2019-11-28, 22:13
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men hon lär ju ha varit synlig i Lysekil fredagen efterden aktuella torsdagen då hon försvann.
Hade träffat vänner och setts hoppa in i en bil.
Pappan till en kompis kompis skrev det här men med reservationer att något kunde ha hörts fel.
Men han hörde sig ju för 2 gånger (han återkom sen och bekräftade vad han hört) och fått samma svar.

Detta är inget jag har läst någonstans 🤔 utan att det sista man sett av henne var i Uddevalla på Torsdagen 🙄
Citera
2019-11-28, 22:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Stämmer inte alls, enligt grannarna sågs hon onsdag kväll i trappuppgången. Försök inte rädda honom med lögner för det straffar sig i slutänden
Hon kanske var där och hämtade ngt hon glömt el så hade hon kvar saker där som hon inte hämtat ännu, Avfärda inte teorier så länge ingen kropp är funnen så måste man ha i åtanke hon kan leva och inte hoppa på med säga lögner åt ngn som kommer med en teori som inte stämmer med dina egna!
Citera
2019-11-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Och du tror inte dem skulle upptäcka en kropp i en grop dem arbetar i???
Kom igen nu låter som du inte varit ens nära ett dyl arbete utan gissar på bra!

Du får tycka vad du vill men alla saker bör kontrolleras för att kunna uteslutas. Och varit inom yrket i över 15 år och även varit med om en döing som tagits upp ur ett sådant schakt. Fler frågor?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja och vilket bekräftar min egen lilla utredning.

Som förälder så hade jag satt stopp på hennes fåfänga i kring sitt eget utseende, så otroligt snygg var hon inte dock så har hon ett eget utseende av den typen som efterfrågas idag.
Det där kan ha utvecklats till att gå in djupare, möten med män och möjligen resor eller löften om till Tyskland/USA, det kan finnas andra videos ute, faktiskt att jag tror det.

Vilket i sin tur kan ha utmynnat i det som har skett, tyvärr ganska vanligt.

Vilket oerhört idiotiskt och kränkande inlägg. Hoppas du mår bra nu.

Det är väl ändå så att de flesta unga tjejer testar sig fram med makeup och stilar.
Och har alltid gjort.

Vad har hennes utseende och makeup med, det troliga mordet i nuläget, på henne att göra? Har hon skuld i sin egen död pga av sitt utseende eller mängd smink?

Jag förstår allvarligt talat inte vart du vill komma.

Det viktiga är väl ändå att hitta Wilma?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Pappan vet nog, eftersom
Han hjälpt sin son med kroppen och alibi. Han är inte misstänkt för grovt skyddande av brottsling utan anledning. De har något på pappan också

Det har med bilen att göra. Hans bil. Han kanske inte berättade att sonen hade haft den? Tänk dig själv i den situationen, hade du hjälpt din son?
Citera
Medlem
Och många jämför detta fall med Marina Johansson-fallet.
Där tog det väl 4 år för att få Fredrik Svensson fälld för detta dåd, och dem lyckades endast fälla Fredrik när dem hittade kroppen och fick resning i rätten?
Samtidigt tror många att det inte spelar någon roll om hon hittas eller inte utan att Tis*ko kommer bli fälld oavsett?
Vad baserar man detta på?
Citera
Medlem
Undra hur mycket polisen letar i hovhult??Med tanke på att så fort sökare är där tar det fem max minuter innan massa folk kommer ut och försöker skrämma iväg dom sökande.Dom hoppar in i sina bilar och gasar som fan och kör emot dom som söker...
Dom vill uppenbarligen inte ha folk som letar efter Wilma där.
Citera
Medlem
Jag tror mgm och hans pappa har bränt upp henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666
Han tiger nog för att han är redan 100% säker på att klara sig, troligen vet han redan att polisen aldrig kommer att hitta henne eller få fram några fällande bevis. När han släpps från häktet kommer han även kunna inkassera en större slant från staten, nåt han säkert redan ser fram emot.

Med tanke på den ökade strömförbrukningen i lägenheten under sista dagen så tror jag att någon använt en köttkvarn hela natten och tillverkat 50 kg färs.

Motivet är nog att han typiskt på typiskt kurdmanér blev kränkt och tappade ansiktet när hon inför hans vänner vägrade konvertera till muslim, detta skedde dagen innan hon försvann.

Vet du att en sådant möte skedde, där hon slog ifrån sig om att vilja konvertera?
Citera
2019-11-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Okej tack så mycket för svar, tror du det blir förlängning eller vad krävs för att det skall bli förlängt?
Mvh.
Förlängning? Det är ingen fotbollsmatch! Jösses. Hahaha. Ursäkta...
Jag vet inte vad som krävs, men det brukar vara att man inte har tillräckligt för åtal trots att man är säker på att man har mördaren i häktet. Mer bevissamlande alltså. Eller att advokaten får fupen för sent för att hinna läsa in sig. Eller byte av advokat helt. Osv. Finns massor av skäl.
Citera
Medlem
Jag har en olustig känsla att Wilma inte kommer hittas och MGM kommer släppas. Hoppas innerligt att jag har fel.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Du får tycka vad du vill men alla saker bör kontrolleras för att kunna uteslutas. Och varit inom yrket i över 15 år och även varit med om en döing som tagits upp ur ett sådant hål. Fler frågor?
Jag har jobbat i sådana stråkgravar så jag vet också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in