2019-11-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förlängning? Det är ingen fotbollsmatch! Jösses. Hahaha. Ursäkta...
Jag vet inte vad som krävs, men det brukar vara att man inte har tillräckligt för åtal trots att man är säker på att man har mördaren i häktet. Mer bevissamlande alltså. Eller att advokaten får fupen för sent för att hinna läsa in sig. Eller byte av advokat helt. Osv. Finns massor av skäl.

Det heter visst förlängd åtalstid så visst kan man säga förlängning. Vad dum du är och hånar personen som skrev det.
Citera
2019-11-28, 22:33
Medlem
Jag försökte ladda ner kartan som länkats i trådstarten men då kom ett irriterande antivirus pop up från någon fejksida.

Hursomhelst det vore bra att fortsätta sökandet nära platsen för de brända skorna och glasögonen. Kylan och frosten kan faktiskt hjälpa med tydligare kontrast mot marken.
Citera
2019-11-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
En ny bil beslagtagen alltså?

Verkar vara pappans. Står han skriven på en Svart SUV?
Citera
2019-11-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad fan. Dom har ju beslagtagit en svart SUV.

Är det den vi i tråden raggade upp? Svarta mersan?

Källa
Mystisk svart suv beslagtagen i sökandet efter Wilma https://www.aftonbladet.se/a/RRn4zW

Detta berättades på pressträffen i förmiddags!! Finns allt om detta flera sidor bak.
Citera
2019-11-28, 22:35
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRn4zW/mystisk-svart-suv-beslagtagen-i-sokandet-efter-wilma

Bland de beslag som gjorts i utredningen av Wilma Anderssons försvinnande finns en svart bil av suv-modell.
Enligt åklagaren Caroline Fransson har de tekniska undersökningarna bidragit till att stärka misstankarna mot den häktade 22-åringen.
– Vi har fått fram en del intressanta resultat, säger hon till Aftonbladet.
Citera
2019-11-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Det heter visst förlängd åtalstid så visst kan man säga förlängning. Vad dum du är och hånar personen som skrev det.
Absolut inte något hån. Jag tyckte det var roligt. Men kanske opassande i ett så här allvarligt fall. Ber om ursäkt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Är ingen som vet om bilen använts till dumpning. Men mgm har jobbat måndag tisdag efter försvinnande och det är mycket märkligt i mina och framförallt polisens ögon att bilen varit på denna plats.
Polis har sökt denna plats flertal gånger men utan resultat.
Fortfarande så är det märkligt beteende som måste förklaras på vettigt sätt..
Det som gläder mig är att vi nu vet att polis vet exakt hur han rört sig måndag samt tisdag.
Vi får se framöver när saker uppdagas va fan han sysslat med på jobbtid. Allt ter sig väl självklart när alla pusselbitar kommer på plats👍

Kan du berätta vilken plats det handlar om, vore ju bra så att detektiverna får lite material att arbeta med, för polisen har ju uppenbarligen inte förmåga att knäcka gåtan.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Detta berättades på pressträffen i förmiddags!! Finns allt om detta flera sidor bak.

Sa dom verkligen svart SUV på pressträffen? Aftonbladet gör en grej av det först nu nämligen.

"Mindre svart SUV"
Citera
2019-11-28, 22:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?

Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.
Jättebra att du är här.

Två dagar innan försvinnandet säger de alltså var sista gången mgm såg Wilma. Vilken dag räknar de från då tro, onsdagen eller torsdagen kan man undra. Två dagar innan torsdagen är tisdag 12 nov, men en granne säger sig ha mött W i trappan på onsdagen. Det stämmer alltså inte. Antagligen finns det mycket mer som är motsägelsefullt i mgm:s historia (och hans pappas?).

Tack för att du delar med dig. Du ger ett sakligt och trovärdigt intryck på mig.
Citera
2019-11-28, 22:37
Medlem
Citat:
Sa dom verkligen svart SUV på pressträffen? Aftonbladet gör en grej av det först nu nämligen.

"Mindre svart SUV"
De sa exakt så.
Citera
2019-11-28, 22:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

"Mindre svart SUV"

Ja, åklagaren sa det.
Citera
2019-11-28, 22:38
Bannlyst
Hur många hemtjänstbolag finns det i Uddevalla? Verkar vara skumt att hemtjänsten har en suv när dem försöker spara in på vartenda öre och en suv dricker ju mer än en vanlig bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in