2019-11-28, 22:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men det var ju OY som trodde att jackan hade hittats i Ljungskile, inte Gulabilen.? Vad ni rör till varenda liten grej härinne.

Japp, det var min uppfattning.

Har polisen bekräftat var jackan har hittats, oavsett om den tillhör W eller inte?
Citera
2019-11-28, 22:46
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Hur många hemtjänstbolag finns det i Uddevalla? Verkar vara skumt att hemtjänsten har en suv när dem försöker spara in på vartenda öre och en suv dricker ju mer än en vanlig bil

Citerar ifrån Aftonbladet...

Tidningen GT har rapporterat att fordonet kopplas till den man som misstänks för grovt skyddande av brottsling.

– Jag går inte in på varför bilen är intressant i ärendet, säger Caroline Fransson.

Mannen, som finns i den häktade 22-åringens närhet, anhölls i söndags. Han släpptes fri samma kväll, men misstankarna mot honom kvarstår.

SLUTDISKUTERAT om en hemtjänstbil. Punkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det akuta som gjorde att polisen ställde in medverkan på Efterlyst väl likaväl röra en annan händelse än Wilmas fall?
Sa Hasse A att de ställde in pga något akut ang Wilma fallet, så måste jag totalt missat det.
Något akut behövde det inte vara alls. Det sa Hasse inget alls om. Han sa att polisen ställde in sin medverkan i Efterlyst och ville inte kommentera varför man ställde in det. Det är allt Hasse sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du berätta vilken plats det handlar om, vore ju bra så att detektiverna får lite material att arbeta med, för polisen har ju uppenbarligen inte förmåga att knäcka gåtan.

Det avslöjandes ej tyvärr, men utifrån hur polis agerat känns det som ljungskile söken som var av intresse..
Citera
2019-11-28, 22:47
Bannlyst
Expressen säger just nu på live att misstankarna stärkts ytterligare. Vet vi något vad polisen har på han?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om mitt minne inte sviker så var det på onsdagen som hon sågs festklädd. Kanske snackade hon med nån kille och det fick pojkvännen reda på? Det kanske räckte för att det skulle brinna i huvudet på honom?

Det stämmer att de stod att de var på ons en granne mötte henne festklädd och dom småpratade ? Tror det räckte för honom att hon gick på
Fest utan honom för att han skulle flippa sönder
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?

Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.

Jaså???! Varför var då pappan hos MGM och ringde på dörren under lördagen två dagar efter bråk hörts om hon flyttat och det var slut.
Antar att du syftar på pappan när du skriver, ”han skjutsade henne” och inte MGM.
Du är inte ett dugg trovärdig.
Skriv en sagobok istället.
Senast redigerad av Marsipananka 2019-11-28 kl. 22:52.
Citera
2019-11-28, 22:49
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Hur många hemtjänstbolag finns det i Uddevalla? Verkar vara skumt att hemtjänsten har en suv när dem försöker spara in på vartenda öre och en suv dricker ju mer än en vanlig bil

Många brukare bor på landsbygden. Små vägar, mkt snö, så det är väl ingen stor mystik att dom har bilar som tar sig fram.
Citera
2019-11-28, 22:50
Medlem
Han jobbar i kommunal hemtjänst och de använder sig av vita bilar med Uddevalla Koomun-emblem på sidorna på bilarna.
Inga svarta suv:ar

Edit: Nattpatrullen har egna bilar

Han jobbade på måndagen och blev hämtad av polis på tisdagen på jobbet på förmiddagen.
Senast redigerad av Uddevalla-79 2019-11-28 kl. 22:52. Anledning: Nattpatrullen
Citera
2019-11-28, 22:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Japp, det var min uppfattning.

Har polisen bekräftat var jackan har hittats, oavsett om den tillhör W eller inte?

Vill minnas första uppgifterna om en jacka hittad av sökgrupp i Walkesborg, eventuellt i närheten av mgm bostad.
Därefter hittades brandplatsen (Dynamitbacken?)

Inga fynd är bekräftat relevanta, såvitt jag vet.
Citera
2019-11-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Det avslöjandes ej tyvärr, men utifrån hur polis agerat känns det som ljungskile söken som var av intresse..

Var har du fått dessa uppgifter ifrån?? Den beslagtagna bilen ska ju ha kopplingar till den man som är misstänkt för skyddande av brottsling. Så det kan inte vara arbetsbilen som beslagtagits. Pappan äger dessutom en svart Ford kuga. Rimmar mer att det är den som är i beslag...
Citera
2019-11-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jaså???! Varför var då pappan hos MGM och ringde på dörren under lördagen två dagar efter bråk hörts om hon flyttat och det var slut.
Du är inte ett dugg trovärdig.
Skriv en sagobok istället.

Nu säger jag återigen inte emot det faktum att han med stor sannolikhet mördat henne, utan svarar bara på din kommentar.

Pappan kanske inte visste att de gjorde slut? Det tog dessutom dagar för dem att inse att Wilma är borta innan de anmäldes plus de lät henne bli tillsammans med en 20 åring som 15 åring och dessutom bo med honom.. vill absolut inte anklaga familjen på något sätt, men faktum är ju att de inte brydde sig till 100% om henne och därmed inte visste allt som skedde i hennes liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in