2019-11-28, 16:50
Medlem
Port-charlottes avatar
Jag har escitalopram och tycker den fungerar bättre än Sertralin på social fobi och torgskräck
Citera
2019-11-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Jag har escitalopram och tycker den fungerar bättre än Sertralin på social fobi och torgskräck

Får föreslå den då när jag träffar läkaren nästa gång.
Citera
2019-11-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte

Men har du några biverkningar?
Citera
2019-11-28, 20:16
Medlem
Antidep gör dig bara sjukare. Ta reda på varför du mår dåligt och ordna det istället.
Citera
2019-11-28, 20:29
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Men har du några biverkningar?

Nja inte så många,lite segare med det sexuella.men inte så det stör.har iofs mirta och litium också.hade dock en tuff insättning
Citera
2019-11-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Antidep gör dig bara sjukare. Ta reda på varför du mår dåligt och ordna det istället.

Nej så enkelt är det inte. Visst finns det en del nackdelar i form av tråkiga biverkningar. Men vissa av dessa medel hjälper faktiskt. Talar av egen erfarenhet.
Citera
2019-11-28, 21:47
Medlem
Citat:
Nej så enkelt är det inte. Visst finns det en del nackdelar i form av tråkiga biverkningar. Men vissa av dessa medel hjälper faktiskt. Talar av egen erfarenhet.

Placebo.
Citera
2019-11-28, 22:41
Medlem
Citat:
Placebo.

Märks att du inte har erfarenhet.
Citera
2019-11-28, 23:22
Medlem
Citat:
Märks att du inte har erfarenhet.

Har ätit de flesta preparat som finns och läst väldigt mycket studier kring ämnet. Ssri har ytterst marginellt större effekt mot placebo. Och effekten är tillfällig. Med tiden kommer symptomen tillbaka och man nåste doshöja, byta preparat eller lägga till mer. Jackpot för läkemedelsbolagen.
Serotonin har en viss effekt på måendet men det är intr så enkelt att bara höja nivåerna på det sättet.
Citera
2019-11-28, 23:48
Medlem
Citat:
Har ätit de flesta preparat som finns och läst väldigt mycket studier kring ämnet. Ssri har ytterst marginellt större effekt mot placebo. Och effekten är tillfällig. Med tiden kommer symptomen tillbaka och man nåste doshöja, byta preparat eller lägga till mer. Jackpot för läkemedelsbolagen.
Serotonin har en viss effekt på måendet men det är intr så enkelt att bara höja nivåerna på det sättet.

Märks hur "påläst" du är.

Effekten är inte tillfällig om folk knapprar dessa piller år efter år. För att nämna ett fel du nämnde.

Seriösa svar önskas i fortsättningen annars blir det rapportering.
Citera
2019-11-29, 08:38
Medlem
Citat:
Märks hur "påläst" du är.

Effekten är inte tillfällig om folk knapprar dessa piller år efter år. För att nämna ett fel du nämnde.

Seriösa svar önskas i fortsättningen annars blir det rapportering.

Jo för att man blir fast och kan inte sluta. Jag är inte ensam om detta utan har miljoner människor med samma åsikt bakom mig.

Om du ska köra antidepressiva kan du lika gärna köra sånt som fungerar. Dvs tricykliska antidepressiva och irreversibla mao-hämmare.
Citera
2019-11-29, 11:07
Medlem
Citat:
Jo för att man blir fast och kan inte sluta. Jag är inte ensam om detta utan har miljoner människor med samma åsikt bakom mig.

Om du ska köra antidepressiva kan du lika gärna köra sånt som fungerar. Dvs tricykliska antidepressiva och irreversibla mao-hämmare.

Tror det är fler miljoner som det fungerar för faktiskt. Sluta svara subjektivt.

En ny studie har precis gjorts som visar att ssri verkligen fungerar. Läs på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in