wilma, och att den personen har ändrat användarnamnen och därför också styr dessa användarnamn och konton.
Min gissning är då att den personen fick panik igår och i förrgår, när hen läste hur vi här på Flashback diskuterade dessa Twitter-användarnamn, men också märkte att vi inte var helt övertygade om att det var Tishkos konton/användarnamn. Så hen ändrade därför i användarnamnen fram och tillbaka, i hopp om att få dem alla att ännu mer verka vara Tishkos.
Men vem och varför? Och vad har då hänt med Wilma?

Bra jobbat med Twitter kontot. 👏
Citera
2019-11-29, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Intressant att det ändrades just efter det skrivits om det i tråden. Kan vara någon som läst här på Flashback. Finns ju några som bor i Uddevalla som är med här.
Men måste det vara så dramatiskt som du alternerar med?
Men man vet aldrig ..
Annars kan det vara någon i hans närhet som redan känner till hans lösenord.

AGM (alternative gärnngsmannen) behöver inte vara medlem på Flashback, det räcker att hen kan läsa den här tråden, vilket alla kan som har internet och kan läsa svenska.

Kontot som har haft först användarnamnet @tishkoahmed, och sen användarnamnet @tishkoshabaz, och sen eventuellt användarnamnet @wilmanouvelle (och kanske också användarnamnet @96yoseff), det skapades redan 25 juli 2013. Och det finns hittills inget som visar någon koppling mellan det kontot (eller något annat konto som har haft något av dessa användarnamn) och Tishko, före 5 november 2019 då användarnamnet @tishkoahmed finns som användarnamn i en cache. Och den tidigaste för mig kända relevanta cachen är just från 5 november 2019, och i den står det att kontot skapades 25 juli 2013.

Alltså finns det inget som vi vet i nuläget, som säger att det måste vara Tishko som ligger bakom dessa användarnamn och konton. Dessa användarnamn och konton kan alltså tex ha skapats med just det syftet att sätta dit Tishko för Wilmas försvinnande.
Men det kan hända att polisen har uppgifter om dessa konton, och som visar att det är Tishkos konton, via IP-adress.
Men det kan också hända att polisen inte har tänkt så som jag tänker kring detta, och att de därför tror att det är ett troll och inte bryr sig om det. Och så kanske skaparen av dessa användarnamn och konton har surfat anonymt också.

Det är väl inte helt otänkbart att det kan ha funnits personer, främst killar/män, som har ogillat Tishkos och Wilmas förhållande? Även totala främlingar för dem.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-29 kl. 09:02.
Citera
2019-11-29, 08:58
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Brunnslock satt fel – en bilist till sjukhus
LysekilEn singelolycka har inträffat vid Kronbergshallen i Lysekil. Enligt polisen ska ett brunnslock i vägen ha legat fel, vilket ledde till olyckan. En person har förts till sjukhus.

Stod i bohuslänningen och det inträffade 26 nov

Då förutsätter man ju att någon har satt tillbaka brunnen riktigt och kontrollerat den.
Citera
2019-11-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan alltså inte bekräfta att bilarna har navigator, men du utgår ifrån att de har det, och spekulerar vilt som om de har navigator, bra då vet vi.

Var så vänlig och skriv inte VI, DU är den enda i tråden som inte förstår. Du kan tyvärr inte gömma dig bakom VI, du står helt ensam i detta att hemtjänstbilarna i uddevalla inte skulle ha navigator och att polis inte kollat upp MGM rutt.

Forever alone OY
Citera
2019-11-29, 09:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Visst, någon kan ha hackat hans konto. Men varför gjorde den personen då ändringar när det gäller användarnamnen igår runt 01.50?
Det låter mer som något någon gör som redan har gjort liknande ändringar och skapat nya konton, alltså den som gjorde det runt den 13 november 2019. Och då har vi troligen en annan gärningsman än Tishko.

Och varför skulle Tishko posta massa USA/Trump-propaganda? Det låter också mer som någon gör som har gjort det innan, tex en som gillar USA och Trump, men som inte är smart nog att använda olika konton för sina mördarplaner och för sin propaganda. Och den personen ogillar då kanske Tishko väldigt mycket, eller gillar Wilma väldigt mycket, eller både och.

Det kan tex vara en svensk rasist som har stalkat Wilma en längre tid, och vet när hon förväntas vara hos sin pojkvän, och har rövat bort henne då eller mördat henne och gömt undan liket för att Tishko ska få skulden. Han väntar då kanske på att Wilma ska dödförklaras och Tishko dömas för mord. Så att han kan ha henne för sig själv.
Men det kan också vara någon som vill att det ska verka vara en svensk rasist.

Here we go again.

Nu tillkommer en ny teori:

att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.

Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra håll än: Tishko Ahmed

Nej (förekommer dej lite här), jag är inte motståndare till andra teorier än min egen.
Det är bara när de innehåller en gemensam nämnare som jag tycker det börjar dofta för mycket av desinformation och propaganda.

Jag har varit aktiv på Flashback i över 10 år, i krimtrådarna, och detta skulle isåfall inte vara ett nytt beteende. Det händer i varenda stor mordtråd att falsk information postas i syfte att ”o-misstänkliggöra” en MGM/GM.
Citera
2019-11-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kanske därför han gick till arbetet .. för att han behövde en bil.

Tror mera han kollade upp något, åkte förbi dumpningsplats. Ville kolla polispådrag osv. Trodde han var inkognito i sin tjänstebilen. Att låna pappans bil för att åka ut på sightseeing förstår till o med sonen är olämpligt. Kände sig säkert "tryggare" att spana i Uddevalla kommuns tjänstebil.
Citera
2019-11-29, 09:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Då förutsätter man ju att någon har satt tillbaka brunnen riktigt och kontrollerat den.

Inte alls omöjligt att man bara lagt tillbaka locket utan att kontrollera vad som finns där under. Om det bara låg lite snett så kanske man bara la det tillrätta.
Citera
2019-11-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte alls omöjligt att man bara lagt tillbaka locket utan att kontrollera vad som finns där under. Om det bara låg lite snett så kanske man bara la det tillrätta.

Alltid värt att dubbel kolla 👍
Citera
2019-11-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Here we go again.
Nu tillkommer en ny teori:
att en svensk rasist stalkat Wilma, stalkat henne och mördat henne.
Som sagt dina teorier går alltid ut på att vända misstankarna åt alla andra.....

Glöm inte lögndetektorn
Citera
2019-11-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Inte den närmaste båten precis?
Kolla upp? Kanske!
Hett? Nope!
Jo en tänk efter nu😎🤭... Nattsvart, båtmotor att tjuvkoppla (säkert en ficklampa till hands) och en i bästa fall medvetslös tjej att dra i båten ensam och osedd.. I havsten... Njaa... Nä
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag tycker först och främst att jag har visat i mina föregående inlägg att alla dessa fyra användarnamn: @wilmanouvelle, @96yoseff, @tishkoshabaz och @tishkoahmed, sannolikt har styrts av samma person.

Och därför är det ganska sannolikt att det är så som Tomato säger nedan:

Alltså att kontot som en gång hade användarnamnet @tishkoahmed och sen användarnamnet @tishkoshabaz, också hade användarnamnet @wilmanouvelle fram till igår runt 01.50. Nu har det kontot inte det användarnamnet iallafall, vilket kan märkas om man klickar på länkarna i Tomatos inlägg ovan, vilket Tomato också hävdar ovan att hen la märke till igår. Om jag förstod Tomato rätt vill säga.

Ja där har du rätt troligen har dessa konoton styrt av en och samma person: TISHKO AHMED.

I syfte att pressa, styra, manipulera, svärta ner Ws rykte.

Troligen läser MGM2 (pappan) och/eller andra släktingar/klanmedlemmar här och i och med att vi börjat diskutera konton har de tagit sig in på dessa och börjat mixtra med informationen.

Allt för att få misstankarna att peka bort mot Tishko...

Men faktum är Tishko Ahmed sitter häktad på sannolika och misstankarna verkar ha skärpts än mer.
Det finns ju enligt ÅK finnas teknisk bevisning, kanske digital kommunikation, mobilpejling, eller blod, som styrkt misstankarna.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Var så vänlig och skriv inte VI, DU är den enda i tråden som inte förstår. Du kan tyvärr inte gömma dig bakom VI, du står helt ensam i detta att hemtjänstbilarna i uddevalla inte skulle ha navigator och att polis inte kollat upp MGM rutt.

Forever alone OY

Jag påstår inte att bilarna inte har navigator eftersom att jag inte vet att de inte har det, men du utgår ifrån att de har det utan att kunna styrka det.

Det handlar inte om att förstå, det handlar om att vi, alla som läser i tråden, kan se hur du resonerar.

Du kan inte styrka det som du använder som grund för resonemang, och det kan vi alla se.

Du kan ha rätt, men också fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in