2019-11-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för dina uppdateringar.
Normalt brukar de söka fram till kl. 22.00 (senare vill inte polisen de skall hålla på)
men du skriver kl 23.00 har de förlängt söktiden med 1 timme idag?

FIKK söker till 23 Polisen har slutat söka för länge sen. MP slutade ungefär vid kl 18
Citera
2019-11-28, 22:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
En sak är säker iaf att han lär ha gjort bort sig med arbetsbilen då han befunnit sig på plats där han ej ska vara med bilen,
mer fick jag ej veta.
Var vet jag ej men polis har varit och sökt flera gg runt detta ställe så jag tror det handlar om ljungskile insatserna.
Och nästa grej nu vet vi att bilarnas rutter är loggade iaf👍 (Arbetsbilarna)
Tror han e rökt...

Jättebra information!
Nåt mer måste du ha hört från hans arbetsplats? Kan tänka mig att det pratas mycket just där!
Citera
2019-11-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Sa dom verkligen svart SUV på pressträffen? Aftonbladet gör en grej av det först nu nämligen.

"Mindre svart SUV"

Japp... De sa åklagaren på pressträffen. Sen har de visat sig att pappan äger en svart Ford kuga. Sök på Ford kuga här i tråden, så kommer allt det upp.
Citera
2019-11-28, 22:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Okej tack så mycket för svar, tror du det blir förlängning eller vad krävs för att det skall bli förlängt?
Mvh.
Det brukar ta 4 -7 månader innan en förundersökning är klar. Hittas inte kroppen eller inga nya bevis inkommer kan mgm bli släppt å då fortsätter utredning. Inte ens säkert det går till åtal.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-11-28 kl. 22:44.
Citera
2019-11-28, 22:40
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Vet du att en sådant möte skedde, där hon slog ifrån sig om att vilja konvertera?

Jag vill minnas det var någon insatt(?) som hade skrivit detta någonstans i början av tråden
Citera
2019-11-28, 22:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Enligt kartan som finns i sammanfattningen i trådstarten hittades jackan i samma sökområde som skor och glasögon.
Tror dock jackan hittades samtidigt som pådraget i Ljungskile. Kanske därför du tänker att det var där den hittades. ☺
Men det var ju OY som trodde att jackan hade hittats i Ljungskile, inte Gulabilen.? Vad ni rör till varenda liten grej härinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jättebra att du är här.

Två dagar innan försvinnandet säger de alltså var sista gången mgm såg Wilma. Vilken dag räknar de från då tro, onsdagen eller torsdagen kan man undra. Två dagar innan torsdagen är tisdag 12 nov, men en granne säger sig ha mött W i trappan på onsdagen. Det stämmer alltså inte. Antagligen finns det mycket mer som är motsägelsefullt i mgm:s historia (och hans pappas?).

Tack för att du delar med dig. Du ger ett sakligt och trovärdigt intryck på mig.

Jag vet faktiskt inte vilken dag de räknade från, men grannen som mötte W påstod att hon hade festkläder på sig då. Kan det ha varit samma dag som hon festade i Stenungsund och sedan fick skjuts av MGM, enligt deras egna berättelse tro? Som sagt jag vet inte.. Jag talar enbart om det jag fått höra och vet inte vad som stämmer och inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Hur många hemtjänstbolag finns det i Uddevalla? Verkar vara skumt att hemtjänsten har en suv när dem försöker spara in på vartenda öre och en suv dricker ju mer än en vanlig bil

Här har du relevant information om vilka utförare man kan välja på till sin hemtjänst i Uddevalla kommun.

https://www.uddevalla.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-hemmet/hemhjalp-hemtjanst-/utforare.html

Det borde gå via t.ex företagens facebooksida eller hemsida se bilder på vilka bilar som används.
En det lägger ut bilder på personal och bilar i reklamsyfte.
Citera
2019-11-28, 22:42
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Jag går på det polisen har kommit med information om, samt att hon även setts på torsdagen gå ut från göteborgsvägen 23 på förmiddagen, så mina teorier kommer från säkra källor.

Den va ny....... var står detta?
Citera
2019-11-28, 22:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Det akuta som gjorde att polisen ställde in medverkan på Efterlyst väl likaväl röra en annan händelse än Wilmas fall?
Sa Hasse A att de ställde in pga något akut ang Wilma fallet, så måste jag totalt missat det.
Citera
2019-11-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag vet faktiskt inte vilken dag de räknade från, men grannen som mötte W påstod att hon hade festkläder på sig då. Kan det ha varit samma dag som hon festade i Stenungsund och sedan fick skjuts av MGM, enligt deras egna berättelse tro? Som sagt jag vet inte.. Jag talar enbart om det jag fått höra och vet inte vad som stämmer och inte.
Om mitt minne inte sviker så var det på onsdagen som hon sågs festklädd. Kanske snackade hon med nån kille och det fick pojkvännen reda på? Det kanske räckte för att det skulle brinna i huvudet på honom?
Citera
2019-11-28, 22:45
Medlem
Anonymfs avatar
Åh herre jävla gud vad många av er skriver dåligt. Det ser för fan ut som klass 5B samlat ihop sina värsta dyslektiker här. Snälla, använd komma och punkt.

OnT: Intressant med styvmammans facebook-kommentar om att Wilma är frihetsberövad till annat land, dock är nog detta mest önsketänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in