2019-11-28, 21:35
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Spekulationer: Rent intellektuellt har man uppfattningen att hon på ett brutalt sätt blivit berövad livet.

Intuitionsmässigt har jag en känsla av att det som antyder mord - ex tjejens upphittade klädesplagg -blott är villospår. Hon är i liv, manipulerad till att påbörja en ny identitet, i ett annat land; ett helt nytt liv.

/GPS
Citera
2019-11-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Efterlyst är väll inte live sedan sänds väll skiten från Storbritannien eller något? Jag har gärna fel.

Efterlyst är alltid live
Citera
2019-11-28, 21:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men när de säger att det inte kan uteslutas helt att hon är i livet, kan ju hundarna inte ha markerat för det värsta.

Jo, och det har jag förklarat i tråden.

Hund kan ha fått träff på likdoft i lägenheten, tillsammans med övriga omständigheter misstänks mord, hunden kan dock inte berätta vem likdoften kommer ifrån.

Någon annan än W kan ha avlidit i lägenheten, någon som har besökt lägenheten kan ha fört med sig likdoft dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
På TV3 Efterlyst, senaste sändning.
Tycker det är lite konstigt att fikk sa på efterlyst att nästa sökning är på lördag, söker dom inte varje dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?

Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.

Men det här är ju helt nya uppgifter. Hur vet du allt det här?
Hade hon varit på fest både på tisdagen och på onsdagen då?
Om de/han hade gjort slut, vad gjorde hon där på onsdagen i trappan festklädd? (Enligt grannen).
Om de/han hade gjort slut, varför ställde han upp och skjutsade henne?
Citera
Medlem
lolita-xs avatar
På expressen sa de nu att polisens misstankar hade stärkt pga både fysiska och tekniska bevis som framkommit. Jag talade innan om att de fått svar från NFC men detta var mer att det är både fysiska o tekniska
Citera
2019-11-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vaa?! 😯 detta är ny information för mig 🤔🙄
Gjort slut? Hade de gjort slut? Det har jag inte hört eller läst om någonstans?

35 årig man? 🤔 vem är det? Har inte hört om någon sådan?

Ja hon har ju setts hälsa på vänner i Lysekil och sedan hoppat in i en bil på fredagen EFTER att en granne hört upprörda röster från MGM:s bostad.
Jag tror det var sign Hursomhelsting som skrev det, att det kom från hans styvdotters kompis osv.,
med reservation för att det kan varit oviktigt "skvaller"- men han själv verkar tro det han hört i alla fall.
Citera
2019-11-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Enligt kartan som finns i sammanfattningen i trådstarten hittades jackan i samma sökområde som skor och glasögon.
Tror dock jackan hittades samtidigt som pådraget i Ljungskile. Kanske därför du tänker att det var där den hittades. ☺

Så e det nog👍missade nog det.. Försöker sålla mellan all trådar 😎
Citera
2019-11-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
På expressen sa de nu att polisens misstankar hade stärkt pga både fysiska och tekniska bevis som framkommit. Jag talade innan om att de fått svar från NFC men detta var mer att det är både fysiska o tekniska

Så den man som sitter anhållen just nu är misstänkt på högsta grad eller vadå?
Citera
2019-11-28, 21:41
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja hon har ju setts hälsa på vänner i Lysekil och sedan hoppat in i en bil på fredagen EFTER att en granne hört upprörda röster från MGM:s bostad.
Jag tror det var sign Hursomhelsting som skrev det, att det kom från hans styvdotters kompis osv.,
med reservation för att det kan varit oviktigt "skvaller"- men han själv verkar tro det han hört i alla fall.

Jag fattar INGENTING faktiskt 🙄 känner inte igen detta alls 🤔
Det har ju inte skrivits eller sagt hennes före detta pojkvän 🤔 utan hennes pojkvän, att de var ihop. Sedan någon 35 åring har jag inte hört/läst om !?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Efterlyst är alltid live

Har ser inte TV vilken kanal och tid sänder de i Sverige?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbih
Tycker det är lite konstigt att fikk sa på efterlyst att nästa sökning är på lördag, söker dom inte varje dag?

Känner inte till FIKK rutiner och plan, kan dock handla om att även FIKK trappar ner, lättare att få folk på helgen än en fredag, en tanke bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in