2019-11-28, 22:16
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Har i typ alla mina inlägg här skrivit att jag känner pappan och typ alla i min omgivning känner honom så jag får ju information - givetvis från deras perspektiv dock.

Jag vet faktiskt inte, men föräldrarna verkade ju inte ens veta att de gjort slut eller var hon befann sig så kan tänka mig att hon ändå försökte åka till MGM istället för till sin familj.. hört att hon hade sagt att hon inte gillade att åka hem till sin pappa för hennes bonusmamma inte gillade henne, hon ville inte heller till sin mamma för antingen mamman eller bonuspappan inte gillade henne. Stämmer det att hon kände så (behöver ju inte vara sant, bara en känsla hon har) så hänger hon säkert så mycket som möjligt i Uddevalla vid sitt ex istället för sin familj där hon inte kände sig välkommen.

Är väl inte så konstigt att skjutsa sitt ex om denne behöver akut skjuts någon dag? Tycker inte jag iallafall.

Vill inte göra dig ledsen, men i nuläget känns dina ord väldigt tillrättalagda i ett försök att styra sökarljuset från MGM o hans farsa.

Du har antagligen gått in i rollen som nyttig idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det har med bilen att göra. Hans bil. Han kanske inte berättade att sonen hade haft den? Tänk dig själv i den situationen, hade du hjälpt din son?

Jag är inte kurd; så nej. Är dock EXTREMT insatt i den kurdiska kulturen, så vet att familjens heder går före ALLT. Så tror absolut Pappan agerat utifrån vad som kan rädda familjens heder. Kurder mördar sina döttrar/systrar utan att tveka vid utomäktenskapligt samlag och otrohet, vilket säger en hel del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag har jobbat i sådana stråkgravar så jag vet också!

Då återgår vi till fallet och enligt mig bör inget uteslutas 👍
Citera
2019-11-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Undra hur mycket polisen letar i hovhult??Med tanke på att så fort sökare är där tar det fem max minuter innan massa folk kommer ut och försöker skrämma iväg dom sökande.Dom hoppar in i sina bilar och gasar som fan och kör emot dom som söker...
Dom vill uppenbarligen inte ha folk som letar efter Wilma där.

Dem har sökt av hela Hovult med omnejd och då hade dem inte några problem med folk som hetsade!
Citera
2019-11-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Undra hur mycket polisen letar i hovhult??Med tanke på att så fort sökare är där tar det fem max minuter innan massa folk kommer ut och försöker skrämma iväg dom sökande.Dom hoppar in i sina bilar och gasar som fan och kör emot dom som söker...
Dom vill uppenbarligen inte ha folk som letar efter Wilma där.

MGM är ju uppväxt där så tänkte också innan att hon kanske finns antingen på Hovhult eller Dalaberg då han känner till området väl.
Men typ alla vet redan att det är polisbilar väldigt ofta iallafall på dalaberg.. så jag tror inte MGM hade vågat gömma en död människa där pga risken att det faktiskt finns poliser just där och då.
Citera
2019-11-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var skall det vara sök - stod det något om det?
De kan ha hittat något men vill hitta mer / fler!
Citera
2019-11-28, 22:19
Medlem
En sak är säker iaf att han lär ha gjort bort sig med arbetsbilen då han befunnit sig på plats där han ej ska vara med bilen,
mer fick jag ej veta.
Var vet jag ej men polis har varit och sökt flera gg runt detta ställe så jag tror det handlar om ljungskile insatserna.
Och nästa grej nu vet vi att bilarnas rutter är loggade iaf👍 (Arbetsbilarna)
Tror han e rökt...
Citera
2019-11-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Vill inte göra dig ledsen, men i nuläget känns dina ord väldigt tillrättalagda i ett försök att styra sökarljuset från MGM o hans farsa.

Du har antagligen gått in i rollen som nyttig idiot.

Alla är vi nog lite idioter ändå så nä jag blir inte ledsen.

Vill dock upprepa igen att jag inte skyddar någon.
Citera
2019-11-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
MGM är ju uppväxt där så tänkte också innan att hon kanske finns antingen på Hovhult eller Dalaberg då han känner till området väl.
Men typ alla vet redan att det är polisbilar väldigt ofta iallafall på dalaberg.. så jag tror inte MGM hade vågat gömma en död människa där pga risken att det faktiskt finns poliser just där och då.

Inte så mycket poliser på Bulid va?
Citera
2019-11-28, 22:21
Medlem
Jag kan inte släppa det där med ”tunga steg”
Hur får man ut en kropp i ett trapphus utan att riskera bli sedd?
En tanke jag fick är att hon burits ut i tex en bäddsoffa el liknande....
OM det nu ens skett i lägenheten
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Du får tycka vad du vill men alla saker bör kontrolleras för att kunna uteslutas. Och varit inom yrket i över 15 år och även varit med om en döing som tagits upp ur ett sådant schakt. Fler frågor?

Styrk din trovärdighet genom att nämna vilket BO som togs upp, vilket kriminalfall?

Kan du inte så kan vi räkna med att du fabulerar, ok?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
https://en.babysits.se/babysitter/uddevalla/1272317/

Pressmöte idag:

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polis-och-%C3%A5klagare-h%C3%A5ller-presstr%C3%A4ff-om-wilmas-f%C3%B6rsvinnande-1.20860668
Helt rätt. Hon kan ju ha haft någon speciell kontakt med tex. en pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in